PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Türkische Rüstungsindustrie

Skywalker
09.05.05, 20:05
Hier bitte alles zum Thema türkischen Rüstungsindustrie und Produkte posten.:)

Ich beginne mit einer erfreulichen Meldung;)

Turkey to Manufacture Aircraft

EVREN DEGER
The New Anatolian / Ankara

Aiming to improve the defense industry, Turkey has decided to design and produce an aircraft

The Defense Industry Undersecretariat has ordered the Turkish Aerospace Industries (TAI) to design and manufacture an aircraft which will look like a jet, by 2008. It will be a basic training aircraft which will be produced completely in Turkey

Craving a larger share in the giant defense-industry pie, Turkey is planning to make a new venture into the sector. Turkey will design and manufacture an aircraft, which will be a 100 percent domestic production. The Defense Industry Undersecretariat (SSM) has ordered the Turkish Aerospace Industries (TAI) to de
sign an aircraft which will look like a jet. The aircraft is expected to be ready by 2008. It's estimated that the world's armies will need some 800 units of a basic training aircraft in the following 12 to 15 years. The TAI intends to get a share of the international market with this aircraft.

http://www.turkishweekly.net/news.php?id=9847

KILIC
09.05.05, 20:10
türkei wird trainings flugzeuge bauen:confused:
welche anderen länder können das noch:confused:

Clancy
09.05.05, 20:39
türkei wird trainings flugzeuge bauen:confused:
welche anderen länder können das noch:confused:

lol

viele,das ist wohl nichts tolles.

Istanbuler
09.05.05, 20:40
lol

viele,das ist wohl nichts tolles.

Es fängt so an. ;)

KILIC
09.05.05, 20:42
sag mir wer auser den briten-franzosen-amis und russen und komm mir nicht mit kooperations produkten

Clancy
09.05.05, 20:49
sag mir wer auser den briten-franzosen-amis und russen und komm mir nicht mit kooperations produkten

Deutschland,Italien,Spanien,Po len,Dänemark,Holland,Japan,Sà ¼d Korea,etc.

ein trainingsflugzeug ist doch nichts besonderes.

KILIC
09.05.05, 20:57
Ja das sind alles entwickelte länder die du gennant hastdarauf wollte ich hinaus

Clancy
09.05.05, 21:00
Ja das sind alles entwickelte länder die du gennant hastdarauf wollte ich hinaus

na dann :rolleyes:

findste das jetzt nicht ein wenig bescheuert? soll ich weil die türkei einen bleistift bauen kann,nur länder nennen die keine bleistifte herstellen können?

KILIC
09.05.05, 21:06
@julian-stolzerdeutscher-bared-europähn-345624

Türkei hat sich jahre lang alles schicken lassen und fang erst neu mit entwicklungen an was erwartest du überhaubt da wir in 2 tagen einen tarnkapen bomber bauen

Clancy
09.05.05, 21:11

Türkei hat sich jahre lang alles schicken lassen und fang erst neu mit entwicklungen an was erwartest du überhaubt da wir in 2 tagen einen tarnkapen bomber bauen

nach deinen lob und rumgetue schon.

du hast doch gefragt welche länder noch soetwas herstellen können. ich habe lediglich geantwortet. muss es denn bei jedem post von mir streit geben?

und nochmal,ich bin keiner der von dir oben genannten personen. mein name ist markus. ihr könnt ja admin,mal nach meiner ip fragen. eventuell hat jemand aus diesem forum die aufgeschrieben.

KILIC
09.05.05, 21:42
markus:confused: soh hies europähn auf fremdenhass.at

Clancy
09.05.05, 21:44
markus:confused: soh hies europähn auf fremdenhass.at

so heißen auch noch einige andere leute auf der welt :rolleyes:

:rolleyes:

KILIC
09.05.05, 21:51
die richen aber nicht gleich

Clancy
09.05.05, 21:54
die richen aber nicht gleich

was ist richen?

meinst du riechen?

AGM
10.05.05, 01:10
ein trainingsflugzeug ist doch nichts besonderes.

Du hast es auf den Punkt gebracht.

Das ist rein G-A-R-N-I-C-H-T-S-

Das sollte als ein Anfang eines langen Weges gesehen werden...

KarmanCorman
10.05.05, 01:19
Du hast es auf den Punkt gebracht.

Das ist rein G-A-R-N-I-C-H-T-S-

Das sollte als ein Anfang eines langen Weges gesehen werden...

Ja ein Anfang ist doch auch schon was! Es wird halt endlich mal in die ZUkunft hin gearbeitet, ist doch immerhin noch beser als sich abhängig von anderen zu machen so wie es jetzt teilweise der Fall ist!

Clancy
10.05.05, 13:59
Ja ein Anfang ist doch auch schon was! Es wird halt endlich mal in die ZUkunft hin gearbeitet, ist doch immerhin noch beser als sich abhängig von anderen zu machen so wie es jetzt teilweise der Fall ist!

genau,so sehe ich das auch. endlich mal ein paar realitätsnahe leute

d3lux3
15.05.05, 22:47
Das ist schön was die Türkei in so kurzer Zeit leistet aber ich finde man sollte viel mehr in Forschungen stecken, wir liegen so schon viele Jahre in der Technologie Zurrück! Wir brauchen die alle neusten Waffen und das only Made In Turkey !!!!

Skywalker
16.05.05, 09:34
Das ist schön was die Türkei in so kurzer Zeit leistet aber ich finde man sollte viel mehr in Forschungen stecken, wir liegen so schon viele Jahre in der Technologie Zurrück! Wir brauchen die alle neusten Waffen und das only Made In Turkey !!!!

Es gibt nur noch wenige Nationen die vollkommen autark ihre Waffensysteme herstellen, schau dir mal Europa an vieles wird in Gemeinschaftsproduktion hergestellt. Auch von deutschen Waffensystemen, nehmen wir die F-124 mal als Beispiel. Das APAR Feuerleitsystem der F-124 wird in Zusammenarbeit mit Kanada und den Niederlanden hergestellt, SM-2 und Harpoon kommen aus den USA, die 76mm Oto Melara Kanone aus Italien. Stell dir mal vor die ganze Ausrüstung wäre made in Germany, dann wäre eine F-124 erstens mal Sauteuer und zweitens weiss ich nicht ob bis jetzt die Entwicklung abgeschlossen wäre.

Ich finde wir sollten realistisch bleiben und uns mit den jetzigen Zielen zufrieden geben und erst Projekte wie den eigenen Panzer, Korvetten Trainingsflugzeug etc. durchziehen bevor wir beginnen einen Kampfjet oder Zerstörer zu bauen was sowiso für die Türkei unrealistisch wäre.

Gök Türk
16.05.05, 09:50
Das gilt ja auch für das deutsch/englische Scharfschützengewehr G22, den deutsch/französischen Kampfhubschrauber Tiger/Tigre oder das beste Beispiel: Der Eurofighter.

Man muss ja auch nicht alles selber herstellen. Das tun ja nichtmal die europäischen Staaten oder Israel. Ich denke, dass die eigenen Gewehre, Panzer und Korvetten schonmal ein guter Schritt richtung vorne sein werden. Wer weiß vielleicht stellen wir dann irgendwann unser eigenen Jets her...

d3lux3
16.05.05, 10:07
Das gilt ja auch für das deutsch/englische Scharfschützengewehr G22, den deutsch/französischen Kampfhubschrauber Tiger/Tigre oder das beste Beispiel: Der Eurofighter.

Man muss ja auch nicht alles selber herstellen. Das tun ja nichtmal die europäischen Staaten oder Israel. Ich denke, dass die eigenen Gewehre, Panzer und Korvetten schonmal ein guter Schritt richtung vorne sein werden. Wer weiß vielleicht stellen wir dann irgendwann unser eigenen Jets her...

Nein man muss wirklich nicht alles selber machen aber man könnte auch nebenbei superwaffen entwickeln was dann nur für ein land zugänglich wäre und sollte!

Bilgisayar
16.05.05, 15:11

Nicht in zwei tagen aber in einigen Jahren (10-15) werden wir sicherlich sogar unsere eigenen Flugzeugträger produzieren, denn alles ist nur eine Frage des Geldes also der Wirtschaftskraft eines Landes, und da sieht es ziemlich gut aus für uns in den nächsten Jahrzehnten wenn unser land weiter so schnell wirtschaftlich wächst.

Someone
18.05.05, 01:31
Es gibt nur noch wenige Nationen die vollkommen autark ihre Waffensysteme herstellen, schau dir mal Europa an vieles wird in Gemeinschaftsproduktion hergestellt. Auch von deutschen Waffensystemen, nehmen wir die F-124 mal als Beispiel. Das APAR Feuerleitsystem der F-124 wird in Zusammenarbeit mit Kanada und den Niederlanden hergestellt, SM-2 und Harpoon kommen aus den USA, die 76mm Oto Melara Kanone aus Italien. Stell dir mal vor die ganze Ausrüstung wäre made in Germany, dann wäre eine F-124 erstens mal Sauteuer und zweitens weiss ich nicht ob bis jetzt die Entwicklung abgeschlossen wäre.

Ich finde wir sollten realistisch bleiben und uns mit den jetzigen Zielen zufrieden geben und erst Projekte wie den eigenen Panzer, Korvetten Trainingsflugzeug etc. durchziehen bevor wir beginnen einen Kampfjet oder Zerstörer zu bauen was sowiso für die Türkei unrealistisch wäre.

Ich will euch ja nicht die Laune vermiesen, aber diese Länder bauen die o.g. Geräte nicht in Gemeinschaftsproduktionen oder eben Joint ventures, weil sie alleine dazu nicht in der lage wären, sondern weil aus rein finanziellen Gründen.

Wenn Kanada und Deutschland (hier in fiktives Beispiel) die ein und dieselben Anforderungen an ein Luftabwehrsystem haben, bauen sie sie nicht einzeln, sondern logischerweise gemeinsam um Kosten zu sparen (es geht schliesslich um Milliarden), es wäre natürlich wünschenswert, dass die Türkei seine Waffensysteme autark herstellt, aber das lässt sich nur bei kleineren Projekten bewältigen, bei grösseren Anschaffungs- und Entwicklungsplänen ist sowas durch einen knappen Staatshaushalt nicht zu bewältigen.

Zu diesem genannten Projekt mit dem Trainingsflugzeug, weiss man da etwas mehr darüber?? Ist das schon konkret oder nur eine "Vision"??

Slm.

Skywalker
21.05.05, 11:42
Ich will euch ja nicht die Laune vermiesen, aber diese Länder bauen die o.g. Geräte nicht in Gemeinschaftsproduktionen oder eben Joint ventures, weil sie alleine dazu nicht in der lage wären, sondern weil aus rein finanziellen Gründen.

Wenn Kanada und Deutschland (hier in fiktives Beispiel) die ein und dieselben Anforderungen an ein Luftabwehrsystem haben, bauen sie sie nicht einzeln, sondern logischerweise gemeinsam um Kosten zu sparen (es geht schliesslich um Milliarden), es wäre natürlich wünschenswert, dass die Türkei seine Waffensysteme autark herstellt, aber das lässt sich nur bei kleineren Projekten bewältigen, bei grösseren Anschaffungs- und Entwicklungsplänen ist sowas durch einen knappen Staatshaushalt nicht zu bewältigen.

Zu diesem genannten Projekt mit dem Trainingsflugzeug, weiss man da etwas mehr darüber?? Ist das schon konkret oder nur eine "Vision"??

Slm.

Ich meinte im Grunde genommen auch das Deutschland, Kanada und die Niederlande APAR in gemeinsamer Kooperation herstellen, um sich die Kosten zu sparen. Letzendlich ist autarkes produzieren von Waffensystemen auch für moderne Industrienationen sehr teuer, deswegen wird gemeinsam Entwickelt.

Osmanisches Reich
27.05.05, 21:48
Hi Leute,

mich würde es sehr gerne interessieren ob die Türkei Eigenproduktion betreibt, sprich Flugzeuge, Waffen, Panzer, Fahrzeuge etc. auch selber herstellt.
Bitte mit Bildern.
Danke im Voraus.

Detan
27.05.05, 22:03
ich glaube es gibt schon ein thread diesbezüglich!

Gök Türk
27.05.05, 23:16
Hab die Themen zusammengeführt.

@Osmanisches Reich

Guck dir diesen Thread und andere Threads in diesem Forum an. Da wirst du genaue Infos über türkische (Neu)entwicklungen kriegen.

Skywalker
01.06.05, 20:03
Turkey, Pakistan to Increase Defense-Industry Cooperation
By AGENCE FRANCE-PRESSE, ANKARA

Turkey and Pakistan have agreed to step up efforts to boost trade and cooperation in the defense industry field, the leaders of the two traditionally close countries said here Wednesday after bilateral talks.

“This visit is a turning point in our relations in terms of our desire to raise the level of cooperation between our countries,†Pakistani Prime Minister Shaukat Aziz told a joint news conference with Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan.

The trade volume between Turkey and Pakistan should be increased to at least $ 1billion from the current level of $400 million, he said.

http://ads5.mconetwork.com/RealMedia/ads/Creatives/default/empty.gif (http://ads5.mconetwork.com/RealMedia/ads/click_lx.ads/www.defensenews.com/asiapac.php/1667403611/Middle/default/empty.gif/353439336233326634323964663830 30)

“I have invited the (Turkish) business community to invest in Pakistan,†he said. “Pakistan is open to business... (with) very attractive opportunities for investment, for trade and for Turkish contractors to participate in our infrastructure development programs.â€

Erdogan said the two sides also had the potential “to take many steps†to increase cooperation in the defense industry field, but did not elaborate what projects they discussed.

An aide to Erdogan said later that the two countries were considering the joint production of tanks, armored personnel carriers and patrol boats, while Turkish company Aselsan was willing to sell the Pakistani army electronic warfare equipment.

Aziz also lent support to Turkish policies on the long-divided island of Cyprus, where the Turkish Cypriot community maintains a breakaway state, the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC), with financial and military backing from Ankara.

“Whatever steps Turkey has outlined and deems necessary on northern Cyprus, we have said that we support them without any reservations,†Azis said. “We are 100 percent with Turkey on this issue.â€

Ankara, the only country to recognize the TRNC, is seeking international support to break the isolation of the breakaway statelet.

It also advocates the resumption of peace talks between the Turkish Cypriots and the internationally-recognized Greek Cypriot government to resolve the three-decade conflict, a major stumbling block for Ankara’s bid to join the European Union.

http://www.defensenews.com/story.php?F=886641&C=asiapac

Skywalker
05.06.05, 21:43
Kennt ihr schon Üsküdar Mühendislik ? Das ist so weit ich weiss eine Ingeneurgruppe die Designstudien zu türkischen FAC, Arsenalschiffen und U-Booten angefertigt hat.

Schaut mal auf diese Seite: http://www.bodrum-bodrum.com/vorteks/calismalar.htm

Skywalker
23.06.05, 22:02
Die Türkei setzt den Aufbau einer Rüstungsindustrie hohe Priorität.

TURKEY SETS DEFENSE INDUSTRY AS PRIORITY
http://www.menewsline.com/spaceclearline.gif

ANKARA [MENL] -- The government has set the development of Turkey's defense industry as a national priority.

Officials said the government of Prime Minister Recep Erdogan has approved the financing of the nation's defense industry as a strategic priority. They said Erdogan and the military have agreed that the development of the defense and space industry would help Ankara achieve independence in strategic capabilities.

Erdogan said the development of the defense and space industry would comprise the priorities of his government. Speaking to the state-owned Turkish Scientific and Technical Research Council, or Tubitak, Erdogan said the government had drafted a strategic framework for the coordination of science and technology with research and development.

Erdogan pointed to an increase in the budget for defense and other R&D in 2005. But he acknowledged that the government resources to science and technology were insufficient for Turkey's aims.

http://www.menewsline.com/stories/2005/june/06_24_4.html

Skywalker
05.07.05, 21:59
Turkish Firm Buys Majority Stake in FNSS
By BURAK EGE BEKDIL, ANKARA

Turkish trading house Nurol Holding has gained control of majority shares at FNSS Savunma Sistemleri, one of Turkey’s top armored vehicle manufacturers, with the purchase of 2 percent of shares from FNSS’ U.S. partner, United Defense.

http://www.defensenews.com/story.php?F=954724&C=asiapac

Skywalker
09.08.05, 21:28
Der türkische Elektronikkonzern Vestel hat einen F-16 Flugsimulator entwickelt

Vestel Savunma, pilotlar için uçuş simülasyonu yazılımı geliştirdi

http://www.telepati.com.tr/temmuz05/don.gif (http://www.telepati.com.tr/temmuz05/busayi.htm#h1)

http://www.telepati.com.tr/temmuz05/gorsel/Gorsel_1.jpg
Hava Kuvvetleri Komutanlığı Plan Prensipler Başkanı Tümgeneral Abidin Ünal Vestel Savunma Sanayi AŞ. tarafından geliştirilen uçuş simülasyon yazılımı hakkında Vestel yöneticilerinden bilgi aldı.

