Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Türk usulü arayis
Öyle aranmaz böyle aranır
http://www.hurriyetim.com.tr/displayimage/0,,206646,00.gif
Ömür AVCI / TRABZON (DHA)
Şampiyonlar Ligi ön eleme maçı için Suriye üzerinden Trabzon’a gelen Kıbrıs Rum Kesimi takımı Anorthosis, Trabzon Havaalanı’nda didik didik arandı.
25 Temmuz’da Trabzonspor Larnaka’ya indiğinde aşırı güvenlik önlemi alıp kafilemizi tepeden tırnağa arayan Kıbrıs Rum Kesimi temsilcisi Anorthosis Famagusta önceki gece yarısı Trabzon’a geldiğinde aynı uygulama ile karşılaştı. Nasıl geleceği spekülasyonlara yol açan Rum ekibi, Larnaka’dan Türkiye’ye uçuş olmadığı için saat 23.35’te Suriye’nin başkenti Şam’a uçtu. Burada yaklaşık 55 dakika bekleyen Anorthosis, saat 01.30’da Suriye Hava Yolları’na ait uçakla Trabzon’a haraket etti. Rum takımı ve taraftarlarını taşıyan uçak saat 02.20’de Trabzon Havalimanı’na indi. Futbolcu, yönetici, teknik kadro, basın mensupları ve taraftarlardan oluşan 156 kişilik kafile havalimanında sıkı bir güvenlik taramasından geçirildi.
Kıbrıs Rum Kesimi takımının kafilesinde yer alan herkesin bavulları açtırılıp, ayakkabıları çıkartılarak kontrol edilirken, polis köpekleri de bavulların aranmasına yardımcı oldu. Yaklaşık 1 hafta önce Anorthosis ile Trabzonspor arasında Kıbrıs Rum Kesimi’nde oynanan Şampiyonlar Ligi 2. tur ilk maçı öncesinde Larnaka’da kafilemize sergilediği tutumla bu kez Rum kafilesi karşılaştı.
Bu arada Anorthosis Famagusta takımını taşıyacak otobüsün gecikmesi üzerine Trabzonspor Kulübü devreye girdi ve kulübe ait bir otobüsü Rum takımına tahsis etti. Futbolcular ve teknik heyet Trabzonspor’a ait mini otobüsle konaklayacakları Zorlu Grand Otel’e ulaştırıldı. Taraftarlar da daha sonra 5 ayrı otobüsle otellerine gönderildi.
Arama yönetimi ikiye böldü
ANORTHOSİS takımının çoraplarına kadar aranması Trabzonspor yönetimini ikiye böldü. Daha önce ‘Rumlar’dan büyük misafirperverlik gördük. Burada da onları aratmayacağız’ diyen Başkan Yardımcısı Bilgin Aygül, ‘Rum kafilesini baştan aşağı, çoraplarına kadar arattıracağız’ diyen yöneticilerle ters düştü.
Rum basını öfkeli
KIBRIS Rum Kesimi’nde yayınlanan gazeteler, Anorthosis’in Suriye üzerinden Trabzon’a gitmesine tepki gösterdi. Alithia gazetesi, ‘Rum takımı hiçbir hükümet desteği olmadan Trabzon’a gitti’ derken, DİSİ Basın Sözcüsü Tasos Mitsopulos’un ‘Hükümet Larnaka’dan doğrudan uçuşta ısrar etmeliydi’ talebine yer verdi. KKTC’den Trabzon’a 20 bin bayrak gönderilmesine işaret edildi. Mahi, ‘DİSİ devleti pasiflikle suçladı’ derken, ‘Anorthosis tek başına cehenneme gönderildi’ başlığını kullandı.
http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~14@nvid~612569,00.asp
**
ich wusste das sowas kommt:) ich weiss nicht ob es richtig war..ok die habne uns dort auch erniedrigt und der fanatische fußballfreak in mir sagt yeahhhh gut soo aber die vernunft in mir sagt, keske yapmasalardida büyüklük bizde kalip rumlari utandirsaydik( tabi onlarda utanma varsa)
insallah bu aksam yenerizde alnimizin akiyla cikariz
was soll daran nicht richtig sein...endlich zeigen wir mal respekt vor uns selbst und lassen uns nicht erniedrigen.
das verhalten der sicherheitsbeamten bzw. des polizeipräsidenten sollten sich unsere politiker mal als beispiel nehmen...
statt krampfhaft zu versuchen englisch zu reden und den europäern in den ar... zu kriechen sollten sich gül und ähnliches nichtsnütziges, veräterisches gesindel mal am riemen reissen und nationalstolz zeigen.
zu zeiten ATATÜRKS war es üblich und auch die einzig richtige verhaltensweise auf TÜRKISCH zu sprechen...ob im inland oder im ausland.
gerade im ausland sollte wert darauf gelegt werden die nationale identität und kulturelle werte zu bewahren und nach aussen hin zu präsentieren.
bei internationalen konferenzen rühmten sich franzosen,engländer etc. als sie wussten was das häkchen auf bestimmten buchstaben bedeutet oder warum ein "weiches g" ein solches ist...
und wo sind wir heute...siehe erdogan,gül...und den rest der veräterhunde.
was soll daran nicht richtig sein...endlich zeigen wir mal respekt vor uns selbst und lassen uns nicht erniedrigen.
das verhalten der sicherheitsbeamten bzw. des polizeipräsidenten sollten sich unsere politiker mal als beispiel nehmen...
