PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Muska can aldı

Telli Baba
01.11.05, 09:22
http://www.radikal.com.tr/veriler/2005/11/01/mus.gif

DHA - ADANA -Boynuna takılan muskanın ipi, 11 aylık Besra'nın ölümüne neden oldu. Altı yıllık evli Şemdin ve Hanife Tekin çiftinin beş yıl önce erkek çocukları doğum sırasında öldü. Hanife Tekin ardından ikinci bebeğine düşük yapınca tedavi olmaya başladı. Geçen yıl Tekin çiftinin üçüz kız bebekleri dünyaya geldi. Tekin çifti, kızlarına Rabia, Kadriye ve Besra ismini verdi, hastalanmamaları için de muska yazdırıp iple boyunlarına astı.
Simit satarak evin geçimini sağlamaya çalışan baba Şemdin Tekin, bebeklerin sütü için bir inek satın aldı. Anne Hanife Tekin, geçen cumartesi günü üçüzleri odalarında oyun oynarken bırakıp, süt sağmak için ahıra indiğinde Besra'nın boynundaki muskanın ipi elbise dolabının kapak düğmesine takıldı. İpi düğmeden kurtaramayan talihsiz bebek boğuldu.
Süt sağdıktan sonra eve gelen anne Hanife Tekin, kızını dolabın kapağında muska ipiyle asılı bulunca takıldığı yerden kurtarıp hemen hastaneye götürdü. Acil serviste müdahale edilen küçük Besra, tüm çabalara rağmen kurtarılamadı. Sinir krizleri geçiren anne, diğer bebeklerinin de benzer kazayla ölmemesi için boyunlarındaki muskaları çıkardı.

Radikal (http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=168616)

---

Muska'yı yanlış takmasınlar artık. :)

Tülin
01.11.05, 10:31
Sorry, aber deinen dämlichen Spruch dazu hättest du dir sparen können, besonders den Smiley!! Ich bin mir sicher, dass ein "ach so rational denkender und gebildeter Mensch" wie du, viiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeel vorausschauender gehandelt hätte. Es ist jedoch unter aller Würde, so einen Kommentar bzgl. Menschen abzugeben, die aus Verzweiflung/Schmerz/Hoffnung zu solchen Maßnahmen greifen, dass wesentlich menschlicher ist, als deine Art und Weise.

Saygilarimla, Tülin

Bilge Khan
01.11.05, 10:39
Sorry, aber deinen dämlichen Spruch dazu hättest du dir sparen können, besonders den Smiley!! Ich bin mir sicher, dass ein "ach so rational denkender und gebildeter Mensch" wie du, viiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeel vorausschauender gehandelt hätte. Es ist jedoch unter aller Würde, so einen Kommentar bzgl. Menschen abzugeben, die aus Verzweiflung/Schmerz/Hoffnung zu solchen Maßnahmen greifen, dass wesentlich menschlicher ist, als deine Art und Weise.

Saygilarimla, Tülin

Du hast recht den Smilie hätte man sparen können, aber Muska auch
- cünki bunlarin hepsi hurafe! Cok günaha giriyor bu kisiler!

Carlito
01.11.05, 10:47
Hey mal langsam. Der smiley soll ausdrücken das er das nett meinte.

:D zwischen diesen beiden muß man richtig unterscheiden :)

Bilge sen bilmen lazim.

Gökcen
01.11.05, 11:12
allah rahmet eylesin,böyle cahil insanlarada akil fikir versin

TOZKOPARAN
01.11.05, 11:21
Ne hurafesi ya. Ben de boynumda bebekligimden kalma muska tasiyorum.

Bilge Khan
01.11.05, 11:27

Ehh ne ise yariyor ? Bu dünayda Allahtan birsey beklemeyin! Gott hat euch alle Möglichkeiten geben für diese Welt!

TOZKOPARAN
01.11.05, 11:31
Was erwartest du jetzt?? Das ist kein Gerät vondem ich dir erzählen kann was für Vorteile es mit sich bringt. Ich glaube einfach dran. Bana yardim etdigini inaniyorum. Benimkisi süsmuskasi degil. Bebekligimde okutulup bana verilmis.