Vestel Savunma, “Birinci Ulusal Savunma Uygulamaları Modelleme ve Simülasyon Konferansı USMOS 2005'e” jet pilotlarının eğitiminde kullanılabilecek ve kendi geliştirdiği ürün olan SkyMate isimli simülasyon yazılımı ile katıldı. Vestel Savunma Sanayi AŞ, Vestel Şirketler Grubu bünyesinde, savunma sanayine yönelik yüksek teknolojiye sahip çözümler, yazılımlar ve donanım üretiyor.

Vestel Savunma Sanayi A.Ş. tarafından geliştirilen ve sahip olduğu özellikler nedeniyle F 16 uçağı pilotlarının eğitimlerinde kullanılan ülkemizde de üretilmiş bulunan mevcut simülasyon programlarından çok daha gelişmiş bir yazılım olan SkyMate'in tanıtıldığı Vestel ‘stand'ı, savunma sanayii çevrelerinden büyük ilgi gördü.

http://www.telepati.com.tr/temmuz05/haber21.htm

Skywalker
19.09.05, 20:48
Turkey to build its own tanks
September 19 2005 at 7:29 PMHasan Tahsin (Login Disconnectus (http://www.network54.com/Hide/Profile/Disconnectus))
Akincilar(Turkey)Turkey To Build Its Own Tanks
By BURAK EGE BEKDIL, ANKARA

After years of zigzagging between two competing ideas, procurement authorities here have decided Turkey should build its own third-generation main battle tanks, dropping the option of an off-the-shelf purchase from a foreign supplier.

A consortium of three private armored vehicle makers — commissioned by the government to draft a feasibility report on the best way to advance the multibillion-dollar tank program — suggests that local industry could develop and manufacture a “national-design” model, with assistance from foreign manufacturers.

“What comes out of the feasibility study is that a national-design tank can be developed and manufactured locally, including the systems integration work, with some technological support from abroad in certain areas,” said Murad Bayar, Turkey’s chief procurement official.

The report — drafted by Otokar, Istanbul; BMC, Manisa; and FNSS, here — was submitted to the Undersecretariat for Defense Industries, or Savunma Sanayi Mustesarligi (SSM), in April. Results have not been made public, but Bayar said his office would accept the recommendations, with a final decision due in the last quarter of this year.

Another SSM official said Sept. 12 the report provides enough evidence for the government to pursue an indigenous model to meet the Army’s third-generation tank needs. “We are now certain that the most critical part of the program, the systems integration, can be done locally.”

The procurement of an eventual 1,000 tanks is Turkey’s largest single contract, worth more than $10 billion. Originally launched in the mid-1990s, the program was indefinitely postponed in 2001 after a national financial crisis.

In 2002, military and procurement authorities resumed the program and began to weigh two options — off-the-shelf purchase and local production with foreign technology support — but failed to make a choice.

Last year, the SSM commissioned the Otokar-BMC-FNSS team to produce the feasibility report. With that report in hand, the SSM held a series of meetings with the Turkish General Staff between May and July. “We’ll finalize the modality for the tank program in the months ahead,” Bayar said.

A defense analyst here said the final decision will be more strategic than commercial.

“It will mostly be a decision of the military command … with procurement deliberations certainly included,” the analyst said. “One thing is certain, though: Both the SSM and the military want to test the limits of going for the national model in order to gain capabilities to meet future needs.”

For the original contest, four international contenders had teamed with local subcontractors: U.S. firm General Dynamics Land Systems and BMC; Germany’s Krauss-Maffei Wegmann and Otokar; France’s GIAT and Roketsan; and a team of Ukrspetsexport, Kiev, and Asmas. Shelving that program, Turkey in 2002 awarded Israel Military Industries a $688 million contract to upgrade 170 M60 1A tanks that have been in the Turkish inventory for more than 30 years.

Quelle: http://www.defensenews.com/story.php?F=1099387&C=europe

Cengizhan
18.10.05, 14:39
.

Die militaerischen Beziehungen zwischen der Türkei und China werden durch gegenseitige Besuche gefestigt. General Xu Caihou, stellvertretender Vorsitzender der zentralen Militaerkommission der Volksrepublik China, ist auf Einladung Generalstabschefs Hilmi Özkök in Ankara eingetroffen. Bei dem Gespraech im Generalstab wurden die chinesischen Luftverteidigungsraketen von mittlerer Reichweite, die waehrend des China-Besuches vom ehemaligen General İbrahim Fırtına im April auf die Tagesordnung kamen, erörtert. Dabei wurde auch die Zusammenarbeitsmöglichkeit mit China im Bereich Weltraum aufgegriffen. Ferner wurde vereinbart, die Zusammenarbeit zwischen den beiden Laendern zu beschleunigen. Der chinesische General wurde auch von Staatspraesident Ahmet Necdet Sezer empfangen. (Türkiye)

(somit drückt der türkische staat auche eine auge zu, bezüglich dem, was die chinesen in ostturkistan mit den uyguren machen)

Kemal-Pasa23
15.01.08, 18:53
Savunma Sanayi Müsteşarı DÜNYA için yazdı: Savunma sanayii ihracatı 500 milyon dolara ulaştı

Bağımsızlık ve caydırıcılığın ön koşulu olan, kendi kendine yeterli bir savunma sanayii; askeri-stratejik, ekonomik ve politik açılardan hayati önem taşımaktadır. Bu açıdan baktığımızda ülkemizin savunma ve güvenlik ihtiyacının karşılanmasının yanında, ulusal teknoloji yeteneğinin yükseltilmesi büyük önem arz etmektedir.
Bu çerçevede, Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından yürütülen savunma sanayiimizi yönlendirme faaliyetlerinin stratejik bir çerçeveye oturtulması amacıyla 2005 yılında hazırlıklarına başladığımız 2007-2011 Stratejik Plan çalışmaları tamamlanmış ve 2007 yılı itibariyle uygulamaya koyulmuştur. Stratejik planımız ile kullanıcı beklentilerine uygun olarak tedarik faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesi, savunma sanayiimizin uluslararası alanda rekabet edebilir bir seviyeye ulaştırılması, savunma sanayii alanında uluslararası işbirliği imkanlarının artırılması ve söz konusu faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için etkin bir kurumsal yapının tesisi hedeflenmektedir. Tüm bu çalışmalar sonucu, sektör 2007 yılına büyüme trendi göstererek başlamıştır. 2006 yılı rakamları ile 352 milyon dolar olan savunma ihracatı yaklaşık 500 milyon dolara, buna paralel olarak 1.7 milyar dolar olan üretim kapasitesi 2 milyar dolara doğru ilerlemektedir.

2007 yılı başında Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçları çerçevesinde Türk savunma sanayi firmaları ile başlattığımız birçok proje bulunmaktadır. Söz konusu projelerden bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz; 2007 başında Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacına binaen FNSS firması ile Seyyar Yüzücü Hücum Köprüsü Projesi, Koç Topluluğu'na bağlı RMK Marine firması ile Arama ve Kurtarma Gemi Projesi, Dearsan Gemi inşaat firması ile 16 adet Yeni Tip Karakol Botu Projesi, Vestel Savunma AŞ ile 1 adet Radar Karıştırma ve Aldatma Simülatörü (RAKAS) ve 1 adet Muhabere Karıştırma ve Aldatma Simülatörü (MUKAS) Projesi, Mili Gemi (MILGEM) Projesi kapsamında Aselsan&Havelsan iş ortaklığı ile SSM arasında Gemi Savaş Sistemlerinin Tedariki ve Entegrasyonu Projesi, Yonca Onuk firması ile Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacına binaen Süratli Müdahale Devriye Botu Projesi, TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ (TAI) ile 69 adet T-38A Eğitim Uçaklarının Aviyonik Modernizasyonu Projesi, TAI Ana Yükleniciliğinde ve AgustaWestland firmasının alt yükleniliciliğinde 50 adet ATAK helikopterinin Türkiye'de ortak üretim Projesi imzalanmıştır. Diğer taraftan uluslararası ortak işbirliği projelerimiz arasında yer alan Müşterek Taaruz Uçağı (JSF) projesinin üretim ve Lojistik Destek Evresine katılım sağlanmış, iki ülke arasında proje kapsamında Mutabakat Muhtırası (MoU) imzalanmıştır. Bahse konu ve devamındaki proje faaliyetleri ile yeni yatırım imkanları ve yeni teknolojik kabiliyetlerin sanayimize kazandırılması amaçlanmaktadır.

Yukarıda da değindiğimiz gibi Türk savunma sanayii kendi özgün ürünlerini tasarlayan, geliştiren ve uluslararası alanda rekabet edebilen bir seviyeye ulaşmıştır. Bu kapsamda amacımız, savunma tedarikinde özgün tasarım projelerine öncelik vererek ve AR-GE programlarına daha fazla kaynak ayırarak, 3.5 milyar dolarlık savunma tedarikinde halihazırda yüzde 37 (2003 yılında yüzde 25 olan oran 2007 yılında yüzde 37'ye ulaşmıştır) olan yurt içi ihtiyaçları karşılama oranını 2010 yılına kadar yüzde 50 mertebesine çıkartarak ülkemiz için stratejik öneme sahip savunma yeteneklerini kendi kendine yeterli bir noktaya ulaştırmaktır.

http://trmilitary.com/turkce/haberler/savunma-sanayi-mustesari-murad-bayar-dunya-icin-yazdi-savunma-sanayii-ihracati-500-milyon-dola-2.html

erkoo
01.02.08, 09:06
x

Yabgu
01.02.08, 13:44
İşte Türkiye'nin İlk Yerli Savaş Gemisi

http://resimler.haberler.com/haber/831/bakan-vecdi-gonul-ilk-yerli-savas-gemisi_o.jpg

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Tamamen Milli İmkanlarla İnşaası Devam Eden Korvet Tipi Savaş Gemisi 'Heybeliada' İsimli Gemiyi Eylül Ayında Denize İndirmeyi Hedeflediklerini Söyledi.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın düzenlediği 'Askeri Gemi Projeleri'ne Sanayinin Entegrasyonu Endüstri Günü' toplantısına katılan Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, tamamen milli imkanlarla inşaası devam eden korvet tipi savaş gemisi 'Heybeliada' isimli gemiyi Eylül ayında denize indirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Kadıköy Marroitt Otel'de saat 10.00'da başlayan ve çok sayıda sanayicinin katıldığı toplantıda konuşan Bakan Gönül, milli menfaatlerin devamının sağlanabilmesi için askeri gemilerin yerli dizayn ile yurt içinde üretilmesi ve bu alanda faaliyet gösteren ilk on ülke arasında yer alınabilmesi için çeşitli projeler başlatıldığını belirtti. Bakan Gönül, son yıllarda hükümetin bu alanda ortaya koyduğu politikaların hedefe ulaşmak için umut verdiğini ifade ederek, 'Bu kapsamda mevcut gemi inşaatı ile yan sanayimizin savunma ihtiyaçlarına cevap vermesi için büyük projeler başlatılmıştır. 'Milgem Projesiyle' ilk defa korvet tipi savaş gemisinin dizayn ve entegrasyonu tamamen milli imkanlarla gerçekleştirilmiştir. Milgem Projesi kapsamında inşaası İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda devam eden 'Heybeliada Savaş Gemisi', 27 Eylül 2008'de denize indirilecektir. Bununla birlikte Remaka Tersanesi'nde 4 adet sahil güvenlik arama kurtarma gemisinin Dersan Tersanesi'yle 16 adet yeni tip karakol botunun, Yonca Onuk Tersanesi'yle sahil güvenlik botlarına ilave olarak 2 adet süratli müdahale devriye botunun tedariki ve İstanbul Deniz Tersanesi'yle 4 adet acil müdahale botuyla ilgili projeleri imzalanmıştır. Özel sektörün askeri gemi projelerine katılımı amaçlanmıştır. Önümüzdeki dönemde ilan edilecek birçok proje de özel sektör tersanelerinde üretilecektir. Böylece konusunda uzmanlaşmış ve yurt dışı pazarlarda rekabet edebilecek özel sektör tersanelerine kavuşmuş olacağız' diye konuştu.

Toplantıda konuşma yapan Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Tedarik Başkanı Tuğamiral Sami Örgüç ve Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Can Erenoğlu askeri gemi projeleri ile ilgili bilgi verdi. İşadamı ve sanayicilerin büyük ilgi gösterdiği toplantının saat 18;00 a kadar devam edeceği belirtildi. (Cihan Haber Ajansı)

Kemal-Pasa23
02.02.08, 15:18
Hab gerade in der Programmvorschau von ATA TV entdeckt, dass immer mittwochs um 14.05h (MEZ) eine Sendung zur türkischen Rüstungsindustrie läuft. Werde am Mittwoch mal reinschaun und berichten, wie informativ das ganze ist.

Kemal-Pasa23
04.02.08, 23:26
Savunmanın devleri İstanbulda buluşuyor
Savunma sanayi maksatlı projelere yönelik sistem ihtiyaçlarının yurt içinden karşılanması ve özendirilmesi ve buna yönelik yürütülen çalışmalar, İstanbul’da bugün düzenlenecek toplantıda masaya yatırılacak. Toplantıya, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’ün yanı sıra Genelkurmay Başkanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı temsilcileri, üst düzey askeri ve sivil bürokratlar dahil olmak üzere 300’ü aşkın firma temsilcisinin katılması bekleniyor.

http://trmilitary.com/turkce/haberler/savunmanin-devleri-istanbul-da-bulusuyor-2.html

Kemal-Pasa23
04.02.08, 23:29
Mersin, savunma sanayiinin merkezi olma yolunda

ASELSAN, TUSAŞ/TAI, HAVELSAN VE ROKETSAN gibi savunma sanayisinin önde gelen isimlerinin de aralarında bulunduğu firma yetkililerinin, Mersin: Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (OSB) 50'ye yakın firma ile üretim için görüşmelere başladığı bildirildi.
Mersin-Tarsus OSB Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle, düzenledikleri tanıtım etkinlikleri kapsamında savunma sanayisinin önde gelen isimlerinin de aralarında bulunduğu firma yetkililerini OSB'ye davet ederek, firmaları gezdirdiklerîni söyledi. Aşut, yetkililerin gezi sırasında firmaların AR-GE'ye ne kadar önem verdiklerini gördüklerini ve bunun kendileri için bir avantaj olduğunu söylediklerini dile getirdi.
Ziyaretçilerin firmalarla ikili temas kurmaya başladığım vurgulayan Aşut, "Şu an için 50'ye yakın firmanın görüşmeleri sürüyor. Bir firma ise parça üretimine bile başladı. Görüşmelerdeki başarı böyle sürerse, birkaç yıla kadar Mersin'in savunma sanayiinde önemli bir merkez haline gelmesini bekliyoruz" dedi.

http://trmilitary.com/turkce/haberler/mersin-savunma-sanayiinin-merkezi-olma-yolunda.html

Efehan
04.02.08, 23:45
İşte Türkiye'nin İlk Yerli Savaş Gemisi

http://resimler.haberler.com/haber/831/bakan-vecdi-gonul-ilk-yerli-savas-gemisi_o.jpg

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Tamamen Milli İmkanlarla İnşaası Devam Eden Korvet Tipi Savaş Gemisi 'Heybeliada' İsimli Gemiyi Eylül Ayında Denize İndirmeyi Hedeflediklerini Söyledi.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın düzenlediği 'Askeri Gemi Projeleri'ne Sanayinin Entegrasyonu Endüstri Günü' toplantısına katılan Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, tamamen milli imkanlarla inşaası devam eden korvet tipi savaş gemisi 'Heybeliada' isimli gemiyi Eylül ayında denize indirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Kadıköy Marroitt Otel'de saat 10.00'da başlayan ve çok sayıda sanayicinin katıldığı toplantıda konuşan Bakan Gönül, milli menfaatlerin devamının sağlanabilmesi için askeri gemilerin yerli dizayn ile yurt içinde üretilmesi ve bu alanda faaliyet gösteren ilk on ülke arasında yer alınabilmesi için çeşitli projeler başlatıldığını belirtti. Bakan Gönül, son yıllarda hükümetin bu alanda ortaya koyduğu politikaların hedefe ulaşmak için umut verdiğini ifade ederek, 'Bu kapsamda mevcut gemi inşaatı ile yan sanayimizin savunma ihtiyaçlarına cevap vermesi için büyük projeler başlatılmıştır. 'Milgem Projesiyle' ilk defa korvet tipi savaş gemisinin dizayn ve entegrasyonu tamamen milli imkanlarla gerçekleştirilmiştir. Milgem Projesi kapsamında inşaası İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda devam eden 'Heybeliada Savaş Gemisi', 27 Eylül 2008'de denize indirilecektir. Bununla birlikte Remaka Tersanesi'nde 4 adet sahil güvenlik arama kurtarma gemisinin Dersan Tersanesi'yle 16 adet yeni tip karakol botunun, Yonca Onuk Tersanesi'yle sahil güvenlik botlarına ilave olarak 2 adet süratli müdahale devriye botunun tedariki ve İstanbul Deniz Tersanesi'yle 4 adet acil müdahale botuyla ilgili projeleri imzalanmıştır. Özel sektörün askeri gemi projelerine katılımı amaçlanmıştır. Önümüzdeki dönemde ilan edilecek birçok proje de özel sektör tersanelerinde üretilecektir. Böylece konusunda uzmanlaşmış ve yurt dışı pazarlarda rekabet edebilecek özel sektör tersanelerine kavuşmuş olacağız' diye konuştu.

