Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : [moved] ABD'li Prof: İstanbul Sarsılacak
Deprem toplantısına katılan Koliforniye Üniversitesi'nden Prof. John Rundle, İstanbullu'lara kötü haber verdi: 10 yıl içinde sarsılacaksınız. İşte ürküten haber...
ABD Kaliforniya Üniversitesi'nden Prof. Dr. John Rundle, İstanbul'un 30-40 kilometre yakınında gelecek 10 yıl içinde 5'in üzerinde büyüklükte bir deprem öngördüklerini söyledi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bilgileri dahilinde Anadolu Bankası'nın katkılarıyla Boğaziçi Üniversitesi (BÜ) Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü'nde, ''Uzay ve uydu teknolojileri kullanılarak depremlerin izlenmesinde erken uyarı sistemleri'' konulu çalıştay düzenlendi.
İki gün sürecek çalıştayda yaptıkları çalışmalarla ilgili bir sunum gerçekleştiren John Rundle, yapılan çeşitli ölçümlere göre ellerinde depremle ilgili gelecek 10 yıla ait veriler bulunduğunu ifade ederek, 10 yıl içinde İstanbul yakınlarında da deprem için riskli 2 bölge olduğunu söyledi.
Rundle, ''İstanbul'un yakınlarında Yalova ve Kumburgaz'da 2 sıcak fay hattı var. Buralarda önümüzdeki 10 yıl içinde 5'in üzerinde büyüklükte bir deprem olabilir.
BÜ Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Deprem Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mustafa Erdik de İstanbul'da 30 yıl içinde deprem olma ihtimalinin yüzde 50-60 civarında olduğu şeklindeki verilerin, halkın yanlış anlamasına neden olduğunu dile getirerek, halkın gelecek 25 yıl içinde deprem olmasına kesin gözüyle baktığını, ancak bunun gerçeği yansıtmadığını söyledi.
Erdik, bu ihtimallerin süreyle bir ilgisi olmadığına dikkati çekerek, ''Önümüzdeki 1 yıl içinde İstanbul'da büyük bir deprem olma ihtimali 1/50'dir. Ama 50 yıl sonra da 1 yıl içinde deprem olma riski yine 1/50'dir. Önümüzdeki 100 yıl içinde İstanbul'da deprem olma ihtimali yüzde 60 civarında. Ama 200 yıl, 500 yıl sonra da bu rakam yine aynıdır. Bu ihtimaller zamanla değişen ihtimaller değildir'' şeklinde konuştu.
RUSLARIN UYDU İLE DEPREMİ Ã–NCEDEN HABER ALMA PROJESİ
Uydu aracılığıyla depremi önceden haber alma projesini geliştiren Rusya Avia Export Konsorsiyumu'nda çalışan Rusya Bilimler Akademisi Öğretim Üyesi Sergey Pulinets de uydulardan elde edilen bilgilerle depremi önceden tahmin edebilecek bir sistem geliştirdiklerini söyledi.
Sistemin, birtakım uydu sistemlerinin kurulup, istenilen alanı 365 gün 24 saat taraması ilkesine dayandığını anlatan
Pulinets, sistemi şu anda kullanmaya hazır tek ülkenin Tayvan olduğunu, Tayvan'ın bu alanda çok ciddi adımlar attığını ifade ederek, ''Tayvan, kurulan yer istasyonları ve sadece bu işler için özel yapılmış uyduları atarak, ABD ile beraber bizim bilgilerimizi kullanarak sistemi başlattı. Şu anda test aşamasında olduğu için elde ettikleri bilgileri açıklamıyor'' dedi.
Projenin Pazarlama Direktörü Valery Belyak da bu projeyle ilgili Türkiye ile Rusya arasında karma ekonomik konsey protokolünde imzalanmış bir paragraf bulunduğunu belirterek, bununla ilgili daha geniş adımlar atmak için Türkiye'ye geldiklerini söyledi.
Belyak, gazetecilerin, projenin maliyetinin 150 milyon dolar civarında olup olmadığı şeklindeki soruları üzerine, ''Buna ne evet, ne hayır diyebilirim'' dedi.