Gökcen
01.11.05, 11:33
Was erwartest du jetzt?? Das ist kein Gerät vondem ich dir erzählen kann was für Vorteile es mit sich bringt. Ich glaube einfach dran. Bana yardim etdigini inaniyorum. Benimkisi süsmuskasi degil. Bebekligimde okutulup bana verilmis.
kimse hurafe demedi mit cahil cuhale meine ich das sie einem baby das umhängt! bi yerine igneyle ilistirseydi..benimde hep yanimda muska var bebekligimden beri yanlis anladiysan özür dilerim

Gökcen
01.11.05, 11:34
bilge

muska ne?icinde dua olan bisey..bunun neresi hurafe?ozaman kurandami huraf`?nasil olsa allah bize bu dünya icin imkanlar verdi demi

Bilge Khan
01.11.05, 11:35
bilge

muska ne?icinde dua olan bisey..bunun neresi hurafe?ozaman kurandami huraf`?nasil olsa allah bize bu dünya icin imkanlar verdi demi

Nein du verstehst mich falsch! An so etwas zu glauben ist nicht gut!

Oder habs letztens im Fernsehen gesehen. In Diyarbakir haben die den Kindern einen Schlüssel in den Mund gesteckt!

Gökcen
01.11.05, 11:37
Nein du verstehst mich falsch! an so etwas zu glauben ist Günah!
also an dua glauben ist günah?lieber bilge bitte..muska iyi niyetli muska kötü niyeli degil..icindede ayetel kürsi var(zumindestens bei mir) ve bunu türkiyede 19sene önce bir hoca icine ayetel kürsiyi yazarak koymus ve benim icin vermis..neresi bunun günah?ayetel kürsi kurani kerimdede geciyo odami günah

büyü fal sowas is günah stimmt aber keine muska mit gebeten drin

Bilge Khan
01.11.05, 11:39
also an dua glauben ist günah?lieber bilge bitte..muska iyi niyetli muska kötü niyeli degil..icindede ayetel kürsi var(zumindestens bei mir) ve bunu türkiyede 19sene önce bir hoca icine ayetel kürsiyi yazarak koymus ve benim icin vermis..neresi bunun günah?ayetel kürsi kurani kerimdede geciyo odami günah

büyü fal sowas is günah stimmt aber keine muska mit gebeten drin

Lütfen sözlerimi carpitma, tamami ?! Habe ich gesagt an Dua glauben ist günah? So etwas würde ich nie sagen!

TOZKOPARAN
01.11.05, 11:39
Yanlis anlasilmasin ama ben abicim büyüye inaniyorum, weil ich es erleben durfte bei meinem Freund und seiner Familie.

Gökcen
01.11.05, 11:40
Lütfen sözlerimi carpitma, tamami ?! Habe ich gesagt an Dua glauben ist günah? So etwas würde ich nie sagen!
und was heisst sowas ist günah?büyü fal böyle seyler günah...ama muskanin neresi günah?muskayi hocalar icine ayet yazarak sana veriyo,ich rede von dua muskalari nicht von dem büyü kram! du muss da schon unterscheiden

Bilge Khan
01.11.05, 11:45
und was heisst sowas ist günah?büyü fal böyle seyler günah...ama muskanin neresi günah?muskayi hocalar icine ayet yazarak sana veriyo,ich rede von dua muskalari nicht von dem büyü kram! du muss da schon unterscheiden

Fal, Büyü, Nazarlik ve muska ist alles das gleiche! Man glaubt, dass man dadurch geschützt wird und genau das ist Flasch. gott hat dir viele Möglichkeiten gegeben du must dich hier selber zurecht finden!

Und jedem das sein! Mir ist egla was andere machen ich gucke nur auf mich!

Gökcen
01.11.05, 11:46
Fal, Büyü, Nazarlik ve muska ist alles das gleiche! Man glaubt, dass man dadurch geschützt wird und genau das ist Flasch. gott hat dir viele Möglichkeiten gegeben du must dich hier selber zurecht finden!

Und jedem das sein! Mir ist egla was andere machen ich gucke nur auf mich!
es hat mit schutz doch nix zutun! ich persönlich fühle mich wohl mit einem gebet an meiner seite..jedem das seine! okadar günah olan sey varki..yaninda dua tasimak en zararsiz günah olsa gerek

Bilge Khan
01.11.05, 11:52
es hat mit schutz doch nix zutun! ich persönlich fühle mich wohl mit einem gebet an meiner seite..jedem das seine! okadar günah olan sey varki..yaninda dua tasimak en zararsiz günah olsa gerek

Muskalar neden yapyilir ---> Man glaubt etwas erwarten zu können!
Aber egal über Reilgion will ich nicht diskutieren, jeder ist auf sich alleine gestellt!