Toplantıda konuşma yapan Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Tedarik Başkanı Tuğamiral Sami Örgüç ve Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Can Erenoğlu askeri gemi projeleri ile ilgili bilgi verdi. İşadamı ve sanayicilerin büyük ilgi gösterdiği toplantının saat 18;00 a kadar devam edeceği belirtildi. (Cihan Haber Ajansı)

wie,?
es ist ein waschechter türkische selbst gebaute Kriegsschiff ?

TurkKizi89
05.02.08, 18:03
Yüksekova ve Şemdinli'de Askeri Hareketlilik

Resmi büyütmek için tıklayın Hakkari'nin Yüksekova ve Şemdinli İlçelerinde Askeri Hareketlilik Sürüyor. Mehmetçik, Soğuk Hava ve Kar Yağışına Rağmen Teröristlere Aman Vermiyor.

Hakkari'nin Yüksekova ve Şemdinli ilçelerinde askeri hareketlilik sürüyor. Mehmetçik, soğuk hava ve kar yağışına rağmen teröristlere karşı arama ve tarama çalışmalarının yanı sıra zaman zaman operasyonlar da yapıyor.
Türk Silahlı Kuvvetleri, Hakkari bölgesinde son üç günde operasyonlarına hız vermeye başladı. Geceleri eksi 30-35'leri bulan soğuk ve yer yer 2 metreyi bulan kar kalınlığı askerleri engellemiyor. Karlı dağları aşan Mehmetçik önemli noktaları gözetim altında tutmaya çalışıyor.

Bu arada yarım saate inen nöbet süresi boyunca nöbetçi kulübelerine çorba, çay ve sıcak içecek servisi yapılıyor. Özel kıyafetlerle operasyona çıkan ve nöbet tutan askerlere, üşümemeleri için 'kamuflaj kaloriferi' adı verilen yumuşak, yapışkanlı maddeler veriliyor. Özellikle kar komandolarına dağıtılan ve ciltle bire bir temas etmeden koltuk altına yapıştırılan bu madde, ovuşturularak 5 dakika içinde ısınıyor ve 45 dakika boyunca sıcaklığını koruyup 30-40 derece arasında ısı veriyor. Isı süresi bittikten sonra tekrar ovuşturulup geri konuluyor.
Öte yandan geçici köy korucuları da yol güzergahındaki kulübelerinde görev yaparak güvenliği elden bırakmıyor.

http://www.haberler.com/yuksekova-ve-semdinli-de-askeri-hareketlilik-haberi/

Kemal-Pasa23
06.02.08, 10:50
@ Turkkizi:
slm bacim,
wollte dich nur kurz darauf hinweisen, dass die meldung eher in einen anderen thread passt. dieser thread ist, wie der titel schon sagt, ausschliesslich für die rüstungsindustrie. (am besten forumsuche vor dem posting benutzen, wenn du nicht sicher bist)
iyi günler
K.P.

Kemal-Pasa23
16.02.08, 01:07
Koç'tan asker için milli çözüm
KOÇ Grubu'nun, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) bilgi akışı, zamanlaması ve güvenliği konularında artan ihtiyacını karşılamaya yönelik hazırladığı 'TSK Bilgi Sistemi Projesi' (TBS) Genelkurmay Başkanlığı'nın hizmetine sunuldu. Koç Bilgi ve Savunma Teknolojileri AŞ ve STM AŞ ortaklığıyla hayata geçirilen TSK Bilgi Sistemi Projesi, Genelkurmay Başkanlığı, Kuvvet Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Milli Savunma Bakanlığı ile entegrasyonu sağlanarak, bütünleşik bir platform üzerinden bilgi alışverişi yapılabilmesine olanak sağlayacak. Projenin tesliminde konuşan Koç Holding Kurumsal İletişim ve Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç, "TBS, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin, bilgi akışı, zamanlaması ve güvenliği konularında artan ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak geliştirildi" dedi. Koç, TBS'nin altyapısının Genelkurmay Başkanlığı ile Silahlı Kuvvetler Komuta Harekát Merkezi Amirliği karargáh bilgi otomasyonunun gerçekleştirdiğini belirtti.

http://trmilitary.com/turkce/haberler/koctan-asker-icin-milli-cozum-2.html

Kemal-Pasa23
16.02.08, 01:14
Rus savaş gemileri Türk malı kullanacak
Türk yapımı bir cihaz, Rusya Federasyonu'na ait savaş gemilerine giren ilk yabancı ürün oldu. TÜBİTAK Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü'nün (UEKAE), güvenli iletişimi sağlamak amacıyla geliştirdiği FORESC isimli ürün, Rus savaş gemilerinde kullanılacak. FORESC, şirket genel merkezleri ve ordu karargâhları gibi sabit ortamlarla, uçak, gemi gibi hareketli birimler arasında güvenli iletişimi sağlamak amacıyla geliştirildi. İtalya ve İngiltere'nin de bulunduğu 12 ülke tarafından kullanılan FORESC, yaklaşık 20 savaş gemisinde çalıştırıldı

http://trmilitary.com/turkce/haberler/rus-savas-gemileri-turk-mali-kullanacak-2.html

KökBöri
25.04.08, 22:20
Wir sind auf den richtigen Weg,die türkische Panzerabwehrwaffe Cirit von Roketsan ist fast serienreif.

Die Cirit wird auch im T-129 zum Einsatz kommen.

Roketsan Yeni Füze Üretecek
"Cirit anti-tank füzesi" nin bu yıl içinde tamamlanması bekleniyor.

Taarruz helikopterlerinden atılacak "cirit anti-tank füzesi" geliştirme çalışmalarının bu yıl içinde tamamlanması bekleniyor.
Türkiye, uzun yıllar bekledikten sonra taarruz-taktik-keşif helikopteri için İtalyan-İngiliz ortaklığı Agusta-Westland firmasını seçti.

Üretimi Türkiye'de yapılacak T-129'un aviyonik ve silah sistemleri de yine Türkiye'de geliştiriliyor. Roketsan, bu helikopterlerden atılacak cirit anti-tank füzelerini geliştiriyor.

Roketsan Genel Müdür Yardımcısı, "Roketsan olarak geliştirmenin son aşamasındayız. 2008 yılı içinde geliştirme çalışmalarının tamamlanmasını ümit ediyoruz ve ileriki zamanlarda seri üretimini öncelikle TSK'nın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlıyoruz" dedi.

Cirit füzesi, sadece tanklara değil, diğer zırhlı araçlara karşı da kullanılabilecek ve çok daha ekonomik olacak.

Ürün geliştirme aşamasında olmasına rağmen özellikle Ortadoğu ve Orta Amerika pazarında büyük ilgi gördü.
http://haberbankasi.com/redir.php?haber=1116351

KökBöri
23.11.08, 21:09
Türkische Zulieferer Firmen haben mit der Produktion von teilen für den F-35 Jet begonnen. Das nächste ist,das wir immer mehr unabhängiger werden im Militärsektor bereich. Das sind alles gute und positive Impulse.

Turkish companies begin to produce more critical parts for US F-35s
Since Turkey introduced a policy to boost its poor defense industry infrastructure in 2004 by taking concrete steps to reduce its dependence on imported defense technologies by 30 percent by 2011, there have been signs that the country may meet this target earlier than planned.

According to Defense Minister Vecdi Gönül, Turkey's share in the production of its defense products has now reached 41.1 percent. But it is not yet clear whether that figure represents the domestic manufacturing of high-tech defense equipment. Nevertheless, both Turkish and the Western defense industrialists say there have been visible improvements in the level of domestic production of defense equipment, though local production of high-tech products will take time and an increase in the resources allocated to Turkey's research and development (R&D) projects. According to data released by the Turkish Statistics Institute (TurkStat) on Nov. 13, Turkey's R&D expenditures totaled YTL 6.91 billion in 2007, representing just 0.007 percent of gross domestic product (GDP).

Meanwhile, Turkish companies’ increased involvement in the production of certain parts of the US-led F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) program set a good example for how local businesses can succeed when they are encouraged by the state to develop local products in the highly sensitive defense sector, a Turkish defense source said. Turkey plans to buy 100 JSFs at a cost of around $10 billion. The planes are scheduled to enter Turkey’s inventory in 2015 and will replace its F-16 and F-4 fighters, which will be gradually phased out of use.

Gönül said recently that Turkish participation in the F-35 program has reached around $5.5 billion.

In the past several weeks, Turkish companies have begun to deliver or produce the parts for the JSFs under agreements signed earlier with both Lockheed Martin, the leading company in the production of F-35s, and with other companies playing a major role in their production.

Kale begins to produce sophisticated parts

Kale Aerospace, a Turkish company, has launched plants worth a total of $50 million in Tuzla, a suburb of İstanbul, to start the production of 300 different JSF parts. “Kale got the biggest order to produce sophisticated high-technology machinery for F-35s,” a Western defense industrialist close to the deal said.

Kale will begin the production F-35 wings, bodies and engines, said Osman Okyay, head of the Kale group’s Chemical Industries division, during the opening ceremony of a new facility on Nov. 16.

The only private aerospace company with 100 percent of its shares owned by domestic investors, Kale has transformed its ability to process sensitive metals for the aerospace sector through the production of parts for F-35s, he said.

The Kale group has also been manufacturing fuel pieces for JSF F135 engines for Pratt and Whitney as part of the JSF program under a $130 million deal it signed in 2006, in addition to the work share it got directly from Lockheed Martin. In addition, Kale Aerospace has been producing parts for Lockheed Martin GMLRS and ATACMS missile systems since 1997.

Gönül said during the opening ceremony of Kale’s Tuzla facility that it has not just been the companies with shares in the Foundation to Strengthen the Turkish Armed Forces (TSKGV), but also private sector companies that have begun to play a significant role in the creation of a national aviation infrastructure.

Meanwhile, Alp Aviation, a private Turkish company, has produced its first fan-rotor rear hub to be fitted on Pratt and Whitney F135 engines.

Tuncer Alpata, president of Alp Aviation, said during the delivery ceremony, held on Nov. 17, that the company had made a $4 million investment at its Eskişehir facilities in order to produce these new parts. Alp Aviation will also assign some work share to the country’s small and medium-sized enterprises (SMEs) as part of its offset programs, he said. The Turkish Undersecretariat for the Defense Industry (SSM) has long pursued a policy of directing work from offsets to SMEs to protect this sector from further impact from economic crises.

Industry and Trade Minister Zafer Çağlayan said on Nov. 17 that the government will give 12-month loans with zero interest to artisans, craftsmen and SMEs as part of its efforts to minimize the effects of the current global financial crisis. Çağlayan noted that the Small and Medium Industry Development Organization (KOSGEB) will extend financial support to small businesses with a further YTL 350 million in loans, stressing that the government was already supporting small businesses. “We recently approved giving $349 million in loans with zero interest to 3,584 exporters,” he added. Meanwhile, William Gostic, vice president of Pratt and Whitney, said during the recent delivery ceremony that the delivery represented a turning point both for the Turkish aviation industry, Alp Aviation and Pratt and Whitney.

Alp Aviation will produce fan rotor rear hubs for all three models of F-35 fighters, he said.

In a related development, Turkish Aerospace Industries (TAİ) opened a new advanced composites manufacturing facility in Ankara on Nov. 7 to support its role as a major subcontractor for Northrop Grumman on the F-35 program. “The 72,000-square-foot facility, which represents a major upgrade of TAİ’s existing composites manufacturing facilities, will enable the company to produce composite structures and subassemblies for the F-35’s centre fuselage, one of the aircraft’s most complicated assemblies,” a statement released by TAI said, adding, “It also positions TAI to fulfill its commitment to produce up to 400 centre fuselages for the F-35 program”

TAİ Chairman Atalay Efeer added that the opening of the new facility was a major first step by TAİ in demonstrating Turkey’s commitment to the success of the F-35. In February 2007, TAİ and Northrop Grumman signed a letter of intent authorizing TAI to be a second-source supplier of center fuselages for the F-35. Northrop Grumman, a principal subcontractor to prime F-35 contractor Lockheed Martin, is responsible for producing the center fuselage for all three F-35 variants.

Turkish Air Forces Commander Gen. Aydoğan Babaoğlu, meanwhile, said during the ceremony at TAİ that F-35s will begin to make up the main assault force of the air forces, together with F-16s, as of 2015. The new technologies in the F-35s, as well as the logistic systems based on performance, a new logistics concept applied by Turkey, have also influenced the ongoing restructuring of the air forces, as well as its infrastructure work, he added.

http://www.todayszaman.com/tz-web/detaylar.do?load=detay&link=159529

KökBöri
16.02.09, 07:21
Das Unternehmen Aselsan hat ein Unbemanntes bewaffnetes Bodenfahrzeug fertiggestellt,Das Fahrzeug hat den namen Izci. Es kann Minen aufspüren und neutralisieren, dazu verfügt es über eine Wärmebildkamera,das heisst Izci kann 24 Stunden egal ob an Tag oder Nacht im Einsatz sein.

Hier kann man Izci sehen

http://www.trsavunma.com/?q=node/39050

N-TRACK
16.02.09, 15:31
Also hab mir dieses Video von Aselsan an, sieht ja richtig toll aus so ein kleines Gerät fährt rum und spürt Sprengfallen auf :lach: das schönste dabei, bei Gefechten kommen dabei keine Soldaten ums leben!!!

BurakC
16.02.09, 16:45
Das ist wie ein Roboter. Der nach Minen sucht und zerstört. Hat sogar auch ein Gewehr auf dem Dach könnte man sogar als Soldat verwenden.

Ein Hoch auf unsere Rüstungsindustrie :halay2:

Beyefendi
16.02.09, 20:05
Die Türkei hat ihr eigenes Torpedo Programm gestartet, in 10 Jahren soll 1 Millarde Dollar dafür aufgewendet werden, Ziel ist es eigene Torpedos für die U-Boote herzustellen.
Geplant ist eine Zusammenarbeit mit zB Süd-Korea, Deutschland etc

Cengiz1976
16.02.09, 20:14
Leider sind wir ein Militärstaat , dazu sind wir aber auch gezwungen.

M4V3R!CK
16.02.09, 20:26
Die Türkei hat ihr eigenes Torpedo Programm gestartet, in 10 Jahren soll 1 Millarde Dollar dafür aufgewendet werden, Ziel ist es eigene Torpedos für die U-Boote herzustellen.
Geplant ist eine Zusammenarbeit mit zB Süd-Korea, Deutschland etc
1 Milyar mi? YUHH

Beyefendi
16.02.09, 22:09
1 Milyar mi? YUHH

Cok mu?

Das soll ja für 10 Jahre gedacht sein.

ASKAN
16.02.09, 22:14
Leider sind wir ein Militärstaat , dazu sind wir aber auch gezwungen.