Çalıştaya, Türkiye'nin yanı sıra çeşitli ülkelerden bilimadamları katıldı. Çalıştay, yarın da devam edecek.
www.aktifhaber.com
Istanbuler
01.02.05, 22:49
Umarim deprem olmadan Istanbul'a tekrar dönerim. Yoksa burada endise ve caresizlikten cildiririm herhalde.
Prof. Dr. Mustafa Erdik de İstanbul'da 30 yıl içinde deprem olma ihtimalinin yüzde 50-60 civarında olduğu şeklindeki verilerin, halkın yanlış anlamasına neden olduğunu dile getirerek, halkın gelecek 25 yıl içinde deprem olmasına kesin gözüyle baktığını, ancak bunun gerçeği yansıtmadığını söyledi.
Erdik, bu ihtimallerin süreyle bir ilgisi olmadığına dikkati çekerek, ''Önümüzdeki 1 yıl içinde İstanbul'da büyük bir deprem olma ihtimali 1/50'dir. Ama 50 yıl sonra da 1 yıl içinde deprem olma riski yine 1/50'dir. Önümüzdeki 100 yıl içinde İstanbul'da deprem olma ihtimali yüzde 60 civarında. Ama 200 yıl, 500 yıl sonra da bu rakam yine aynıdır. Bu ihtimaller zamanla değişen ihtimaller değildir'' şeklinde konuştu.
Das verstehe ich jetzt aber nicht ganz. %-6
Istanbuler
01.02.05, 22:54
Prof. Dr. Mustafa Erdik de İstanbul'da 30 yıl içinde deprem olma ihtimalinin yüzde 50-60 civarında olduğu şeklindeki verilerin, halkın yanlış anlamasına neden olduğunu dile getirerek, halkın gelecek 25 yıl içinde deprem olmasına kesin gözüyle baktığını, ancak bunun gerçeği yansıtmadığını söyledi.
Ich konnte den Teil auch nicht so gut verstehen. Jeden Tag sollte das Erdbeben näher kommen, weil die Spannung sich erhöht. Also wenn in 5 Jahren nichts passiert, sollte in den nächten 5 Jahren eine höhere Wahrscheinlichkeit da sein.
Nachtrag:
Ich denke, dass der Prof. die Sache rein mathematisch betrachtet. Analog zu den Bällchen in einer Tüte. Wenn 50 beschrifteten Bällchen da sind, dann ist die Wahrscheinlichkeit des Ziehens des Bällchens Nummer 1 ist gleich der Wahrscheinlichkeit des Ziehens des Bällchen mit Nummer 50. Das finde ich aber nicht so passend für das Thema.
<span class='smallblacktext'>[ Bearbeitet Die Feb 01 2005, 09:59 ]</span>
Ich konnte den Teil auch nicht so gut verstehen. Jeden Tag sollte das Erdbeben näher kommen, weil die Spannung sich erhöht. Also wenn in 5 Jahren nichts passiert, sollte in den nächten 5 Jahren eine höhere Wahrscheinlichkeit da sein.
Nachtrag:
Ich denke, dass der Prof. die Sache rein mathematisch betrachtet. Analog zu den Bällchen in einer Tüte. Wenn 50 beschrifteten Bällchen da sind, dann ist die Wahrscheinlichkeit des Ziehens des Bällchens Nummer 1 ist gleich der Wahrscheinlichkeit des Ziehens des Bällchen mit Nummer 50. Das finde ich aber nicht so passend für das Thema.
Ich teile Deine Meinung. Es muss SOFORT gehandelt werden.
Wo der Wille ist, da ist auch ein Weg.
Nachtrag:
Na das stimmt nicht ganz Istanbuler...
Denn es passieren auch tagtäglich kleinere Erdbeben, die Energie entlädt sich ständig bevor es zu einem Grosserdbeben kommt... Wie lange diese sich gegenseitig aufheben ist die Frage...
Istanbuler
01.02.05, 23:55
Nachtrag:
Na das stimmt nicht ganz Istanbuler...
Denn es passieren auch tagtäglich kleinere Erdbeben, die Energie entlädt sich ständig bevor es zu einem Grosserdbeben kommt... Wie lange diese sich gegenseitig aufheben ist die Frage...
Das ist nur richtig, wenn diese Erdbeben vom gleichen System stammen.