Carlito
01.11.05, 11:56
Mir ist egla was andere machen ich gucke nur auf mich!
Vay egoist vay :gewalt: :D

Bilge Khan
01.11.05, 11:59
Vay egoist vay :gewalt: :D

:D Lan zonguldakli oldugun anlasailiyor haa!

Carlito
01.11.05, 12:04
:D Lan zonguldakli oldugun anlasailiyor haa!

Tabi olum tüm dünyaya dagilmisiz. Birbirimizi aninda tanimak icin birkac davranis kodu var kim kimin oldugunu bile bilmemiz icin, deme Gülom :D

Yakamoz
01.11.05, 12:06
Benim de annem, kizima ille de Nazarlik takmak istedi. Igneyle tutturulmus olarak. Ben o kadar direndim, dedim ki igne acilirsa cocugun cani yanar diye bir türlü söz geciremedim.

Birgün cocugu yataktan kaldiriken, baktim agizinda igneyle oynuyor....

O günden bu yana cocuga öyle seyler vermiyorum.

Bütün dünyada cocuklar Naza boncugu olmadan da büyüyor.

Carlito
01.11.05, 12:11
Benim de annem, kizima ille de Nazarlik takmak istedi. Igneyle tutturulmus olarak. Ben o kadar direndim, dedim ki igne acilirsa cocugun cani yanar diye bir türlü söz geciremedim.

Hehe Gilibik herif seni:D

Ama haklisin böyle seyler yanlis. Bir cocuga zarar verebilecek bir cisimi onu kötülükden korusun diye takmak "Leichtfertig" (türkcesi aklima gelmedi)
Ama inanmak baska. Bir Insanin böyle seylere inanmasinda bir sakinca göremiyorum.

Bilge Khan
01.11.05, 12:45

Ya richtig! Hastada olabilir! Mikroplar icin iyi bir ortam!

Telli Baba
02.11.05, 08:04

Saygilarimla, Tülin

Mein Verhalten ist um einiges Menschlicher als die Mutter die ihr Kind mit dem Glauben umgebracht hat! Was gibt es schlimmeres als den Mord am eigenen Kind? Denk mal drüber nach.

Telli Baba
02.11.05, 08:06

Und halten sich seitdem die Dschinns von dir fern? :D

Telli Baba
02.11.05, 08:07
bilge

In Muska kann allesmögliche stehen, in wie Weit sind Talismane mit dem sunnitischen Islam vereinbar, würde mich an dieser Stelle interessieren?

Telli Baba
02.11.05, 08:08
Nein du verstehst mich falsch! An so etwas zu glauben ist nicht gut!

Oder habs letztens im Fernsehen gesehen. In Diyarbakir haben die den Kindern einen Schlüssel in den Mund gesteckt!

Hier bei uns haben intelligente Hocas auch Schlüssel für das Himmelstor verkauft! Gute Geschäft, habe mal Zeitlang darüber nachgedacht Hoca zu werden. :p

Telli Baba
02.11.05, 08:12

Zaten başımıza bela geldikten sonra akıllanan milletiz biz. Çocuklar böyle şeylere alıştırıp sanki bir faydası varmış gibi davranmak çağdaş insana ne kadar yakışır tartışılmalıdır bence.

tralles
02.11.05, 11:14
Yüzyillardir olusmus manevi bir oyundur muska zanimca. Belli kisilere psikolojik rahatlik verir, bir nevi psikolojik placebo. Bir zarar göremiyorum. Hristiyanlarda boyunlarinda hac tasiyorlar.

Ebeveynler cocuklarin boynuna dogru düzgün takamiyorlarsa muskayi, muskanin sucu degil bu. O muskanin yerine baska bir süsde bulunabilirdi boynunda.

Trajik bir olay, Allah rahmet eylesin.

Bilge Khan
02.11.05, 11:22
Zaten başımıza bela geldikten sonra akıllanan milletiz biz. Çocuklar böyle şeylere alıştırıp sanki bir faydası varmış gibi davranmak çağdaş insana ne kadar yakışır tartışılmalıdır bence.