Zum glück haben wir das Militär,sonst hätten die Herrschaften die Zivilisierte Völker Europas nennen uns in Tausendteile gespalten.Ich wünsche mir nur das das mal richtig für die Pappnasen nach hinten los geht !!! Für uns gilt nur noch eins, besinnen wir uns nur auf unsere Wurzeln.Was denen fast 800 Jahre angst eingeblöst hat kann ja nicht so schlecht gewesen sein .... :rockon: Und sie haben immer noch Angst vor uns...

Beyefendi
16.02.09, 22:32
I*******

Die Bilanz sieht nicht gut für euch aus,
die Türkei hat den Krieg gegen Deutschland gewonnen, 1:0 für uns!

Langirt
17.02.09, 03:34
Bei unbemannten Waffensystemen hat ASELSAN noch ein paar andere Sachen in der Entwicklung.

http://img185.imageshack.us/img185/3467/denizcihy7.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/2033/underwaterbm6.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/4355/aselssanballonwa1.jpg

ramazan7
17.02.09, 12:44
Ballon System :D

Das sieht lustig aus, dann werden unsere Gegner mit Pfeil und Bogen darauf schiessen
:D

Langirt
17.02.09, 13:27
Ballon System :D

Das sieht lustig aus, dann werden unsere Gegner mit Pfeil und Bogen darauf schiessen
:D

Wenn sie glück haben und bis zur Stratosphäre einen Pfeil abschießen können bitte :D

ASELSAN Field Artillery Meteorology System (AFAMS) (http://www.janes.com/articles/Janes-Radar-and-Electronic-Warfare-Systems/ASELSAN-Field-Artillery-Meteorology-System-AFAMS-Turkey.html)

Kong
17.02.09, 23:04
Hallo erstmal bin neu hier

Mir ist aufgefallen, Das Aselsan überwiegend Sachen herstellt, wo keine Menschen zum Einsatz kommen, einerseits ist das Gut doch auf der anderen Seite wiederum?

Dann hätte ich noch eine Frage

Gibt es ein Tf-2020 Programm?

und wer weiß, wie viel die TF-2000 wiegen werden? Im englischen Wiki steht was von 4500 T doch beim türkischen steht 6500, welchem kann ich also mehr glauben schenken?

Beyefendi
17.02.09, 23:31

Mir ist aufgefallen, Das Aselsan überwiegend Sachen herstellt, wo keine Menschen zum Einsatz kommen, einerseits ist das Gut doch auf der anderen Seite wiederum?

und wer weiß, wie viel die TF-2000 wiegen werden? Im englischen Wiki steht was von 4500 T doch beim türkischen steht 6500, welchem kann ich also mehr glauben schenken?

Es gibt ein TF-2000 Programm, welches aber immer wieder verzögert wurde.
Da es noch nicht konkret ist, kann man nur spekulieren wie schwer diese AAW Fregatten werden, sicher ist jedoch das sie ein sehr Milgem ähnliches Design haben werden.

hier ein Konzept

3322

M4V3R!CK
17.02.09, 23:40

Hallo Kong und welcome ;)

ASELSAN baut in dem Sinne keine "Waffen" sondern eben die Systeme, wie FLIR, IFF, AIFF, HMD, Verschiedene Radare und Sonare.

Ja, es gibt ein TF 2020 Programm. Soll dieses Jahr / Ende 2010 beginnen. Es sollen 3 Zerstörer + 3 für Anti Air Warfare designt und mit einheimischen Komponenten gebaut werden. EInsatzzeitraum: Ab 2020! Milgem, also ADA Class Korvetten und F-100 Class Fregatten, sowie TF 2000 Class Schwere Fregatten haben vorrang ;)

Beyefendi
18.02.09, 00:03
Hallo Kong und welcome ;)

ASELSAN baut in dem Sinne keine "Waffen" sondern eben die Systeme, wie FLIR, IFF, AIFF, HMD, Verschiedene Radare und Sonare.

Ja, es gibt ein TF 2020 Programm. Soll dieses Jahr / Ende 2010 beginnen. Es sollen 3 Zerstörer + 3 für Anti Air Warfare designt und mit einheimischen Komponenten gebaut werden. EInsatzzeitraum: Ab 2020! Milgem, also ADA Class Korvetten und F-100 Class Fregatten, sowie TF 2000 Class Schwere Fregatten haben vorrang ;)

TF 2020 ist das TF 2000 Programm, es ist ein und dasselbe.

M4V3R!CK
18.02.09, 00:23
TF 2020 ist das TF 2000 Programm, es ist ein und dasselbe.

Sicher? Ich bin auch member bei http://www.trmilitary.com/forum/ Ich hatte auch gespräche mit einigen gold membern dort, die regelmäßig die IDEF besuchen etc. Also es solle eine TD 2020 Projekt, abhängig von der TF 2000 geben.

Milgem:
8 ADA Class Anit Submarine Warfare Korvetten
4 (+2 Option) F-100 Class Anti Air Warfare & Multirole Fregatten und Prototype für TF 2020

3 TF-2000 Anti Air Warfare Fregatte
1 TF-2000 Lenkwaffen/Raketen Fregatte und Prototype für TD 2020

2 TD-2020 Anti Air Warfare Zerstörer
1 TD-2020 Lenkwaffen/Raketen Zerstörer

Beyefendi
18.02.09, 00:37
Sicher? Ich bin auch member bei http://www.trmilitary.com/forum/ Ich hatte auch gespräche mit einigen gold membern dort, die regelmäßig die IDEF besuchen etc. Also es solle eine TD 2020 Projekt, abhängig von der TF 2000 geben.

Milgem:
8 ADA Class Anit Submarine Warfare Korvetten
4 (+2 Option) F-100 Class Anti Air Warfare & Multirole Fregatten und Prototype für TF 2020

3 TF-2000 Anti Air Warfare Fregatte
1 TF-2000 Lenkwaffen/Raketen Fregatte und Prototype für TD 2020

2 TD-2020 Anti Air Warfare Zerstörer
1 TD-2020 Lenkwaffen/Raketen Zerstörer

Soweit ich weiss bin ich mir recht sicher, dieses "TF 2020" ist nur deswegen aufgetaucht weil es eine riesige verzögerung bei diesem Projekt gab ( erdbeben, finanzkrise etc) von TD also Turkish Destroyer habe ich bisher nichts gehört, hast du vielleicht links zu den Threads dort?

hier ein Artikelauszug aus globaldefence.net

"1995 werden Wünsche laut, acht neue Flugabwehrfregatten TF-2000 zu beschaffen. Noch in 1996 will man erste Aufträge dafür vergeben, wobei ausländischen Interessenten der Bau aller Schiffe auf türkischen Werften zur Vorbedingung gemacht wird. Die Lücke bis zum Zulauf sollen drei gebrauchte US-Fregatten der OLIVER HAZARD PERRY-Klasse schließen. Zu Auftragsvergaben kommt es nicht. Zwar wird 1997 noch einmal der Wunsch nach TF-2000 bekräftigt, aber unter wachsenden Finanzproblemen ist nur noch von fünf Einheiten die Rede. Dagegen kommen aus den USA nun nicht nur die ursprünglich angekündigten drei Gebrauchtfregatten. Zwischen 1998 und 2003 werden nach und nach sogar acht dieser nach türkischen Städten als GAZIANTEP-Klasse bezeichneten Schiffe übernommen. Großzügige Finanzhilfe, teils sogar Überlassungen als Geschenk, machen der türkischen Marine die Übernahme der 20jährigen US-Fregatten als Alternative zu den teuren Neubauten schmackhaft.

Anfang 2001 erreicht eine allgemeine Wirtschaftskrise in vollem Umfang auch die Streitkräfte. Bei der Marine machen Einschnitte mit einem Gesamtumfang von etwa 5 Mrd. Euro eine neue Priorisierung aller Vorhaben notwendig. An der Beschaffung von (nun noch vier) TF-2000 wird zwar festgehalten, aber das Vorhaben wird verschoben. Jüngste Meldungen kündigen zur Überbrückung den Erwerb von noch einmal zwei gebrauchten US-PERRY und eine Kampfwertsteigerung der acht vorhandenen GAZIANTEP an. Priorität erhält nun erst einmal ein Ersatz älterer, teils noch aus den 60er Jahren stammenden Patrouillenfahrzeuge. Danach will man dann den Fregattenbau wieder aufgreifen. Die zeitgleiche Bewältigung beider Vorhaben gibt der verfügbare Finanzrahmen nicht her."

Auch gibt es auf der Seite des Türkischen Verteidigungsministeriums nichts zu einem sogenannten "TF 2020" Projekt.
Das TF 2000 Projekt wird wahrscheinlich nur umgetauft.

Kong
18.02.09, 13:52
Ja, bei der Dzkk Seite steht nur was von einem TF-2000 Programm

Wisst ihr, was jetzt mit der LPD Sache ist?

Maverick?, das ist jetzt positiv gemeint, es ist echt bemerkenswert, was du alles weißt

Ich lese deine Beiträge schon länger, das hat mich bestärkt, mich hier anzumelden...:D

Gök Türk
25.02.09, 23:47
Türkiye`nin savunma performansı yükseliyor (http://trmilitary.com/turkce/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=294)

(http://trmilitary.com/turkce/index2.php?option=com_content&task=view&id=294&pop=1&page=0&Itemid=2)
(http://trmilitary.com/turkce/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=294&itemid=2)

Yerli savunma şirketlerinin yurt içi geliştirme projelerinin payı yüzde 58 olarak gerçekleşti.
Türk savunma sanayii şirketlerinin savunma alanındaki tedarik projelerinde sağladığı yurt içi üretim katkısı giderek artıyor.
Son yıllarda savunma sanayii alanında önemli bir ivme kazanan Türk savunma şirketlerinin bu başarısı sonrasında gelen süreçte, tedarik amaçlı savunma yatırımlarında yurt içi geliştirme projelerinin payı yüzde 58 olarak gerçekleşti.

Savunma Sanayii Müsteşarlığının,(SSM) 2009 yılı Performans programına göre, gündemdeki savunma sanayii projelerinin önemli bölümü Türk savunma şirketlerince yurt içi geliştirme modeli esas alınarak gerçekleştirilecek.
Programa göre, SSM tarafından yürütülen ve ve sözleşmesi imzalanmış 74 adet tedarik projesinin bedeli toplam 24 milyar 341 milyon 385 bin 775 TL olarak hesaplandı. Toplam sözleşme bedelinin proje modellerine göre, proje bedelinin yüzde 58 oranındaki bölümü yurt içi geliştirme yöntemi ile gerçekleştirilirken, projelerin yüzde 24`lük oranındaki kısmının ortak üretim, yüzde 16`lık kısmının hazır alım ve yüzde 2`lik bölümü de konsorsiyumlar tarafından yapılacak.
Bu arada araştırma-geliştirme (ar-ge)faaliyetlerine büyük önem veren Savunma Sanayii Müsteşarlığının gündeminde toplam 49 proje bulunduğu bildirildi.
Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin yüzde 86 oranındaki bölümü Savunma Sanayii Müsteşarlığın Network bilgi uydu, sensör sistemleri, yüzde 20`si sistem entegrasyonu, yüzde 15`i elektronik harp ile yüzde 2`lik kısmı ise füze güdüm kontrol projelerine ait bulunuyor.
4 ayrı alan altında toplanan SSM`nin araştırma-geliştirme faaliyetler için 282 milyon 928 bin liralık bir harcama yapılması öngörülüyor.

Kaynak:http://www.dunyabulteni.net

Gök Türk
26.02.09, 00:10
ROKETSAN’dan IDEX Müjdesi
Türkiye’nin önde gelen savunma sanayi kuruluşlarından ROKETSAN, Dubai’de düzenlenen IDEX 2009 Fuarı’nda Al Jaber Group ile yaklaşık 90 milyon dolarlık bir anlaşmanın altına imza attı. 23 Şubat tarihinde imzalanan anlaşma, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’ün de katıldığı törenle ROKETSAN standında gerçekleştirildi. Anlaşmayı, ROKETSAN adına genel müdür Hüseyin Baysak, Al Jaber Group adına ise yönetim kurulu başkanı H.E. Obeid Khalifa Jaber Al Murri imzaladı.

Anlaşma kapsamında, ismi açıklanmayan bir Orta Doğu ülkesinin ihtiyaçlarına yönelik olarak silah sistemi tasarlanması ve geliştirilmesi öngörüyor.

trmilitary

Enver
26.02.09, 00:14
Zum Mehmetcik-1 ist ja bereits bekannt, das einem die kleinen Patronen nicht gefallen und man deshalb lieber die großen benutzen möchte. (Mir fallen gerade die Werte nicht ein. 7.62?)

Jetzt habe ich gelesen, das es 2 Möglichkeiten gibt.

1. Den M-1 umkonstruieren (Wobei der M-1 eine modifizierte Version des HK416 ist)
2. Die Lizenz zum Herstellen der HK417 erwerben

Hoffentlich setzen sie das Erste um..

Detan
28.02.09, 00:52
Türkische Zulieferer Firmen haben mit der Produktion von teilen für den F-35 Jet begonnen. Das nächste ist,das wir immer mehr unabhängiger werden im Militärsektor bereich. Das sind alles gute und positive Impulse.

Bu Lale Sariibrahimoglunun yazilarina sakin inanmayin. Kadin salliyor.

Detan
28.02.09, 00:53
IDEX 2009dan resim varmi? Mave?

M4V3R!CK
28.02.09, 01:07
IDEX 2009dan resim varmi? Mave?

Birazdan bakarim ;) trmilitary'de bulurum belki

Ama simdilik bu var

Birleşik Arap Emirlikleri'nin başkenti Abu Dabi'de düzenlenen 9'uncu IDEX Uluslararası Savunma Sanayii Fuarında, Yonca-Onuk ortaklığı, 100 milyon Euro'luk 34 adet süratli müdahale botu, Roketsan ise 90 milyon dolarlık (70 milyon Euro) çok namlulu roketatar sistemi satış anlaşması imzaladı.

Roketsan adına Genel Müdür Hüseyin Baysak, Al Jaber firması adına Obeid Muri Al Jaber'in imzaladığı anlaşmanın, bir Ortadoğu ülkesi için çok namlulu roketatar sisteminin ortak tasarım ve üretimini içerdiği bildirildi. Roketsan'ın standında düzenlenen imza törenine Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül de katıldı. Anlaşmaya göre, tasarımı yapılacak sistemin bir bölümü Türkiye'de bir bölümü de Birleşik Arap Emirliklerinde (BAE) üretilecek. Sistemin entegrasyonu ve montesi ise BAE'de yapılacak. Roketsan yetkilileri, bu yılın ilk yarısında Burkan firmasıyla imzalanacak bir anlaşma ile de ortak roket üretimi yapılacağını, bu sistemin ve satışını yaptıkları diğer sistemlerin mühimmatını üreteceklerini belirttiler.

Yonca-Onuk ortaklığı ise 100 milyon Euro'luk 34 adet süratli müdahale botu satışı için anlaşma imzaladı. Yonca-Onuk ortaklığı yetkilileri, yeni kurulan Ulusal Kritik Altyapı Teşkilatı'nın (Crtical National Infrastructure Authority) Yonca-Onuk iş ortaklığına ait Onuk MRTP 16 Ani Müdahele Botunu, BAE'nin ulusal varlıklarının korunmasında geleceğin donanmasının bel kemiği olarak seçtiklerini ifade ettiler. Yetkililer, yeni ileri kompozit yapıya sahip olan Onuk MRTP 16'da, 2x1500 HP'ye kadar olan yeni nesil dizel motorlar kullanıldığını belirttiler. Tam yükte 70 knot'ın üzerinde bir hıza çıkabilen botun, 18-22 metre aralığında uzunluğa sahip olduğunu anlatan yetkililer, Onuk MRTP 16'nın, taşıdığı özelliklerle dünyanın en iyi ani müdahale botları arasında bulunduğunu bildirdiler.

Abu Dabi Devlet Tersanesi ile Yonca-Onuk ortaklığı arasındaki anlaşma çerçevesinde 34 adet Onuk MRTP 16 üretimi yapılarak 3 yıl içinde Ulusal Kritik Altyapı Teşkilatı'na teslim edilecek. Satış sonrasında Yonca-Onuk ortaklığı tarafından söz konusu teşkilata destek hizmeti verilerek botun verimli şekilde en kritik görevleri yerine getirmesinin sağlanacağı kaydedildi. Yonca-Onuk ortaklığı Yönetim Kurulu Başkanı Şakir Yılmaztürk ile Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ekber Onuk da yaptıkları açıklamada, bugün bir ilke daha imza attıklarını, tamamen Türk dizaynı, Türk üretimi bir platformu hem teknoloji transferi hem Türkiye'de üretim olarak, BAE'nin önemli bir kuruluşu olan Ulusal Kritik Altyapı Teşkilatı'na teslim etmek için kontrat imzaladıklarını söylediler.