Die großen Erdbeben in Istanbul passierten in den folgen Jahren: 1509, 1766, 1894. Diese Serie weisst schon auf eine Spannungsentwicklung hin, die regelmäßig entladen wird.
Sollte es zu einen starken Erdbeben in Istanbul kommen wird das der größte Homozid der Menschheit seitens der Natur darstellen. Es werden Millionen von Menschen umkommen, das wußte auch Ahmet Mete Isikara. Dafür brauchen wir keine US-Forscher.
Bilge Khan
03.02.05, 22:48
Wenn das jetzt passieren würde, wäre mit Istanbul die ganze Türkei am Boden. Leider :-(
Wenn das jetzt passieren würde, wäre mit Istanbul die ganze Türkei am Boden. Leider :-(
Wieso die ganze Türkei?!?
http://www.deprem.gov.tr/depbolge/
Karamanda hic deprem yok...
Ege ve Marmara cok tehlikeli
Rize, Trabzon Arakli cok az tehlikeli
...
Gerisini kendiniz bakin
:D
Das erste AKW soll ja auch bei Konya gebaut werden.
Dann noch eins bei Aksaray und eins südlich von Sivas. Dann wäre das Risiko zumindest minimiert.
En iyisi babamin memleketinde kalmak, annemin memleketi cok tehlikele %-6 :-(
Scheiße, ganz Türkei ist ja gefährlich. Aber letztes JAhr habe ich garnicht bemerkt, obwohl es paar beben gab.
Also ich bin entspannt...
Bei uns in Arakli gibt es nur mit einer sehr geringen Wahrscheinlichkeit ein Erdbeben, wenn ja nur ein sehr schwaches...
Anders sieht es mit Istanbul aus und da leben 15 Millionen Menschen
Man sollte langsam den Siedlungsbau so gestalten, dass man in erdbebensicheren Gebieten Siedlungen aufbaut und nicht mehr so viele in Istanbul...
War schon ne gute Idee die Hauptstadt von Istanbul anch anakra zu verlegen... %-6
Dann noch eins bei Aksaray und eins südlich von Sivas. Dann wäre das Risiko zumindest minimiert.
Nein da liegst du falsch...
Es gibt erdbebenfreie Gebiete
Das weisse auf der Karte ist erdbebenlos...Karaman ist z.B ein guter Platz für ein paar AKWs
Ach, in Japan gibt es sogar glaube ich noch stärkere beben und auch öfter. Da sterben kaum Menschen und die Häuser brechen auch nicht zusammen.
Die Menschen da haben sich gewöhnt und haben sichere Häuser gebaut.
In der Türkei wird es langsam auch so. Die Menschen wurden klüger . Die bauen jetzt sichere Häuser, hoffe ich zumindest. !cry
Nein da liegst du falsch...
Es gibt erdbebenfreie Gebiete
Das weisse auf der Karte ist erdbebenlos...Karaman ist z.B ein guter Platz für ein paar AKWs
Ja, Karaman liegt ja in der Nähe von Konya
Ach, in Japan gibt es sogar glaube ich noch stärkere beben und auch öfter. Da sterben kaum Menschen und die Häuser brechen auch nicht zusammen.
In der Türkei wird es langsam auch so. Die Menschen wurden klüger . Die bauen jetzt sichere Häuser, hoffe ich zumindest. !cry
Das Problem liegt eher darin, dass viele Leute illegal instabile Häuser bauen und so sich einer sehr großen Gefahr aussetzen...
In den türkischen Nachrichten kann man immer wieder sehen wie solche Häuser abgerissen werden...Familie ist dann aber deprimiert und weigert sich raus zu gehen %-6
Das Problem liegt eher darin, dass viele Leute illegal instabile Häuser bauen und so sich einer sehr großen Gefahr aussetzen...
In den türkischen Nachrichten kann man immer wieder sehen wie solche Häuser abgerissen werden...Familie ist dann aber deprimiert und weigert sich raus zu gehen %-6
Ach, diese Familien kriegen doch für ne ganze Weile Wohnungen umsonst zur Verfügung gestellt. Sie weinen höchstens, weil sie die Häuser selber mit ihren eigenen Händen gebaut haben und jahrelang da leben. Aber alles ist für ihre Sicherheit.