Nicht so schnell. Ich denke, Gökcen hat nicht Unrecht. Bloss, weil andere spinnen, muss ich das nicht auch tun. Ich denke, man sollte vielmehr die entsprechenden Autoritäten in Anspruch nehmen.
Auch dieses Forum ist ein Beispiel. Ich zoffe mich hier mit genügend Leuten, aber ich benutze keine Schimpfwörter/Beleidigungen. Ich tue das aus Prinzip nicht. Trotz erheblicher Fetzereien bin ich hier noch nie verwarnt worden - im Gegensatz zu anderen. Das ist im großen Bereich nicht anders.
Dokumentieren und verklagen ist imho die WEIT bessere und modernere Alternative als "Auge um Auge".
Und auf internationalen Konferenzen wird Englisch gesprochen. Nicht, um irgendjemandem in den Hintern zu kriechen, sondern um die Effektivität zu steigern. Und je besser jemand Englisch spricht, desto höher ist seine Anerkennung, denn wer eine (Fremd-)Sprache sehr gut spricht, ist auch meistens sehr gebildet. Wenn man sich dann noch auf einer DRITTEN Sprache unterhalten kann (z.B. Französisch oder Deutsch mit den entsprechenden Abgeordneten), macht man FREUNDE! Auch auf der privaten Ebene.
Und DAS würde der Türkei helfen! Nicht dieses berühmte Bild mit Ecevit (ich müsste es irgendwo im Archiv noch haben), wo er abseits und alleine steht.
Willst Du "stolz" und mit wehenden Nationalfahnen untergehen, oder willst Du Dein Land voranbringen? Für beides ist die Strategie nämlich unterschiedlich!
Aus der heutigen Hürriyet:
UEFA'ya şikayet
Famagustalı yöneticilerin, gelişmeleri UEFA'ya bildirip, "Trabzonspor kafilesine havaalanında bu uygulama yapılmadı. Sadece stat girişinde futbolcular arandı" ifadelerini kullandığı öğrenildi. Rum kafilesinde AB Parlementosu'na üye iki milletvekilinin de yer aldığı ve bu gelişmeyi siyasi platforma taşımayı planladığı bildirildi.
Kafile Başkanı Andreas Papandelli, havaalanında yapılan uygulamayı şiddetle kınadı. Papandelli, aramalar sırasında polislerin kafilelerinde yer alan bir bayanı köpekle korkuttuğunu iddia etti.
Tüm iddialara karşın Trabzonsporlu yöneticiler, Rum ekibini bir dakika bile yalnız bırakmadı. Famagusta ekibini otele taşıyacak olan otobüsün gecikmesi üzerine Bordo-Mavili yöneticiler kulübün otobüsünü Rumlar'a tahsis etti.
So und wenn wir Pech haben, stimmt das auch noch und dann wird man uns richtig schön einseifen und das auch noch zu Recht! Wenn Du im Club der Zivilisierten mitspielen willst, musst Du Dich eben an die Regeln halten! Und ich habe das dumme Gefühl, dass dieser Schuss nach hinten losgeht!
Bence zamaninda almanlar bizim dedelerimizde yaptigi gibi bizde rumlara dis ve bit kontrolü yapsaydik. Die sollen doch keine Krankheiten in unser Land bringen;):p
neeeee, das wäre zu viel:D
TOZKOPARAN
03.08.05, 13:45
Wann haben die Europäer jemals zugunsten der Türkei etwas beschlossen.
Das war doch klar, dass Sie gleich ihre grossen Brüder die Europäer mit ins Spiel bringen. Aber na und. Die Mannschaft von Trabzonspor musste das selbe erleben und wo war die UEFA. Leider haben wir keine Europäischen Abgeordneten, die wir als Haustiere überall mitnehmen könne.
Es heisst immer, die Türkei wird viel verlieren wenn Sie nicht vernünftig handelt.
Dann hätte ich da eine kleine Fragen.
Was wäre wenn die Türkei nach der Abweisung der EU total ausflippen würde, und es würde eine militärisch islamistischer Staat wie Iran enstehen(was ich auf jedenfall nicht hoffe).
Wer auf dieser Welt hätte den Mut die Türkei wie den Irak anzugreifen.
Der Wachsende Markt in Asien und bei den Araber alles wäre weg für die europäisichen Firmen. Wasser für Israel der grosse Naher Osten Plan von den Amis alles weg.
Frieden in Zypen das auch gleich mit.