:arrow: http://www.yatirimlar.com/content/view/25410/19/

100Million Euro'ya 34 MRTP 16 Hücüm Botu be 90 Milyon Dollarlik MLRS (T-122) satisi.

Gök Türk
15.03.09, 13:24
ASELSAN'da 4 AR-GE merkezi kuruldu

AR-GE merkezlerinde toplam 1061 mühendis görev yapıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri için özgün çözümler geliştiren ASELSAN, 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanuna uygun olarak dört AR-GE Merkezi oluşturdu.
AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, ASELSAN, özgün savunma sanayii ürünleri araştırarak, geliştirmek üzere, dünyanın en gelişmiş istemleriyle donatılmış AR-GE merkezi kurdu.
ASELSAN, Türkiye'de Askeri ve Sivil Haberleşme Sistemleri, Aviyonik Sistemler, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleri, Radar Sistemleri, Hava Savunma Sistemleri, Entegre Silah Sistemleri, Komuta Kontrol Sistemleri, Güdüm ve Seyrüsefer Sistemleri, Anayurt Güvenliği Sistemleri, Trafik Sistemleri, Deniz Savaş Sistemleri, Elektro-Optik Sistem ve Ürünlerinin tasarımı ve geliştirilmesi alanlarında teknoloji merkezi konumunda bulunuyor.

-ARTIK DÖRT AR-GE MERKEZİ VAR

ASELSAN'daki dört Ar-Ge merkezi, Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'ndan gelen heyet tarafından 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi hakkındaki kanun ve yönetmelik esaslarına göre denetlendi ve Sanayii ve Ticaret Bakanlığı tarafından dört merkez için ayrı ayrı olmak üzere Ar-Ge Merkezi Belgesi verildi.

-DÜNYADA BENZERİ AZ-

Sadece dünyanın en büyük savunma sanayii kuruluşlarında birden fazla Ar-Ge merkezi bulunuyor.
Uzmanlar, Türk Savunma Sanayiini büyük ölçüde dışa bağımlı olmaktan kurtaran ASELSAN'ın, artık teknoloji üreterek satmaya başladığına dikkati çekiyor.

-AR-GE'YE BÜYÜK KAYNAK-

ASELSAN'da 1700'ü mühendis 3580 personel çalışıyor.
ASELSAN, her yıl cirosunun ortalama yüzde 7'sini kendi özkaynakları ile finanse ettiği Ar-Ge harcamalarına tahsis ediyor.
ASELSAN bünyesinde Haberleşme Cihazları Ar-Ge Merkezi, Mikroelektronik, Güdüm ve Elektro-Optik Ar-Ge Merkezi, Radar, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleri Ar-Ge Merkezi ve Savunma Sistem Teknolojileri Ar-Ge Merkezinde toplam 1061 araştırmacı (mühendis) görev yapıyor.
Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın bir kuruluşu olan ASELSAN, geliştirdiği sistemler ile Türk Ordusunun elektronik cihaz ve sistem ihtiyacını karşılıyor ve 34 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat ile ulusal ekonomiye katkı sağlıyor.
Yaratıcı fikirlerin özgün ürünlere dönüşmesi için Ar-Ge faaliyetlerini aralıksız sürdüren ASELSAN, ulusal ve uluslararası boyutta üstlendiği dev projeler ile başarı grafiğini her geçen gün yükseltiyor.
Türk savunma sanayisinin dünya ölçeğinde rekabet gücünü gösteren ASELSAN, dünyanın en büyük 100 savunma sanayi kuruluşu arasında yer alıyor.

AA

Jume
15.03.09, 15:26
ASELSAN'da 4 AR-GE merkezi kuruldu

AR-GE merkezlerinde toplam 1061 mühendis görev yapıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri için özgün çözümler geliştiren ASELSAN, 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanuna uygun olarak dört AR-GE Merkezi oluşturdu.
AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, ASELSAN, özgün savunma sanayii ürünleri araştırarak, geliştirmek üzere, dünyanın en gelişmiş istemleriyle donatılmış AR-GE merkezi kurdu.
ASELSAN, Türkiye'de Askeri ve Sivil Haberleşme Sistemleri, Aviyonik Sistemler, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleri, Radar Sistemleri, Hava Savunma Sistemleri, Entegre Silah Sistemleri, Komuta Kontrol Sistemleri, Güdüm ve Seyrüsefer Sistemleri, Anayurt Güvenliği Sistemleri, Trafik Sistemleri, Deniz Savaş Sistemleri, Elektro-Optik Sistem ve Ürünlerinin tasarımı ve geliştirilmesi alanlarında teknoloji merkezi konumunda bulunuyor.

-ARTIK DÖRT AR-GE MERKEZİ VAR

ASELSAN'daki dört Ar-Ge merkezi, Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'ndan gelen heyet tarafından 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi hakkındaki kanun ve yönetmelik esaslarına göre denetlendi ve Sanayii ve Ticaret Bakanlığı tarafından dört merkez için ayrı ayrı olmak üzere Ar-Ge Merkezi Belgesi verildi.

-DÜNYADA BENZERİ AZ-

Sadece dünyanın en büyük savunma sanayii kuruluşlarında birden fazla Ar-Ge merkezi bulunuyor.
Uzmanlar, Türk Savunma Sanayiini büyük ölçüde dışa bağımlı olmaktan kurtaran ASELSAN'ın, artık teknoloji üreterek satmaya başladığına dikkati çekiyor.

-AR-GE'YE BÜYÜK KAYNAK-

ASELSAN'da 1700'ü mühendis 3580 personel çalışıyor.
ASELSAN, her yıl cirosunun ortalama yüzde 7'sini kendi özkaynakları ile finanse ettiği Ar-Ge harcamalarına tahsis ediyor.
ASELSAN bünyesinde Haberleşme Cihazları Ar-Ge Merkezi, Mikroelektronik, Güdüm ve Elektro-Optik Ar-Ge Merkezi, Radar, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleri Ar-Ge Merkezi ve Savunma Sistem Teknolojileri Ar-Ge Merkezinde toplam 1061 araştırmacı (mühendis) görev yapıyor.
Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın bir kuruluşu olan ASELSAN, geliştirdiği sistemler ile Türk Ordusunun elektronik cihaz ve sistem ihtiyacını karşılıyor ve 34 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat ile ulusal ekonomiye katkı sağlıyor.
Yaratıcı fikirlerin özgün ürünlere dönüşmesi için Ar-Ge faaliyetlerini aralıksız sürdüren ASELSAN, ulusal ve uluslararası boyutta üstlendiği dev projeler ile başarı grafiğini her geçen gün yükseltiyor.
Türk savunma sanayisinin dünya ölçeğinde rekabet gücünü gösteren ASELSAN, dünyanın en büyük 100 savunma sanayi kuruluşu arasında yer alıyor.

AA

könntest du nochmal kurz in deutsch dazuschreiben was in dem text steht? ?

Gök Türk
15.03.09, 15:29
könntest du nochmal kurz in deutsch dazuschreiben was in dem text steht? ?

Das sollte Mave übernehmen, der kann das bestimmt besser als ich. ;)

M4V3R!CK
15.03.09, 15:49
Das sollte Mave übernehmen, der kann das bestimmt besser als ich.

Erst einmal:

Azmim Projekt

http://i267.photobucket.com/albums/ii292/cabatli_53/2.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii292/cabatli_53/5.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii292/cabatli_53/3.jpg

Und

http://i267.photobucket.com/albums/ii292/cabatli_53/4-2.jpg

Die neue Turmpanzerung von FNSS gefällt mir auch sehr gut. Soll identisch mit dme der Bradley

Detan
15.03.09, 15:55
Bilder von IDEX/Roketsan...imzatöreni

http://www.ssm.gov.tr/TR/etkinlikler/fuarlar/PublishingImages/2009idex/15.jpg

http://www.ssm.gov.tr/TR/etkinlikler/fuarlar/PublishingImages/2009idex/20.jpg

http://www.ssm.gov.tr/TR/etkinlikler/fuarlar/PublishingImages/2009idex/14.jpg

M4V3R!CK
15.03.09, 15:56

So, und nu ;)

http://translate.google.de/translate?prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/134504-ASELSANda-4-AR-GE-merkezi-kuruldu.aspx&sl=tr&tl=de&history_state0=

Aselsan hat 4 neue Entwicklungs Zentren eröffnet.

Aselsan hat mittlerweile 4 AR-GE(Forschung und Entwicklung)Zentren, wo 1061 Ingenieure beschäftigt sind!
Das gesamte Personal besteht aus 3600 mit arbeitern, davon sind 1700 Ingenieure. Aselsan will in Zukunft mehrere AR-Ge Zentren (Arastirma Merkezi) eröffnen, um zu den führenden Rüstungsfirmen Weltweit zu gehören. Erste große erfolge hat man ja schon erzielt (FORESC II an USA, RUssland, Deutschland, Holland und Italien)

Insgesamt arbeitet Aselsan an knapp 6000 Projekten und hat bereits in 34 Länder Expotiert
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=825726&title=aselsanda-dort-arge-merkezi-kuruldu

M4V3R!CK
15.03.09, 15:57
http://translate.google.de/translate?prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=http://www.turkiyegazetesi.com/haberdetay.aspx%3Fhaberid%3D40 3360&sl=tr&tl=de&history_state0=tr|de|%25C4%25B 0MZA%2520T%25C3%2596REN%25C4%2 5B0

Sehr sehr schöne News :)

M4V3R!CK
15.03.09, 15:59
Erst einmal:

Azmim Projekt

http://i267.photobucket.com/albums/ii292/cabatli_53/4-2.jpg

http://www.fnss.com.tr/v1.6/conimages/image/SYHK-02.jpg

SYRK (Seyyar yüzücü hücum köprüsü) :) Die Informationen habe ich von einem anderen Freund aus einem anderen Forum, sehr gute Nachrichten für die EInheimische Rüstungsindustrie!

M4V3R!CK
15.03.09, 16:01
http://arsiv.sabah.com.tr/2009/02/25//haber,515D4EA4F3394286AADB1CA7 47D4D889.html

Paksitan bestellt 10 Weitere Artillerie Simulations Systeme made by HAVELSAN

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu2.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu15.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu16.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu13.jpg

Jume
15.03.09, 16:29

kannst du kein türkisch ?

Khomeini_Style
01.04.09, 16:29

Wir auch und nicht nur Trainer sondern alles andere an Mil Material hier eine ausführliche Sammlung einiger bestimmter Systeme (Darunter U boote, Kampfflugzeuge, Raketen, Satelitenträgern, Kampfpanzer, Radaranlagen, Kriegsschiffen, Antischiffsflugkörpern ect.

http://rapidshare.de/files/46374000/IranianSystems.rar.html

laden->entpacken->excel tabelle öffnen. Dort stehen Bezeichnungen der Systeme geordnet nach Gattung. Auf namen kann man draufklicken dort gelangt mann dann zu Bildern. Alle Systeme Unabhängig vom Ausland gefertigt Außer 1 Hubschrauber sowie das IR140 Transportflugzeug und der T72 Zafir.
Ab 2009 wurde bekanntgegeben das die IRI keine Waffen mehr importieren muss dar selbst alles abgedeckt werden kann zu Luft, Lande Wasser + neuerdings Weltraum samt Munitions-Raketen-aufklährungs sowie die Versorgung.

(Anmerkung= Alle dort angezeigten Systeme werden innländisch Produziert ohne Auslandshilfen außer der oben genannten Systeme)

Khomeini_Style
01.04.09, 16:33
http://arsiv.sabah.com.tr/2009/02/25//haber,515D4EA4F3394286AADB1CA7 47D4D889.html

Paksitan bestellt 10 Weitere Artillerie Simulations Systeme made by HAVELSAN

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu2.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu15.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu16.jpg

http://www.havelsan.com.tr/SisCoz/images/topcu13.jpg

Sorry für Doppelpost habe das aber jezt gelesen:
Diese Artilleriesimulation gefällt mir sehr. Ebendso die anderen Systeme.
Sehr gut Weiter so @ Türkei. Ich finde andere Länder sollten sich (Islamische) ein Beispiel an die utonom anstrebenden Nationen nehmen damit die Islamische Welt nicht mehr von ländern wie USA und GB dominiert wird. Schöne arbeit hoffentlich werden Ihr noch mahr solcher Systeme entwickeln Brüder.

Enver
02.04.09, 19:25
So, und nu ;)

http://translate.google.de/translate?prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/134504-ASELSANda-4-AR-GE-merkezi-kuruldu.aspx&sl=tr&tl=de&history_state0=

Aselsan hat 4 neue Entwicklungs Zentren eröffnet.

Aselsan hat mittlerweile 4 AR-GE(Forschung und Entwicklung)Zentren, wo 1061 Ingenieure beschäftigt sind!
Das gesamte Personal besteht aus 3600 mit arbeitern, davon sind 1700 Ingenieure. Aselsan will in Zukunft mehrere AR-Ge Zentren (Arastirma Merkezi) eröffnen, um zu den führenden Rüstungsfirmen Weltweit zu gehören. Erste große erfolge hat man ja schon erzielt (FORESC II an USA, RUssland, Deutschland, Holland und Italien)

Insgesamt arbeitet Aselsan an knapp 6000 Projekten und hat bereits in 34 Länder Expotiert
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=825726&title=aselsanda-dort-arge-merkezi-kuruldu

Das ist eines der schönsten Dinge, die ich höre.

Das ist eins der besten Dinge, die die türkische Rüstungsindustrie machen kann. Geld in die Entwicklung einfließen lassen.

Ich freue mich schon sehr auf die Ergebnisse!

Kong
02.04.09, 21:27
Das ist eines der schönsten Dinge, die ich höre.

Das ist eins der besten Dinge, die die türkische Rüstungsindustrie machen kann. Geld in die Entwicklung einfließen lassen.

Ich freue mich schon sehr auf die Ergebnisse!

Die Türkei ist ein Beispiel für alle muslimischen Länder, dass man auch ohne Atomwaffen und ABC-Waffen erfolgreich und stark sein kann

helal olsun

Azeri-Türk76
19.07.09, 03:54
slm a.

ich hab in einem vorherigen thread lesen können, dass die türkei kampfpanzer aus südkorea bestellt hat. -> " XK2 "

wie siehts denn jetzt mit der türkischen rüstungsprojekten aus,
dem "Altay Milli Tank Projesi" ( von Otokar).. wurde die entwicklung eingestellt? - da jetzt panzer aus süd korea geordert wurden?

gibt es bilder und genauere daten zu dem panzer, welcher in eigenproduktion entstehen soll?

und soweit ich weiß hat die türkei bis dato 3 projekte in eigenproduktion am laufen, die fregatten vom typ "tf-2000", die f35 und den kampfpanzer..
oder gibt es noch weitere projekte sprich; maschinengewehre (was ist mit dem "mehmetcik-1" gibt es zu dem auch bildeR), kampfhubschrauber etc. - hierbei sind lizensierte produktionen mit tech. modernisierung nicht einbezogen.

danke im voraus

mfg

Kong
21.07.09, 01:24
slm a.

ich hab in einem vorherigen thread lesen können, dass die türkei kampfpanzer aus südkorea bestellt hat. -> " XK2 "

wie siehts denn jetzt mit der türkischen rüstungsprojekten aus,
dem "Altay Milli Tank Projesi" ( von Otokar).. wurde die entwicklung eingestellt? - da jetzt panzer aus süd korea geordert wurden?

gibt es bilder und genauere daten zu dem panzer, welcher in eigenproduktion entstehen soll?

und soweit ich weiß hat die türkei bis dato 3 projekte in eigenproduktion am laufen, die fregatten vom typ "tf-2000", die f35 und den kampfpanzer..
oder gibt es noch weitere projekte sprich; maschinengewehre (was ist mit dem "mehmetcik-1" gibt es zu dem auch bildeR), kampfhubschrauber etc. - hierbei sind lizensierte produktionen mit tech. modernisierung nicht einbezogen.

danke im voraus

mfg

All diese Rüstungsgüter können sie bei Google begutachten

Es gibt von fast allen Projekten schon Konzeptbilder

Azeri-Türk76
29.07.09, 02:14
All diese Rüstungsgüter können sie bei Google begutachten

Es gibt von fast allen Projekten schon Konzeptbilder
es geht mir hier nicht ausschließlich um bilder sondern genauso um infos..
besonders wegen dem süd-koreanischen kampfpanzer und dem "altay" projekt..

mfg

Kong
29.07.09, 13:45
es geht mir hier nicht ausschließlich um bilder sondern genauso um infos..
besonders wegen dem süd-koreanischen kampfpanzer und dem "altay" projekt..

mfg

Vom ALTAY Projekt gibt es nicht viele Infos, vom T-129 aber schon, sie müssen hier im Forum einfach die entsprechenden Themen finden

Da werden sie sicherlich etwas aufgeklärt

Beyefendi
11.09.09, 16:43
Turkey Eyes Light Utility Helicopter Production

By UMIT ENGINSOY and BURAK EGE BEKDIL
Published: 10 Sep 2009 19:14

ANKARA - Turkey plans to develop and produce its own light utility helicopter over the next 10 years and is open to cooperation with other countries, Ankara's defense procurement agency said in its latest official report on strategy objectives.