Das AKW sollten die in Trabzon bauen. Die leute dort sind ne ecke nationalistischer. In Konya weiss man nie so genau was passiert. :oP
Das AKW sollten die in Trabzon bauen. Die leute dort sind ne ecke nationalistischer. In Konya weiss man nie so genau was passiert. :oP
Meine volle Zustimmung!
Hast auch gehört das in Konya Atatürk Statuen zerstört wurden, wegen islamischem Fundamentalismus?(Bin mir da nicht sicher, stand auf einer Aleviten-Seite!)
Daher schon als Strafe nicht....
Arbeitsplätze sollten mal auch mal im Karadenizgebiet geschaffen werden!
Immer nur Ege, Anadolu, Istanbul...das reicht langsam!
:angry:
<span class='smallblacktext'>[ Bearbeitet Fri Feb 11 2005, 08:27PM ]</span>
Hier um zu beweisen das für das Karadenizgebiet zu wenig getan wird:
http://www.isoplan.de/aid/1999-3/images/s12_wanderung_gr.gif
Höchste Netto-Abwanderungsrate in der Türkei, leider
Ich bin aus Aksaray. Stimmt das wirklich, das sie dort ein AKW bauen wollen?
bundan 6 yil önce 45 saniye icinde binlerce insan bir gecede hayatini kaybetdi, bircok ocak döndü.cocuklar ailesiz, aileler evlatsiz kaldi..
ALLAH ailelere sabir versin ve ölenlere rahmet eylesin..ve allah kimsenin basina böyle bir aci vermesin
Der Schakal
17.08.05, 20:24
bundan 6 yil önce 45 saniye icinde binlerce insan bir gecede hayatini kaybetdi, bircok ocak döndü.cocuklar ailesiz, aileler evlatsiz kaldi..
ALLAH ailelere sabir versin ve ölenlere rahmet eylesin..ve allah kimsenin basina böyle bir aci vermesin
Amin. (Meine Familie hat auch Verluste zu vermelden) Allah hepsini rahmet ellesin...amin.
Amin. (Meine Familie hat auch Verluste zu vermelden) Allah hepsini rahmet ellesin...amin.
meine auch
allah kimsnein basina vermesin, düsmanimin bile
Amin gökcen kardesim , o gece bende Türkiye deydim bandirmadaydim .Hayatimda ilk defa apartmanin temelinden sesler duydum , topraktan gelen sesleri duydum ...yaklasik 2 ay arabada yattim .Allah kimsenin basina vermesin
Amin gökcen kardesim , o gece bende Türkiye deydim bandirmadaydim .Hayatimda ilk defa apartmanin temelinden sesler duydum , topraktan gelen sesleri duydum ...yaklasik 2 ay arabada yattim .Allah kimsenin basina vermesin
amin kanki abi.. ben depremden 1 gün önce geldim izinden..2gün sonra cenazey gitdim:( bende adana depreminde adanadaydim ve 3 ay kabuslarla uyuyamamisdim cok zor ve cok aci
o gece, tv acik uyumusum.bir ara, programin kesilip, deprem haberi verildigini gördüm hayal meyal..hemen kalktim.ölü sayisi 300-400 kadar deniyordu..ama deprem bölgelerini isim isim yayinladiklarinda, eyvah dedim..nüfus yogunlugunun cok oldugu bu bölge....
Allah ölenlere rahmet eylesin..geride kalanlara sabir versin..(amin)
o gece, tv acik uyumusum.bir ara, programin kesilip, deprem haberi verildigini gördüm hayal meyal..hemen kalktim.ölü sayisi 300-400 kadar deniyordu..ama deprem bölgelerini isim isim yayinladiklarinda, eyvah dedim..nüfus yogunlugunun cok oldugu bu bölge....
Allah ölenlere rahmet eylesin..geride kalanlara sabir versin..(amin)
Sabah kalktığımda annem bana “Türkiye’de deprem olmuş” dedi. Türkiye’de her ay en azından bir kere deprem olduğu için önce aldırmadım, fakat sonar vaziyeti görünce…
Hiç unutmuyacağım ve hiç affetmiyeceğim. Biz okulda yarı ölü yaşarken Almanlar “Wieviele Menschen leben in Istanbul? – 15 Mio und ein paar ZERQUETSCHTE!” dediklerini ve öğretmenlerin buna sadece kafa sallıyarak tepki gösterdiklerini, New York’taki terör saldırlarında ölen 3.000 insan için saygı duruşu yapılırken iki yıl önce 10 katından daha fazla insanın yaşamını yitirdiği deprem de saygı duruşu yapılmadığını ASLA UNUTMAYACAĞIM!