Das stimmt! Sorry aber bizim Türk Milleti cok cahil - Bi hastane olayi vardi burada hani kadin yanmisda ondan sonra gömüsler mezara... und bla bla bla danach haben die dei rausgeholt und achhhhh! :kafa:

tralles
02.11.05, 11:26
Sorry aber bizim Türk Milleti cok cahil

ich fände es besser, wenn Du das nicht pauschalisieren würdest!

TOZKOPARAN
02.11.05, 11:56
Und halten sich seitdem die Dschinns von dir fern? :D

Nein, es hält mich von [******] dir fern. :lach:

Yakamoz
02.11.05, 13:50
Nein, es hält mich von Dummschwätzern wie dir fern. :lach:

Dummschwätzer ist eine Beleidigung. Bitte sowas sein zu lassen. Sonst gibts eine Verwarnung!

Detan
02.11.05, 15:54
Tja vor hunderten jahren wurden in Europa für viel Geld Ablassbriefe unter die "unmündige Bevölkerung" gebracht.
Wie man sieht sind wir nicht viel weiter wie die Europäer damals.

Tülin
02.11.05, 16:39
Mein Verhalten ist um einiges Menschlicher als die Mutter die ihr Kind mit dem Glauben umgebracht hat! Was gibt es schlimmeres als den Mord am eigenen Kind? Denk mal drüber nach.

Gut, ich denke jetzt mal darüber nach. So, da ich jetzt darüber nachgedacht habe, will ich dir verraten, was ich gedacht habe !!!!!
Sie hat weder das eine noch das andere getan, von dem was du meinst, dass sie es getan hat.
Sie hat nicht das Kind mit ihrem Glauben umgebracht.
Sie hat nicht ihr Kind gemordet.
Es ist stets eine Auslegungssache wie die Gegebenheiten bewertet werden.
Die Mutter hat unüberlegt gehandelt. Diese Tatsache zu verdrehen, in Richtung: sie hat das Kind mit dem Glauben umgebracht, ist unangebracht.
Ein anderer Punkt ist, Mord hat eine andere Definition. Die Mutter hat nicht absichtlich ihr Kind getötet. Es war ein sehr unglücklicher Unfall, dessen Konsequenz der Mutter mit Sicherheit bis ans Ende ihrer Tage Schmerzen bereiten wird.

Saygilarimla, Tülin

sunx1569
02.11.05, 16:56
@Telli, adamin teki Camiiye giderken trafik kazasinda hayatini kaybetmis..
irgendwas stimmt mit unserem Glauben nicht! :lach:

TOZKOPARAN
02.11.05, 19:33
Dummschwätzer ist eine Beleidigung. Bitte sowas sein zu lassen. Sonst gibts eine Verwarnung!

??? Kenn ich dich. Baska insanlarin avukatligini yapmaya birak. Birisi benle alay ederse böyle konusurum. Hem sanene oluyor. Burda modlar varken sen kim oluyorsun bana tehdit savuruyorsun. Meric Abi geh und such dir jemand anderen . Anladik adamla cogu konularda ayni düsüncede oldugunu. Dafür brauchst du aber nicht seinen Bodyguard zu spielen. Du machst dich nur lächerlich damit.

Yakamoz
02.11.05, 20:18
??? Kenn ich dich. Baska insanlarin avukatligini yapmaya birak. Birisi benle alay ederse böyle konusurum. Hem sanene oluyor. Burda modlar varken sen kim oluyorsun bana tehdit savuruyorsun. Meric Abi geh und such dir jemand anderen . Anladik adamla cogu konularda ayni düsüncede oldugunu. Dafür brauchst du aber nicht seinen Bodyguard zu spielen. Du machst dich nur lächerlich damit.

Seni uyarmak icin mod olmam gerekmez. Yazdiklarin beni normal user olarak rahatsiz ediyor.