...

The Turkish military operates hundreds of utility helicopters, including more than 100 S-70 Black Hawks made by U.S.-based Sikorsky Aircraft and more than 100 Vietnam War-era UH-1 Hueys.
Also, under an ongoing program, the Italian-British company AgustaWestland and Sikorsky are competing for joint production of more than 100 new utility platforms, worth more than $1 billion.

...
In the strategy document, the SSM also projects that Turkish defense companies will export defense equipment worth $1 billion per year by the end of 2010.

...

Defensenews (http://www.defensenews.com/story.php?i=4268573&c=EUR&s=AIR)

Sehr gut! unsere Verteidigungsindustrie wächst und wächst.
Die Exporte sollen sogar bis auf 1 Millarde Dollar im Jahr 2010 steigen, diese Entwicklung in den letzten Jahren ist mehr als beachtlich.

Demoman
15.09.09, 21:37
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçları başta olmak üzere genel maksatlı 123 helikopter alım ihalesi ekim ayında sonuçlanacak.

İhalede son ikiye kalan ABD'li Sikorsky ile İtalyan Agusta'nın başkan yardımcıları ZAMAN'a, Türkiye ile ortak üretim yapacaklarını açıkladı.

Agusta: Kodları vereceğiz Amerikalılar bunları vermez

Agusta Westland Başkan Yardımcısı Ugo Rossini ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'yi 16 milyar dolarlık bir helikopter pazarının en büyük oyuncusu yapacaklarını belirtiyor. Rossini, Türkiye'ye önerdikleri TUHP149 model helikopterden önümüzdeki 20 yılda 8 bin adet üretileceğini ifade ediyor. Helikopterdeki en hassas teknolojilerin ortak üretileceğine dikkat çekerken, "Misyon bilgisayarı da Aselsan'la birlikte üretilecek. Hepsinden önemlisi kaynak kodları da her iki tarafa açık olacak. Amerikalılar bunu yapamaz." diyor. Rossini ayrıca, TUHP 149'un Türkiye'deki tesislerde üretilip test edileceğini belirtiyor. Ugo Rossini, TUHP149 programının hem TAI'nin, hem de başta Aselsan, TEI, Roketsan ve Havelsan olmak üzere Türk havacılık ve uzay sanayiinden pek çok başka şirketin yeni teknoloji geliştirme ve üretme sürecine daha etkin katılımı sağlayacağını söylüyor. Rossini ayrıca, Agusta Westland'ın teklifini TAI ile yüzde 50 eşit ortaklık üzerine kurduğunu kaydediyor. Türkiye'nin sınırsız ihracat hakkına sahip olacağını belirten Rossini, "Türkiye, kendi ihtiyacı olan 109 tane helikopteri ürettikten sonra bu helikopteri istediği üçüncü ülkeye, istediği şartlarda satabilir." diyor. Agusta Westland'ın TAI ile birlikte geliştirdiği taarruz helikopteri T129 ile ilgili çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü anlatan Ugo Rossini, "Terörle mücadelenin taarruz kısmında T129 ana taşıyıcı olmaya aday." ifadelerini kullanıyor. EMRE SONCAN ANKARA

Sikorsky: Türkiye 25 yılda 8 milyar dolarlık parça satar

HANGİ KUVVET KAÇ TANE ALACAK?

Jandarma Genel Komutanlığı 30

Kara Kuvvetleri Komutanlığı 20

Emniyet Genel Müdürlüğü 20

Orman Genel Müdürlüğü 20

Özel Kuvvetler Komutanlığı 11

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı 6

Hava Kuvvetleri Komutanlığı 6

Sahil Güvenlik Komutanlığı 6

Genelkurmay Elektronik Sistemler 2

Başbakanlık 2

Weiter (http://www.askerhaberleri.com/haber-Turkiye-iki-devden-birini-sececek-805/)

Super Nachrichten.

TUHP149

http://www.aviationnews.eu/blog/wp-content/uploads/2009/04/tuhp-149-helicopter.jpg

T129

http://www.intell.rtaf.mi.th/intellFilesUpload/intellnews/45654-01.jpg

Beyefendi
15.09.09, 21:50
.....Falsche Aussage

Demoman
15.09.09, 21:57
Demo das da unten ist ein Apache und kein T-129

Sicher ?

http://www.agustawestland.com/sites/default/files/images/T129_02_0.JPG

Das sind für mich beides die gleichen :nilucadi:

Detan
15.09.09, 22:01
Um ganz genau zu sein ist es ein A-129, da es noch keinen fertigen/flugfertigen T-129 gibt. :D

Mustii
15.09.09, 22:02
Gibt es bei uns Unternehmen die Hubschrauberteile herstellen oder wird alles von den Amis gekauft?

Beyefendi
15.09.09, 22:02
Apache
http://www.1stoppostershop.com/products/Impact/Planes/im_AH64ApacheHelicopter.jpg

T-129 Prototyp
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/T-129kzlsngr.JPG/800px-T-129kzlsngr.JPG

Demoman
15.09.09, 22:04
http://img387.imageshack.us/img387/8961/atak2tz9.jpg

Beyefendi
15.09.09, 22:05
Um ganz genau zu sein ist es ein A-129, da es noch keinen fertigen/flugfertigen T-129 gibt. :D

Nein A 129 sieht so aus
http://www.krisenkommandokraefte.de/intern/helikopter/a129-1.jpg

M4V3R!CK
15.09.09, 22:07
Demo das da unten ist ein Apache und kein T-129

Das ist eine A-129 mit Munitionsfächern (müsste sein), ist keine AH64

Beyefendi
15.09.09, 22:19
Das ist eine A-129 mit Munitionsfächern (müsste sein), ist keine AH64

Ja, habe auch gemerkt das unterschieder zum Apache bestehen, aber schau mal unter den Rotoren, die Lufteinlässe beim A129 und bei dem Heli oben, da gibt es unterschiede.

edit.

ah ok jetzt hab ich es, es ist die überarbeitete A129 also die A 129 International

http://img105.imageshack.us/img105/4135/agusta41pb.jpg

M4V3R!CK
15.09.09, 22:22
Ja, habe auch gemerkt das unterschieder zum Apache bestehen, aber schau mal unter den Rotoren, die Lufteinlässe beim A129 und bei dem Heli oben, da gibt es unterschiede.

Andere Produktionsserie ;). Unsere Cobras haben auch teils andere Triebwerksauslässe und Rotoren etc. Es gibt auch unterschiede von A129 zu A129. Soweit ich informiert bin gibt es ja die A129 in 3 bzw jetzt 4 verschiedene Versionen.

Ecko
22.09.09, 04:24
Ich würde mich für AugustaWestland entscheiden... obwohl das 8Milliarden Angebot von Sikorsky verlockend ist.

Erstmal haben wir schon unsere Kampfhubschrauber(bzw. zukünftigen) von AW. Desweiteren gefällt mir das System TUHP149. 18 Infantrisen haben Platz, bewaffnet, ... klingt gut.

Hier noch ein Link:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=156235

KÖNIGSTIGER
22.09.09, 08:44
Das sind geile teile die kampfhelis, da werden die pokkler sicher ihre freude daran haben, insallah.
Wir sollte noch dringend benötigte feuerlöschhelis kaufen.
Die sind auch notwendig.

Ecko
24.09.09, 17:03
Ja Hubschrauber(Cobras) sind deren albtraum...

dann würde man mit den T-129 neune Kampfhelis haben und mit den TUHP149 bwaffnete Transporthelis. Dies können 18 Infantristen amsetzen und dann Feuerunterstützung geben... super

KökBöri
23.02.10, 01:04
Unser erster einheimischer MRAP (Mine Resistant Ambush Protected-Vehicle) zu deutsch ( Minen- und hinterhaltgeschütztes Fahrzeug) Prototyp vom Unternehmen BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş.ist fertig.

Es sollen 500st MRAP vorerst Produziert werden für unsere Streitkräfte

-a0sX3D1pIg&feature=player_embedded

Ecko
23.02.10, 03:01
MRAPs sind das wichtigste was wir derzeit brauchen... hoffe das man sich auf diesem Gebiet weiternetwickelt.

1453Bozkurt
01.03.10, 00:20
Ich lese voll oft A129 usw. :-D Jungs bitte es heist T129 von mir aus noch dazu Atak.

Eigenproduktion von der Türkei und Fertig ^^.

Und zu den MRAP Klasse teile die Cobras oder Ejder sind auch schöne dinger ^^

Die Zusammenarbeit von diesen Dinge und mit Luftunterstützung und man ist in
Nord-Irak bei PKK Suche
1. Sicher
2. In der Lage größere Verbände große Schaden zuzufügen.

Und jetzt nur noch abwarten bis Sommer ist...

denn in Winter kommen Maulwürfe nicht aus der Erde :-D

KökBöri
06.10.10, 15:32
Aselsan arbeitet an einem neuen Projekt mit den Namen Watchdog,das ist ein Antipirateriesystem.Man sieht auch die neuen Patrouillenboote von Yonca-Onuk in der 3D Animation mit den namen Kangal(MRTP Reihe) die integriert sind in diesem System

http://www.youtube.com/watch?v=JioNzDWeliw

Ethem72
06.11.10, 20:23
lk yerli piyade tfei 2011de - Hrriyet Ekonomi (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16171381.asp?gid=254)

Adiyamanli
06.11.10, 20:42
lk yerli piyade tfei 2011de - Hrriyet Ekonomi (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16171381.asp?gid=254)

Yerli mali oldugunu söyleyip insanlari hep enayi yerine koymaktalar !
Mehmetcik dedikleri piyade tüfegi meger HK416 mis.. Türkiyede ürtelicekmis. Simdiki G3 piyade tüfeleride Türkiyede MKEde üretilmekte, ve oda Heckler & Koch markasi. Degisen ne var peki?
Söylermisin degisen ne var?
Hatta övünüyorduk. Türk G3 lerinin namlu agzi özel MKEK celiginden yapilmis diye, hic yamulmazmis.

Aydin Türk
06.11.10, 20:47
das stimmt nicht adiyamanli, die mkek fertigt tatsächlich ein neue gewehr nachzulesen bei trmilitary die hk416 hat man wieder verworfen. einer der mods bei trmilitary hat sie schon gesehen hat er gesagt aber er dürfe uns nix erzählen wegen geheimhaltung.

Adiyamanli
06.11.10, 20:51
das stimmt nicht adiyamanli, die mkek fertigt tatsächlich ein neue gewehr nachzulesen bei trmilitary die hk416 hat man wieder verworfen. einer der mods bei trmilitary hat sie schon gesehen hat er gesagt aber er dürfe uns nix erzählen wegen geheimhaltung.

Danke. Die hatten doch mal gesagt das HK eine Lizens gibt usw.. Ein neues, eigenständiges Gewehr ist natürlich eine sehr gute Nachricht. Dann glaub ich dir mal und nehm mal alles wieder zurück.

Aber, erstmal sehen das Ding.

M4V3R!CK
06.11.10, 21:01

So ein Schwachsinn hab ich selten gelesen! Man hat für teures Geld (!) die Lizenz der HK 416 erworben, und diese schmeißen die jetzt einfach weg? Mal abgesehen davon: einige Komando Kompanien und Brigaden sind bereits mit der HK 416 ausgestattet.

Ethem72
06.11.10, 21:05
Mehmetcik 2 ist kein lizenzbau...es handelt sich hier um ein türkisches entwicklungsprodukt...an der wird nunmehr über 1,5 jahren gearbeitet...

Gök Türk
06.11.10, 21:32
Tayyip'in bahsettigi tüfek bu mu simdi?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/9/94/Mehmetcik_1.jpg

Bu arada bende lisansli degil diye biliyorum. Sanirim bahsettiginiz tüfekden biraz "esinlenmistik".. :D

Beyefendi
06.11.10, 21:36
Tayyip'in bahsettigi tüfek bu mu simdi?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/9/94/Mehmetcik_1.jpg

Bu arada bende lisansli degil diye biliyorum. Sanirim bahsettiginiz tüfekden biraz "esinlenmistik".. :D

http://media.defenseindustrydaily.com/images/ORD_HK416_Labeled_lg.jpg

HK416

Das Gewehr ist kein Türkisches Eigenprodukt, eher eine Kopie der HK416.

Ethem72
06.11.10, 21:41
http://media.defenseindustrydaily.com/images/ORD_HK416_Labeled_lg.jpg

HK416

Das Gewehr ist kein Türkisches Eigenprodukt, eher eine Kopie der HK416.

Das gewehr war eine kopie...soviel ist klar...es war jedoch kein lizenzbau...
Ich spreche hier aber von mehmetcik 2...!

Adiyamanli
06.11.10, 21:44
Kann das Ding überhaupt schiessen? Oder soll es nur verletzen?

Davpn abgesehen haben die Siegermächte auch deutschen Polizisten nach dem Krieg ihre furcheinflößenden grau-schwarzen Klamotten weggenommen, ihre Mauserpistolen. Sie durften sich grün-gelb kleiden und bekamen einen Schlagstock in die Hand.
Das heißt, die Deutschen sollten sehen das ihre Ordnungskräfte nicht nur entwaffnet wurden, sondern auch zugleich lächerlich gemacht wurden. Ihnen sollte der Nationalstolz ausgetrieben werden.
Bei den Türken bedarf es nicht einmal Kriege.

Adiyamanli
06.11.10, 21:49
Das gewehr war eine kopie...soviel ist klar...es war jedoch kein lizenzbau...
Ich spreche hier aber von mehmetcik 2...!

Was sagen unsere lieben Freunde dazu? Zum Glück verstehe ich deutsch.

Vor der Bundestagswahl 1998 demonstrierten Sozialdemokraten und Bündnisgrüne bei Friedensdemonstrationen medienträchtig für einen Politikwechsel - auch mit der Forderung: »Stoppt die Waffenexporte in die Türkei!« Kurz vor dem Regierungswechsel bewilligte Bundeskanzler Helmut Kohl die Lizenzvergabe für die Fertigung von rund 500.000 HK33-Gewehren bei MKEK. Das HK33-Gewehr wird das Schnellfeuergewehr G3 in den kommenden eineinhalb Jahrzehnten völlig ersetzen. Nach dem Regierungswechsel genehmigte Rot-Grün den Bau einer Fabrik zur Fertigung der HK33-Munition. Zukünftig wird also die türkische Armee mit HK33-Gewehren - genehmigt von der CDU/CSU-FDP-Bundesregierung und der passenden 5.56 mm-Munition von Fritz Werner - genehmigt von der SPD-Grünen-Bundesregierung ihre Repression in Türkisch-Kurdistan aufrecht erhalten können.
Jürgen Grässlin (http://www.juergengraesslin.com/index.php?seite=rot_gruen_rues tet_tuerkei_auf.htm)

Adiyamanli
06.11.10, 21:51
Was für Munition soll die Mehmetcik 2 benutzen?

Ethem72
06.11.10, 21:52
7,62

Aydin Türk
06.11.10, 21:55
So ein Schwachsinn hab ich selten gelesen! Man hat für teures Geld (!) die Lizenz der HK 416 erworben, und diese schmeißen die jetzt einfach weg? Mal abgesehen davon: einige Komando Kompanien und Brigaden sind bereits mit der HK 416 ausgestattet.

lol dann lügt einer entweder du oder dieser moderator von trmilitary...ich glaube eher du.

Adiyamanli
06.11.10, 21:59
7,62

Das ist gut. Die bringen wenigstens etwas.