Demprem de hayatını yitiren tüm insanlarımız için ALLAH(c.c.)’tan rahmet diliyorum…
depremden sonra 5.kattan asagi indik biz . Duvarkarimiz catlamisti , elektrij kesildi zaten . Radyoyu actim ben arabada , yayinlar kesikti sadece bir istanbul radyosu aliyorduk .Adama söyle diyordu :
"Itsanbul karanliklar icinde , sanirim her taraf yikildi ben bir sey göremiyorum ama bu sallantida bir seyin ayakta kalacagini sanmiyorum --
bunu duyunca dedim , Istanbul yikildi
ben sabah kalkdim
babamlar evde yokdu isteydi zaten izinden 1 gün evvel gelmisdik
trden telefon geldi
gökcen halanin kizi öldü
ne nasil öldü?
depremde!
und ich musste alles meiner familie erzählen:(ve ben ordaydim ölüleri gördüm tirlarla ölüleri götürdüklerini gördüm..ve ben 4 gün boyunca göcük altinda kalan kuzenimin basini bekledim..naja 2 sene terapiye gitmek zorunda kaldim:(
als ich wieder in der schule war machte man den sleben witz wie bei göktürk(parallel klassen)
und ich habe den jungen der den witz gemacht hat geschlagen und ne konferenz bekommen!und er war der unschuldige
11.septemverde saygi durusuna kalkmadim diyede klassenbucheintrag yedim
alin size demokrasi
Der Schakal
17.08.05, 21:02
bize sabah saat altida telefon caldi...annem telefona cikdi...tele. acdi...ben hemen kalkdim ve tele. önünden bütün gün ayrilmadim...
:o ...es gibt mehr zu erzählen aber ich krieg jetzt schon...:(
ben sabah kalktim
Oturma odasinda tv nin önünde Anem agliyordu Babamin ellinde Telefon. Hayirdir deyip Tv ye baktim Istanbulu o halde görüncü sok oldum
Allah ölenlere Rahmet eylesin
Sabah kalktığımda annem bana “Türkiye’de deprem olmuş” dedi. Türkiye’de her ay en azından bir kere deprem olduğu için önce aldırmadım, fakat sonar vaziyeti görünce…
Hiç unutmuyacağım ve hiç affetmiyeceğim. Biz okulda yarı ölü yaşarken Almanlar “Wieviele Menschen leben in Istanbul? – 15 Mio und ein paar ZERQUETSCHTE!” dediklerini ve öğretmenlerin buna sadece kafa sallıyarak tepki gösterdiklerini, New York’taki terör saldırlarında ölen 3.000 insan için saygı duruşu yapılırken iki yıl önce 10 katından daha fazla insanın yaşamını yitirdiği deprem de saygı duruşu yapılmadığını ASLA UNUTMAYACAĞIM!
Demprem de hayatını yitiren tüm insanlarımız için ALLAH(c.c.)’tan rahmet diliyorum…
Evet ama ikiz Kulelerde Alman utanmazlarin Tv kanali bir hafta Saygi göstermek icin kapalli kaldi .
Almanlar bukadar iste
ALLAH tüm depremde ölenlere Rahmet eylesin , bizlere bir daha böyle bir sey göstermesin insallah .
efe&gök
madem okadar sinri oodunuz, niye saygi durusu ypatiniz(zanedersem yaptiniz weil euch eure lehrer dazu gezwungen haben)?
ben yapmadim und mir war es sogar ein schulverweis wert!
Amin
arkadaslar benim üzüldügüm hala bu oaydan ders cikarmamais olmamiz .Hal deprem icin grekeli hazirlik yok , binalar iyi degil .Allah korusun bir depremde istanbul da hangi sokaga hangi arba girecek , sokaklar o kadar dar ki .ADAPAZARINDA depremde hasar görmüs binalr boyanip üversire ögrencilerine kiraya veriliyor . Onalr bizim gelcegimiz bu nasil gadsarlik ve dusuncesizliktir arkadsalr
Amin.