Ama tabiki haklisin. Bundan sonra rahatsiz olursam dogrudan modlara melden yaparim.

iyi aksamlar

TOZKOPARAN
02.11.05, 21:09
Agzindan cikan laflari dikkatle sec. Adam benim muska takdigimi alay ediyor birde utanmadan bana hakaret etme diyorsun. Senden terbiye ögrenecek degilim. Kavga cikarsa karsidakinin seviyesizliginden cikar. Normal User olarak rahatzsiz ediyormus. Acaba niye senden baska birisini rahatsiz etmiyor. Ganz einfach. [****] Herkese kendi isini baksin. Benim terbiyemde bir sorun varsa o seni degil beni yetistiren aileyi ilgilendir.

Yakamoz
02.11.05, 21:12
Agzindan cikan laflari dikkatle sec. Adam benim muska takdigimi alay ediyor birde utanmadan bana hakaret etme diyorsun. Senden terbiye ögrenecek degilim. Kavga cikarsa karsidakinin seviyesizliginden cikar. Normal User olarak rahatzsiz ediyormus. Acaba niye senden baska birisini rahatsiz etmiyor. Ganz einfach.[****] Herkese kendi isini baksin. Benim terbiyemde bir sorun varsa o seni degil beni yetistiren aileyi ilgilendir.

lass gut sein kleiner..ich hab keine Lust auf deine Gewäsch...beschwer dich bitte bei webmaster

Bilge Khan
02.11.05, 22:03
ich fände es besser, wenn Du das nicht pauschalisieren würdest!

Die Merhheit ist doch so, Malesef!

- Siehe Malatya Cocuk yuvasi, sei dir sicher das ist nicht das einzige!
- Sueh türbe Ziyaretleri
- Büyü, Fal
- Kalpgözü yok Cin. Peri cooookkk!

Viele, aber es gibt natürlich auch andere, aber die sind in der Unterzahl!

TOZKOPARAN
02.11.05, 22:09
lass gut sein kleiner..ich hab keine Lust auf deine Gewäsch...beschwer dich bitte bei webmaster

OOh was ist los meric. Ich hätte nicht gedacht das du so schnell kneifen würdest. Beschweren bei webmaster. Du hast Recht solche Typen wie dir sollte man das Privileg nehmen mich ansprechen zu dürfen. Also wieso sollte ich jemanden dessen Kommentare mich sowieso nicht interessieren bei webmaster beschweren.Sonst denkst du noch das ich die ernst nehmen. Eins muss ich aber wirklich loswerden. Du und Telli gibt ein tolles paar ab. :brüll:

dertli4u
02.11.05, 22:27
In Muska kann allesmögliche stehen, in wie Weit sind Talismane mit dem sunnitischen Islam vereinbar, würde mich an dieser Stelle interessieren?

talisman denilebilecek seyler ve kuran yazisi haricinde yazilar, büyüler, islamda yasaktir..ama muska dedigimiz sey, yazilan duanin icine koyuldugu kaptir.ve bu konuda bir yasak yoktur.

telli baba, bu olayda o cocugu öldüren din inanci degil, insanlarin dikkatsizligi ve cahilligi.

Die Merhheit ist doch so, Malesef!

- Siehe Malatya Cocuk yuvasi, sei dir sicher das ist nicht das einzige!
- Sueh türbe Ziyaretleri
- Büyü, Fal
- Kalpgözü yok Cin. Peri cooookkk!

Viele, aber es gibt natürlich auch andere, aber die sind in der Unterzahl!

hayir yaniliyorsun..tam tersine, türkiyede yasayan 70 milyon insanin icinde, bu bahsettiklerin azinliktadir..

bu konuda, esas önemli noktayi kimse bahsetmiyor.

cocuguna süt temin etmis olmak icin inek besliyor.esas cözülmesi gereken ve tartisilmasi gereken bu meseledir..vatandasimiza saglikli cocuk besleme imkani, rahat yasam kosullari temin edemiyoruz.

Yakamoz
02.11.05, 22:51
telli baba, bu olayda o cocugu öldüren din inanci degil, insanlarin dikkatsizligi ve cahilligi.

Cahillik, cok dogru söylüyorsun dertli abi.

Hatirlarmisin, birkac sene önce, Türk doktor Kansere care buldu. Kanser ilaci zakkum`dan yapiliyor diye.

O zamanlar yüzlerce kisi zehirlendi, zakkumu cay yapip icti diye. Hatta birkac kisi öldü.

Yada bu kisin soba zehirlenmeleri o kadar cok oluyor.

Gercekten cahillik. Alsinda kurnaz olmaya calisirken kazalar basa geliyor.