Ethem72
06.11.10, 21:59
Die türkei ist der kontrolle von staaten wie deutschland hinausgewachsen...das haben einige scheinbar noch nicht ganz realisieren können...
Da kann grässlin und seine komischen gnome noch so laut bellen...
in den 90 ern hatten sie den verkauf von Leo 2 panzern an die türkei verwehrt...später haben sie für den verkauf fast gebettelt...und bald kaufen sie uns unsere Altays ab...vorausgesetzt wir erlauben es...:)

Aydin Türk
06.11.10, 22:02
Silahla ilgili şu bilgiyi paylaştımmı bilmiyorum paylaştıysam da tekrar etmiş olayım 3 farklı prototip üretildi ve teste tabi tutuldu yapılan testler neticesinde bir prototipin ergonomik tasarımı diğer bir ptototipinde mekanizması beğenildi/testleri geçti sonuç itibari ile tüfek bu iki prototipin beğenilen/testlerde başarılı olan özelliklerinin birleştirimesinden müteşekkil olacak

http://www.trmilitary.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=12165&start=1800

aber ist ja eh alles quatsch was ich schreibe. jetz erinere ich mich wieder warum ich damals dachte hier meine zeit zu verschwenden?! :think:

KökBöri
05.02.11, 18:49
Erst kürzlich kam es an die Öffentlichkeit,das wir an einem Luft-Boden Marschflugkörper arbeiten mit einer Reichweite von ca 150Km.
TÜBITAK soll seid 2006 daran Arbeiten,der Marschflugkörper soll in der Endphase der Entwicklung sein

Turkey’s air-launched cruise missile ‘almost ready’

It has been recently unveiled that SSM, Turkey’s Undersecretariat for Defence Industries, has awarded TUBITAK-SAGE a major contract for the development of Turkey’s first medium range high precision cruise missile program.

TUBITAK-SAGE has been working on the new-generation indigenous cruise missile since 2006, TRDEFENCE sources reported on Thursday. This new crusine missile, name still unknown, is now nearing the end of its development stage and is expected to make its initial debut in Turkey’s largest defence and aerospace fair IDEF 2011, taking place between May 10 and 13.

Turkey’s air-launched cruise missile ‘almost ready’ | TRDEFENCE (http://www.trdefence.com/2011/02/04/turkeys-new-air-launched-cruise-missile-almost-ready/)

KökBöri
08.02.11, 16:54
Das türkische Patrouillenboot MRTP 16 von Yonca-Onuk wird an die arabische Emirate verkauft.

http://www.youtube.com/watch?v=jN3hCpoFrFA&feature=player_embedded

Aydin Türk
08.02.11, 17:16
diese yonca onuk boote sollen sehr große qualitätsmängel aufweisen.

die SSM hat boote die für die türkischen SAT und SAS Spezialeinheiten bestimmt waren zurückgewiésen..aber für die araber taugts schon..

Ethem72
08.02.11, 19:05
diese yonca onuk boote sollen sehr große qualitätsmängel aufweisen.

die SSM hat boote die für die türkischen SAT und SAS Spezialeinheiten bestimmt waren zurückgewiésen..aber für die araber taugts schon..

26 eksik tespit edilen bota 9 milyon Avro haberi Güncel haberleri Haber7 haber7.com - Güncel Haberler, Son dakika haberleri - Bu noktada haber var (http://www.haber7.com/haber/20110125/26-eksik-tespit-edilen-bota-9-milyon-Avro.php)
Qualitätsmängel wiesen nur ein model auf...aber du schlachtest das thema gleich aus....simdi "türke...schlechte qualität" diye google e yazan herkes senin türk silahli kuvvetleri sanayisi ürünleri hakkinda genellestirerek yazdigin yaziyi (almanca!!!) okuyacak...
Önemli olan birseyler yazmak diymi aydin..!
Benim geldigim yerde buna "gereksiz fazlalik" denir...!
Senin gibi süper vatandaslar varken...rakiplere gerek yok aslinda...!
Bazi siyasetcilerimiz gibi...nerde ne diyecegini bilmeyen insanlarin öyküleri...!

http://www.youtube.com/watch?v=jN3hCpoFrFA&feature=player_embedded#

Aydin Türk
08.02.11, 22:36
was wie google? wovon redest du ethem? ich geb doch nur meine bescheidene meinung, der sultan von brunei wird das schon net lesen keine angst, ihr könnt weiter schöne boote vertickern..lol

Ethem72
17.02.11, 14:09
YouTube - YONCA-ONUK'TAN ABD'YE TEKNOLOJ (http://www.youtube.com/watch?v=kDbFM-pSknI&feature=player_embedded)

SO...!

cem0203
17.02.11, 15:35
was wie google? wovon redest du ethem? ich geb doch nur meine bescheidene meinung, der sultan von brunei wird das schon net lesen keine angst, ihr könnt weiter schöne boote vertickern..lol

Anlayana sivri sinek saz....anlamayana davul zurna az. Emin olmadigim tam bildmedigin bir konu hakkinda damdan düser gibi yargilaman dogru olmadigini söylüyor arkadas.!

carekanli
17.02.11, 17:36
YouTube - YONCA-ONUK'TAN ABD'YE TEKNOLOJ (http://www.youtube.com/watch?v=kDbFM-pSknI&feature=player_embedded)

SO...!

was für idioten, wie kann man nur alle baupläne etc. den amis überlassen.

Ethem72
18.02.11, 01:34
was für idioten, wie kann man nur alle baupläne etc. den amis überlassen.

Senin bu beitrag dan, yazdiginin haricinde bir degerlendirme yapmani beklemezdim zaten...yakisir...!

grindcore
18.02.11, 03:22
Wie siehts eigtl. mit dem Mehmetcik-Projekt aus? Gibts da was Neues?

Ethem72
18.02.11, 10:28
Wie siehts eigtl. mit dem Mehmetcik-Projekt aus? Gibts da was Neues?

Son zamanlarda yeni birsey duymadim bende...bosver yavas olsun saglam olsun diyorum ben...MKEK strese gelmez :)

Genç Osman
18.02.11, 10:43
Senin bu beitrag dan, yazdiginin haricinde bir degerlendirme yapmani beklemezdim zaten...yakisir...!

Sen aciklik getir bi bakalim.

KökBöri
01.04.11, 14:02
Unsere ersten 37 Allschutz Transportfahrzeuge von BMC sind im inventar der türkischen Streitkräfte 468 Stück wurden bestellt.

MAYINA KARŞI KORUMALI ARAÇ TESLİMAT TÖRENİ -BMC TARAFINDAN YAPILAN 37 ADET MAYINA KARŞI KORUMALI ARAÇ VE TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ, TSK'YA TESLİM EDİLDİ -MİLLİ SAVUNMA BAKANI GÖNÜL: -"BİLHASSA ÖNCELİK VERDİĞİMİZ ALANLARDA YERLİ ÜRÜNLERİMİZİ
Reklam (http://www.haber3.com/mayina-karsi-korumali-arac-teslimat-toreni-bmc-tarafindan-yapilan-37-adet-mayina-742035h.htm?interstitial=true)

Vatana Millete Hayirli Ugurlu Olsun Askerlermizi Insallah Korur

http://i54.tinypic.com/2r26aoo.jpg

Adiyamanli
01.04.11, 15:22
Unsere ersten 37 Allschutz Transportfahrzeuge von BMC sind im inventar der türkischen Streitkräfte 468 Stück wurden bestellt.

Vatana Millete Hayirli Ugurlu Olsun Askerlermizi Insallah Korur

http://i54.tinypic.com/2r26aoo.jpg

Cok güzel. Hemde yerli mal.

Aydin Türk
01.04.11, 15:39
israel tasarimi!

bu kadar cok basarili genc türk mühendisi varken niye yabancilarin fikirlerini satin alip üretmeye kalkiyor sayin isadamlarimiz ve tüccarlarimiz? Türkün fikirlerlerine ve aklina güvenmiyorlarmi?

su devasa aracin farlarina bir bakin, zirhli bile degil gece yarisi iki terörist farlara iki kursun sikar aninda kör olur söför güneydogudaki ucurumdan asagi iner...sadece ben mi görüyorum bunu?

Adiyamanli
01.04.11, 15:49
israel tasarimi!

bu kadar cok basarili genc türk mühendisi varken niye yabancilarin fikirlerini satin alip üretmeye kalkiyor sayin isadamlarimiz ve tüccarlarimiz? Türkün fikirlerlerine ve aklina güvenmiyorlarmi?

su devasa aracin farlarina bir bakin, zirhli bile degil gece yarisi iki terörist farlara iki kursun sikar aninda kör olur söför güneydogudaki ucurumdan asagi iner...sadece ben mi görüyorum bunu?

Cok yasa. Aynisi benimde aklimdan gecmisti. Farlar meselesi. Yalniz kendimce dedimki, belki bur farlar özel ve saglam bir camdan yapilmistir.
Cok haklisin.

KökBöri
12.05.11, 00:08
Wir (TAI) steigen ins Talarion Program ein eine Super Nachricht.

Talarion: Cassidian kooperiert mit Türkei

Cassidian hat im Auftrag der European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) einen Kooperationsvertrag mit Turkish Aerospace Industries (TAI) unterzeichnet. Diese Vereinbarung sieht eine enge Zusammenarbeit beim Talarion-Programm vor. Damit wird die Türkei Industriepartner im Bereich unbemannter Flugzeuge (UAS). (11.05. 2011)

Talarion ist das europäische Programm für hochentwickelte UAS mit mittlerer Flughöhe und langer Flugdauer. Es soll den ursprünglich von Deutschland, Frankreich und Spanien angemeldeten Bedarf für künftige unbemannte Einsatzgebietüberwachungs- und Aufklärungsmissionen mit langer Einsatzdauer erfüllen. Die Türkei hat bereits in der Vergangenheit eine Mitarbeit an diesem Programm befürwortet und es mit Investitionsmitteln unterstützt. Zudem fördert das türkische Verteidigungsministerium die Beteiligung türkischer Industrieunternehmen unter der Führung von TAI an der Entwicklung der Talarion-Drohnen. Der Erstflug des ersten Talarion-Prototypsen ist für 2014 geplant. "Cassidian freut sich sehr, TAI im Talarion-Team willkommen heißen zu können", so Bernhard Gerwert, Chief Executive Officer von Cassidian Air Systems. Das UAS sei von großer Bedeutung, weil es den Weg für den Einsatz in Sicherheitsmissionen im Auftrag von Regierungen und zu kommerziellen Zwecken ebne, erklärte Gerwert weiter.

http://www.behoerden-spiegel.de/icc/Internet/nav/f68/broker.jsp?uMen=f6810068-1671-1111-be59-264f59a5fb42&uCon=1213fa6a-b7ed-f214-c8f0-cb207b988f2e&uTem=aaaaaaaa-aaaa-aaaa-bbbb-000000000011

http://www.behoerden-spiegel.de/icc/Internet/med/11e/11e3fa6a-b7ed-f214-c8f0-cb207b988f2e,11111111-1111-1111-1111-111111111111&size=2.jpg

Ethem72
12.05.11, 21:05
Wir (TAI) steigen ins Talarion Program ein eine Super Nachricht.

http://www.behoerden-spiegel.de/icc/Internet/med/11e/11e3fa6a-b7ed-f214-c8f0-cb207b988f2e,11111111-1111-1111-1111-111111111111&size=2.jpg

Das sind nachrichten was...? :)
Daha fazlasini yazmicam...bu tür haberleri okuyup, gecmisleri düsünerek, arkaya yaslanip güzleri kapayarak zevkini rahat bir sekilde cikarmak lazim... :)

Supernatural
12.05.11, 21:36
Das sind nachrichten was...? :)
Daha fazlasini yazmicam...bu tür haberleri okuyup, gecmisleri düsünerek, arkaya yaslanip güzleri kapayarak zevkini rahat bir sekilde cikarmak lazim... :)

Ich würde mich nicht zut weit aus dem Fenster lehnen... natürlich sind das gute Nachrichten und ich befürworte auch sowas, wenn alles FAIR verläuft
Vor paar Jahren hat mal ein Amerikanischen Rüstungsunternehmen interesse an der zusammenarbeit mit der Onuk MRTP gezeigt... und was wurde draus ? Die Baudaten BLIND den Amis übergeben und die sind dann von dem Joint Venture zurück getreten

cansaglik
13.05.11, 16:31
Hey Leute, bin neu hier im Forum und habe mir vorgenommen regelmäßig über die türkische Rüstungsindustrie zu berichten, da ich mich hierfür sehr interessiere. Ich bin generell sehr gut mit dem Thema Militär vertraut und hoffe, dass ich was beitragen kann.

cansaglik
13.05.11, 16:46
Neuigkeiten von TRDefence:

Türkei plant ihre militärischen Forschungsausgaben stark zu steigern. Die gesamten Forschungsausgaben der Türkei ( nicht nur militär.) betragen jährlich (2009/2010) knapp 1% der türkischen Wirtschaftsleistung [Zum Vergleich: Österreich ca. 2,5% des BIP]. Dies soll bis 2014 vorraussichtlich auf 2% angehoben werden, wodurch die militärischen Foschungen höhere Budgets erhalten werden.

In der offenen Ausschreibung um die von der Türkei angeforderten 121 Mehrzweck-Helikopter hat Sikorsky mit ihrem T-70 (an türk. Anforderungen angepasster Black-Hawk Hubschrauber) gegen die ital. Finmeccania mit ihrer modifizierten AW149 gewonnen. Das Vertragsvolumen beläuft sich auf ca. 3,5 Milliarden $. Der türkische Aerospace-Gigant TAI wird den Helikopter zusammenbauen - der Landemechanismus;Teile des Motors sowie die Software und andere Computer-Systeme werden ebenfalls von TAI hergestellt. Folgende Maschinenverteilung:

Türkisches Heer: 20 Stück
Spezialeinheiten (wie z.B Bordo Bereliler): 11 Stück
Luftwaffe: 6 Stück
Marine: 6 Stück
sonstige Logistik: 6 Stück
Jandarma: 30 Stück
Türkische Polizei: 20 Stück
Feuerwehr+Katastrophenbekämpfu ng: 20 Stück
http://www.trdefence.com/wp-content/uploads/2010/12/Sikorsky-T-70.jpg

cansaglik
13.05.11, 17:38
So,jetzt zum Mehmetcik Projekt:

Die türk. Armee plant die Ausmusterung des Standard Infanteriegewehrs G3 aufgrund des Alters und der neuen militärpolit. Lage.
Ab 2012 werden Mehmetcik 1 und 2,das MKE T-50,sowie die aus den Projekten entwickelten Scharfschützengewehre wie KNT 308 und JNT 90 ihren Dienst aufnehmen.