Wer würde diese Verantwortung auf sich nehmen. Wer traut sich dann in die Türkei zu kommen und dann diese priviligierte Kacke vorzulegen?
Ich hab es satt, das wir immer den Vernünftigen spielen zu müsssen. Die Anderen können tun und lassen was Sie wollen und wir sollen aber ja nicht so wie Sie werden.
Wann haben die Europäer jemals zugunsten der Türkei etwas beschlossen.
Als Galatasaray Xamax Neuchatel (oder so ähnlich) 5:0 besiegt hatte und das Spiel annuliert wurde.
Das war doch klar, dass Sie gleich ihre grossen Brüder die Europäer mit ins Spiel bringen. Aber na und. Die Mannschaft von Trabzonspor musste das selbe erleben und wo war die UEFA. Leider haben wir keine Europäischen Abgeordneten, die wir als Haustiere überall mitnehmen könne.
Dafür gibts aber die Presse und Filmkameras.
Tozi, ich habe MIT EIGENEN AUGEN eine Anzeige in der Milliyet gesehen (vor ca. 10 Jahren), wo das Aussenministerium Anwälte gesucht hat, die Deutsch ODER (nicht einmal und) Englisch sprechen, um die Türkei vorm Europäischen Gerichtshof in der Kurdenfrage zu verteidigen.
WAS FÜR ARSCHLÖCHER SITZEN BITTE IM AM? Gibt es da keine Spezialisten? Keine, die sich NUR mit solchen Sachen beschäftigen? Keine, die bei jedem Regierungswechsel auf ihren Posten bleiben, weil sie einfach SPEZIALISTEN sind?
Es heisst immer, die Türkei wird viel verlieren wenn Sie nicht vernünftig handelt.
Das ist verdammt richtig und die Ausbildung von Spezialisten, die ausserhalb des "kadrolasma" stehen, wäre z.B. schon mal ein Anfang! Aber ich weiss, dass Du "eigentlich" etwas anderes meinst!
Wer auf dieser Welt hätte den Mut die Türkei wie den Irak anzugreifen.
Die Amis und der eigentliche Krieg dauert keinen Monat! Allerdings würden sie beim Versuch, die Türkei dauerhaft zu BESETZEN ihr blaues Wunder erleben.
Der Wachsende Markt in Asien und bei den Araber alles wäre weg für die europäisichen Firmen.
Du hoffst auf die Solidarität der Araber? Das kannst Du nicht ernst meinen! Die haben ja nicht einmal zu Saddam gehalten! Und der WAR Araber!
Wasser für Israel der grosse Naher Osten Plan von den Amis alles weg.
Zuerst einmal Staudamm weg!
Frieden in Zypen das auch gleich mit.
Ohne Armee und nur mit Partisanen gegen die Griechen? Lösbar, aber schwierig.
Ich hab es satt, das wir immer den Vernünftigen spielen zu müsssen. Die Anderen können tun und lassen was Sie wollen und wir sollen aber ja nicht so wie Sie werden.
Ich habe das auch satt, sehe aber, dass wir auch verdammt viele Fehler machen. Die Flughafenkontrolle war eine davon.....
....richtig einseifen wird man uns! :o :o :o
Selam,
Mac hangi Kanalda gösterilecek haberi olan varmi
Selam,
Mac hangi Kanalda gösterilecek haberi olan varmi
Show TV um 19.00
devletler arasinda, "karsiliklilik" prensibi var..önceden kararlastirilmamis konularda, devletlerden iri nasil davranirsa, digeri de öyle davranir..bu protokol kuralidir.sana davranildigindan degisik davranmak, karsindakinin yaptigini kabul etmek demektir.
konu spor olunca tabi biraz degisik davranmak gerekir.trabzonda, durumu biraz abartmislar...
bizim normal turist vatandasimiza dahi, bazen cok kirici sekilde davraniliyor.ve vize konusunda ayni..ama, bu konularda susuyorlar, is spora gelince tavir göstermis olduklarini zannediyorlar.
bize bircok ülke icin vize mecburiyeti var..girmek icin kapisinda bekledigimiz EU ülkelerine vize almak icin konsolosluklar önünde bekliyoruz..koysana sende vize..koyamiyoruz..niye, cünkü turizm gelirimiz öne sürülüyor..peki, misirin turizme ihtiyaci yokmu? onlar nasil almanlara vize koyuyorlar.(1997 de vardi, simdi?)
diger konu, yabanci dil..her türk en az bir yabanci dili cok iyi ögrenmelidir..
hatta, devlet yetkilileri, en az iki yaanci dili cok iyi konusabilmelidir..
fakat, resmi görüsmelerde muhakkak tercüman kullanilmalidir..cünkü, hem konusma sirasinda düsünmek icin vakit kazanilir hem de hükümranlik hakkidir..ama ikili iliskilerde elbette yabanci dil bilen/konusan devlet adamlari olmalidir.
ismet inönü, mükemmel derecede fransizca bildigi halde, lozanda ve diger görüsmelerde tercüman kullanmistir.