Mehmetcik 1: 2008

Grosse Merkmale des HK416 (eines der weltbesten Gewehre seiner Art,wenn nicht das Beste).Phenomenale Treffsicherheit.
Ein leichtes Problem besteht bei der Länge des Gewehrs (ausser Karabiner-Version weniger geeignet für Häuserkampf) und der geringeren Durchschlagskraft aufgrund 5,56x45 mm.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/thumb/9/94/Mehmetcik_1.jpg/300px-Mehmetcik_1.jpg

Mehmetcik 2: 2009

Entwicklung durch Forschungsergebnisse des M1 Projektes vorangetrieben ;läuft aber noch an - Verbesserung der Prototypen bis 2012 ; anschließend Serienproduktion.
Das Gewehr wird sowohl kürzer sein und somit besser handzuhaben, als auch eine höhere Durchschlagskraft haben wegen 7,62x51mm. Bevorzugt von Generalstabschef Isik Kosaner.
Somit die perfekte Ergänzung.
7206

MKE T-50: 2008

Serienproduktion ab Juni 2011; wird den Platz der ausgemusterten G3 einnehmen und somit zum Größten Teil von jungen Rekruten bei der Ausbildung - jedoch unwahrscheinlich im Kampf eingesetzt werden. Von der Länge her fast der Median zwischen Mehmetcik 1 & 2 - verschießt Kugeln im Kaliber 5,56x45 mm und hat somit die Durchschlagskraft einer M1.
7208

JNT-90 a.k.a BORA: 2008

Aus dem M1 Gewehr entwickelt --> Allzweck Scharfschützengewehr im Kaliber 7,62x51mm; sehr komfortabel und und praktisch zu bedienen,da man schnell Zubehör anbringen kann - effektive Reichweite: bis zu 1000m. Allerdings ist es ein Repetiergewehr ,das bedeutet nachladen nach jedem Schuss - - das Magazin umfasst 10 Patronen. Wird nach Azerbajcan exportiert.
7209

KNT 308: 2008

30% Günstigeres- Leichtes Scharfschützengewehr; wird bevorzugt gegen PKK eingesetzt und eingesetzt werden.
Reichweite 800m - 1000m -------- Kaliber 7,62x51mm ; Gewicht auch um 30% leichter und somit besser handzuhaben --> ideal für asymetrischen Konflikt.
Ebenfalls leider ein Repetiergewehr und nur 5 Schuss Magazin.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Kalekal%C4%B1p_KNT.jpg/300px-Kalekal%C4%B1p_KNT.jpg

Insgesamt hat die Türkei ihre Abhängigkeit von Infanteriegewehren stark verringert - schwere Scharfschützen und Anti-Materielle Gewehre werden bald auch mithilfe der Erfahrungen des Mehmetcik Projekts hergestellt. MKE hat das Potenzial die Anforderungen der türkischen Armee zu erfüllen und sich weiterzuentwickeln und leistungsfähigere Produkte herzustellen. Gute Aussichten :D

cansaglik
14.05.11, 17:40
Neueste Nachricht von Otokar:

Die 6x6 Arma Version wurde überarbeitet und Multirole Kapazitäten hnzugefügt. Das neue Gefährt ist im 8x8 Design:

http://www.youtube.com/watch?v=ow4osP1lRWE

Verbesserungen: Quelle (http://www.trdefence.com/2011/04/29/otokar-demonstrates-advanced-8x8-apc/)

- Panzerung wurde verbessert; Widerstandsfähigkeit gegen Minen/RPG`s erhöht
- verbesserte Fahreigenschaften auf dem Land; keine Probleme bei geplatzten Reifen
- amphibische Fähigkeiten gesteigert (tiefe Flüsse/Seen),volle Schwimmfähigkeit
- leistungsfähigerer Motor; auch sparsamer Antriebsmodus 8x4 beliebig einstellbar
- Überwinden von Steigungen von 60° bzw. Neigungen von 30°
- einsetzbar in verschiedensten Witterungsbedingungen; auch Tag/Nacht Fähigkeiten

- verschiedene Laser-/Infrarotsensoren sowie thermale Kameras; Radar und Infrarottäuscher als auch eine Nebelmaschine für Tarnung etc.
- Lufttransport über C-130 und grösser (z.B. A-400M)
- ABC Schutz sowie Hardkillsystem gegen RPG´s optional integrierbar
- Kompabilität mit verschiedensten Waffensystemen u.a FNSS/Aselsan Schützenturm; Anti-Panzer Raketenstarter; Stinger-Luftabwehrstarter; Elektronische Kampfführungs-Anbringungen-/systeme; Mörser etc.

- maximal 12 vollausgerüstete Soldaten können transportiert werden
- Reichweite beträgt ohne Zwischentanken max. 750km auf verschiedensten Terrains

- SSM rechnet dem Gerät einen grossen Exporterfolg zu, aufgrund der Flexibilität
- Otokar besitzt die vollen Vermarktungsrechte; [100`de 100 yerli :lach:]
- wurde auf der IDEF´11 in Istanbul von Dienstag (10.5.11) bis Freitag (13.5.2011) ausgestellt

KökBöri
21.05.11, 15:20
Eine Präsentation der türkischen Rüstungsindustrie 2011 (in englisch)

http://www.youtube.com/watch?v=vUeZfRxhTlE&feature=player_embedded

cansaglik
21.05.11, 18:50
Hier die Zusammenfassung der diesjährigen IDEF Rüstungsmesse in Istanbul vom 10.5.11 - 13.5.11

Vorgestellt durch SSM-Direktor Murad Bayar werden:

http://www.youtube.com/watch?v=_NbF2_V2SSE

- Patrouillenboote/Milgem-Projekt/andere Marine-Plattformen
- FNSS Produkte wie Pars 6x6/8x8 und amphibische Brückenlegepanzer
- Leichter Mehrzweckhelikopter
- T-155 Fırtına Panzerhaubitze
- Kommunikations - und Informationssysteme für Kommandostationen/Generalität
- Fahrzeug-Simulationssysteme
- Generelle Infos zu F-16 Block 50 (wird ab 23.05.2011 an die Türkische Luftwaffe übergeben) + weitere Infos zu F-16 gestützter Munition (JDAM;HARM;AMRAAM;etc.) sowie Infos zum kommenden türkischen Kampfflugzeug in Eigenentwicklung
- Altay Tank; erster Design für Prototyp

Viel Spass!

Supernatural
21.05.11, 18:57
Eine Präsentation der türkischen Rüstungsindustrie 2011 (in englisch)

http://www.youtube.com/watch?v=vUeZfRxhTlE&feature=player_embedded

Im Video ist eine Karte zu sehen, wo gezeigt wird in welche Länder wir Exportieren, der Anzahl zufolge sind wir schonmal auf den richtigen weg.

cansaglik
03.06.11, 01:17
Hier ein zusammenfassender und sehr detaillierter Bericht über die türkische Rüstungsindustrie (leider auf Englisch) - werde es eventuell mal demnächst übersetzen (zumindest das wichtigste).

Viel Spass damit :A Comprehensive Overview of the Turkish Defence Industry: Full Report | TR Defence (http://www.trdefence.com/2011/05/23/a-comprehensive-overview-of-the-turkish-defence-industry-full-report/)

KökBöri
04.06.11, 16:33
Gestern gab es eine schöne Überraschung in Izmir,es wurde die erste türkische Stand Of Missiles(SOM) der Öffentlichkeit vorgestellt Tübikat-Sage ist der Hersteller.

http://www.youtube.com/watch?v=5TA0TM5zJ0Y

Yerli seyir füzesi, 180 kilometreden hedefini vuracak

İzmir’de yapılan Hava Kuvvetleri’nin 100. yıl kutlamalarında TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen ilk yerli seyir füzesi halka tanıtıldı. İlk defa uçak üzerinde sergilenen füze, 180 kilometre menzili ile kara ve deniz üzerindeki sabit veya hareketli tüm hedeflere hassas atış yapabiliyor.

Türk mühendislerinin tasarladığı, yazılımını yaptığı füze, Hassas Güdümlü Stand-off Mühimmat (SOM) Projesi olarak geliştirildi. 2006’da başlıyan çalışmaların ardından uçuş ve atış testlerine başlayan SOM, yıl sonundan itibaren teslim edilmeye başlanacak.

RADARA YAKALANMIYOR

Üç farklı varyant olarak geliştirilen füze, 180 kilometrenin üzerindeki menzili ile hava savunma radarları tarafından tespit edilmesini zorlaştıracak özelliklere sahip. Gövdesinde çok hafif alaşım metal ve kompozit malzeme kullanılan füze, küresel konumlandırma sistemi (GPS) kullanarak hedefine uçuyor. Eğer bir karıştırma yapılırsa Ataletsel Navigasyon Sistemi (ANS) ve Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi kullanarak hedefini buluyor.

HEDEFİ EŞLEŞTİRİYOR

Füze son aşamada devreye giren kızılötesi görüntülemeli arayıcısı sayesinde hedefini bilgisayarına önceden yüklenen görüntü ile eşlendirerek birkaç metre hassaslıkla vuruş sağlıyor.

SOM, Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki F-16 Block 40 ve F-4E 2020 Terminatör uçakları tarafından kullanılıyor. TÜBİTAK SAGE, mühimmatın gelecek yıllarda envantere girecek F-35 uçaklarında kullanılabilmesi için de sertifikasyon çalışmaları yapıyor.

TÜBİTAK SAGE’nin ayrıca geliştirdiği yüksek atış özelliğine sahip mühimmatları da bulunuyor.

Yerli seyir fzesi, 180 kilometreden hedefini vuracak - Hrriyet Gndem (http://www.hurriyet.com.tr/gundem/17954640.asp)

http://imggaleri.hurriyet.com.tr/LiveImages%5CFoto%20Haber%5C65 0%5C%C4%B0lk%20yerli%20seyir%2 0f%C3%BCzesi%5C01.jpg

Supernatural
28.04.12, 12:49
2.600 Euro Maaşla TÜBİTAK, Yurtıdışındaki Akademisyenleri Eve Çağırıyor
TÜBİTAK, yurtıdışındaki akademisyenler için 'Eve Dönüş' programını başlatıyor. İlk başvurular mayıs ayında alınacak. Araştırmacılara aylık net 2.600 euro maaş verilecek. Bilim adamları yıllık 7.200 euro da araştırma desteği alacak. İlk etapta programa 100 bilim adamı alınacak
Hakkı KURBAN
Bilim ve araştırma konusunda atağa kalkan Türkiye, yurtdışındaki beyin gücünü ülkede değerlendirmek için farklı formülleri devreye sokuyor. Son olarak nisan ayı başında ABD'deki dört ayrı üniversitede Türk araştırmacılarla beyin fırtınası yaparak Türkiye'deki imkanları anlatan TÜBİTAK, mayıs ayından itibaren yeni bir program için düğmeye basacak. 'Deneyimli Araştırmacı Dolaşım Programı' çerçevesinde, doktoralarını tamamlayarak yıllardır yurtdışında araştırma yaparak çok sayıda buluşa da imza atan bilim adamlarına sağlanacak desteklerle Türkiye kapısı açılacak. Bu çerçevede TÜBİTAK, aylık 2.600 euroyuk desteğin yanı sıra, yıllık 7.200 euro da araştırma desteği sağlanacak. İşte, bilimin ordinaryüslerine dönüş kapısı aralayacak programın detayları:
BAŞVURULAR MAYISTA ALINACAK
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen program, ABD'de Türk araştırmacılara verilen brifinglerin ardından devreye sokuluyor. Mayıs ayından itibaren ilk başvuruları alınmaya başlayacak programın hedefi doktoralarını tamamlayarak bilimsel araştırmalarıyla öne çıkan bilim adamları. Bu çerçevede, 100 doktora sonrası deneyimli Türk ya da yabancı araştırmacının 20-24 ay desteklenmesi planlanıyor.
YILLIK 7.200 EURO ARAŞTIRMA DESTEĞİ
ÇOK deneyimli araştırmacılara yönelik sağlanacak destekler de şöyle sıralandı: Brüt aylık 4 bin 792 euro, deneyimli araştırmacılara aylık brüt 4 bin 167 euro destek verilecek. Bu da sırasıyla yaklaşık net 2 bin 600 ve 2 bin 300 Euro anlamına geliyor. Program kapsamında ayrıca yıllık 7 bin 200 Euro da araştırma desteği sağlanacak. Araştırmacıların, Türkiye'de anlaşacakları üniversite veya sanayi kuruluşlarından alacakları ücretler de onların Türkiye'de rahat etmeleri için önemli bir kaynak oluşturacak. Programın ilk başvuru dönemi Mayıs 2012'de açılacak. TÜBİTAK'ın ABD'ye yaptığı çıkarmada çok sayıda üniversite ile birlikte bilim kuruluşu ve şirket temsilcisi de hazır bulunmuş ve sunum yapmıştı.
Türkiye'de 12 ay kalan başvuramaz
TÜRKİYE'deki akademi ya da sanayi kuruluşlarında kadrolu olarak istihdam edilerek araştırma yapmalarına olanak sağlanacak olan araştırmacılar için şartlar ise şöyle:
- Başvurular için son üç yıldır 12 aydan fazla Türkiye'de bulunmamış olmak
- Doktora derecesine veya yüksek lisans derecesinden sonra dört yıl tam zamanlı araştırma deneyimine sahip olmak.

Kaynak: 2.600 Euro Maa (http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=33732#ixzz1 tKaMR7CX)

emire
30.04.12, 14:45
Wieder mal etwas vom Türkischen MBT Altay....

http://www.youtube.com/watch?v=eGYBn3HRHhM

Supernatural
30.04.12, 18:27
Was were passiert wenn wir die 1000 Leopard 2 von den Deutschen bekommen hätten " wo die Bundesregierung (http://www.welt.de/print-welt/article578243/Heftiger-Streit-um-Waffengeschaeft.html) ? Ich glaube dieser Panzer würde in seiner jetzigen Form nicht da sein

emire
01.05.12, 21:43
Ich bedanke mich bei der damaligen Regierung das sie durch einen Boykott,die Türkischen Ingenieure animierten selbst die eigenen Panzer zu bauen...
Danke Deutschland oder auf Türkisch: Kötü Komsu, Insani ev Sahibi yaparmis.....

Supernatural
07.05.12, 18:00
Savunmada ''Made in Turkey'' damgası

Türk savunma sanayi şirketlerinin ihracatı, ilk kez 1 milyar sınırını aştı. Savunma sanayi şirketleri, geçen yıl çeşitli ülkelere aralarında zırhlı araçlar, hava savunma sistemleri, roket sistemleri, simülatörler, gemiler ve yazılımların da bulunduğu 1 milyar 90 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın (SSM), alımlarda maksimum yerli katkı şartı, ofset politikası ve yerli sanayini destekleme stratejisi, sektöre adeta altın yıllarını yaşatıyor. SSM bünyesinde yürütülen modernizasyon projelerinin toplam bedeli 27 milyar dolara ulaştı. Bu projelerin yüzde 90'ı ise yerli sanayinin katılımıyla hayata geçirildi.

AA muhabirinin, SSM'nin 2011 Yılı Faaliyet Raporu'ndan derlediği bilgilere göre, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarının yurt içinden karşılanma oranı her geçen yıl artıyor. 2006 yılında yüzde 36,7 olan bu oran, 2008'de yüzde 44,2'ye 2009'da yüzde 45,7'ye, 2010'da yüzde 52,1'e yükseldi. Teknolojik açıdan dışa bağımlılığı ve ekonomik açıdan kaybı göstermesi açısından önem taşıyan bu oran, geçen yıl sonu itibariyle yüzde 54 oldu.
Toplam savunma ve havacılık sektör cirosu ise bir önceki yıla göre yüzde 18 artarak 4,38 milyar dolara yükseldi.

Yabancıların, son yıllarda Türk savunma sanayi ürünlerine yönelik artan ilgisi, ihracat rakamlarında kendini gösterdi. Sektörün sürdürülebilirliği açısından kritik önem taşıyan savunma ürünleri ihracatı, 817 milyon dolara çıktı. Bu rakama, savunma sektörünün bir yan ürünü olarak ortaya çıkan savunma dışı havacılık sanayinin 273 milyon dolarlık ihracat performansı da dahil edildiğinde toplam 'savunma ve havacılık ihracatı' 1 milyar 90 milyon dolara ulaştı.

Yürürlükteki proje sayısı 288

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın iş yükü özellikle 2004 yılından itibaren sürekli artarken 2011 yılı sonu itibariyle yürürlükteki proje sayısı 288'e, yönetilen bütçe ise (sözleşmeye bağlanmış proje bedelleri toplamı) 27 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Bu projelerin yüzde 90'ı ise yerli sanayinin katılımıyla hayata geçirildi.

Savunma sanayi firmalarının özkaynaklarıyla gerçekleştirdikleri Ar-Ge yatırımları 221 milyon dolar, dış finansman dahil gerçekleştirdikleri toplam Ar-Ge harcamaları ise 672 milyon dolar olarak gerçekleşti. Geçen yıl gerçekleşen offset miktarı da 719 milyon dolar oldu.

İhracatta hedef 2 milyar dolar

Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, önümüzdeki 5 yıllık planlama dönemi sonunda toplam savunma ve havacılık sektör cirosunun 8 milyar dolara, toplam savunma ve havacılık sektör ihracatının ise 2 milyar dolara ulaşmasını hedeflediklerini bildirdi.

Türkiye'nin küresel öneminin artan bir ülke olduğunu ifade eden Bayar, dış tehditlerin yanısıra, tehditlerde çeşitlenme paralelinde iç güvenlik ihtiyaçlarının da artığını kaydetti. Bayar, güçlü bir yurt savunmasının yanısıra, savunma sanayinin uluslararası rekabette yer alabilmesinin ancak teknolojik gelişmelere ayak uydurmak ve ileri teknoloji alanlarına hakim olmakla mümkün olabileceğini belirtti.

Bu arada, savunma sanayi şirketlerinin son 5 yılda gerçekleştirdikleri ciro ve ihracat rakamları ile Ar-Ge harcamaları (milyon dolar) şöyle:

Yıllar Ciro İhracat Ar-Ge
2007 2,438 615 345
2008 3,087 784 510
2009 2,900 832 505
2010 3,707 854 666
2011 4,381 1,090 672