Gölcük, Degirmendere ve Karamürsel, dogudum topraklar.
bana cok yakinsin delehoya .... insallah depremle yasmayi ögrenecegiz japaonlar gibi
Allah ölenlere rahmet eylesin. Geri kalan yakinlara bassagligi diliyorum.
Beni kizdiran o müthaidler, sorumlular ve zamanin politikacilari daha ellini kolunu sallaya sallaya disarda gezmeleri.
Ayrica bu hepimizi üzen felaketi politik rant icin kullanan serefsizler!
Also in dieser Sache hat sich gerade etwas wichtiges getan. Ein Opfer der Katastrophe hatte gegen den Staat geklagt das sie mitverantwortlich an maroden Bauten sei und deshalb diese zu Rechenschaft gezogen werde müsse. Das Gericht gab dem Kläger recht! Die Positiven folgen daraus müsste jedem Klar sein. Ich habe ein Bericht und aussagen eines Wissenschaftlers gesehen und mir ist schlecht geworden: Die haben sozusagen Todeskarten! Sie wissen genau welche Bauten bei welcher Stärke zusammen fallen werden! Jeder etwas halbwegs kluge Mensch weiß was uns erwartet, wenn man nicht handelt, ist das unterlassene Hilfeleistung und die Täter müssen Hart bestraft werden!!
Also in dieser Sache hat sich gerade etwas wichtiges getan. Ein Opfer der Katastrophe hatte gegen den Staat geklagt das sie mitverantwortlich an maroden Bauten sei und deshalb diese zu Rechenschaft gezogen werde müsse. Das Gericht gab dem Kläger recht! Die Positiven folgen daraus müsste jedem Klar sein. Ich habe ein Bericht und aussagen eines Wissenschaftlers gesehen und mir ist schlecht geworden: Die haben sozusagen Todeskarten! Sie wissen genau welche Bauten bei welcher Stärke zusammen fallen werden! Jeder etwas halbwegs kluge Mensch weiß was uns erwartet, wenn man nicht handelt, ist das unterlassene Hilfeleistung und die Täter müssen Hart bestraft werden!!
Bei uns gegenüber stand ein ganz neues Haus, dies ist jedoch komplett eingestürzt!
efe&gök
madem okadar sinri oodunuz, niye saygi durusu ypatiniz(zanedersem yaptiniz weil euch eure lehrer dazu gezwungen haben)?
ben yapmadim und mir war es sogar ein schulverweis wert!
Wirst mir vielleicht nisch Glauben doch ich habe mich kurz vor der Schweigeminute aufs Wc verdückt.
5 dakka sonra geri gitdim
Wirst mir vielleicht nisch Glauben doch ich habe mich kurz vor der Schweigeminute aufs Wc verdückt.
5 dakka sonra geri gitdim
naja immerhin, ben einfach kalkmadim:D ögretmen dedi gökcen steh auf dedim nö wieso sind sie aufgestanden als in der türkei 10tausende von enschen gestorben sind? adim al kaida gökcene cikmisdi bi ara:) und sie hat mich ins klassenbuch eingetragen und mir mit ner konferenz gedroht war mir aber wurst :D
Osmanisches Reich
18.08.05, 16:40
Evet, benim de soruma gitti, saygi durusu yapmadik almanyada!
15. September 2006
SATELLITENBILD DER WOCHE
Istanbul sinkt stetig ab
Satellitenbilder zeigen, dass Istanbul stellenweise um mehr als fünf Millimeter pro Jahr absinkt - was unter anderem zum Einsturz von Häusern führen könnte. Für eine Absenkungs-Landkarte der größten türkischen Stadt wurden jetzt Satellitenbilder aus 15 Jahren vereint.
San Francisco, Mexiko-Stadt, Lissabon und Istanbul sind Metropolen in gefährlicher Lage:
Ständig muss hier mit Erdbeben gerechnet werden, weil die Städte in Regionen liegen, unter denen jeweils mehrere tektonische Platten aufeinandertreffen und sich der Boden deshalb ständig bewegt. Erdbeben und auch Erdrutsche sorgen jedes Jahr für Hunderte Tote sowie Schäden in Milliardenhöhe. Satellitenbilder eines Projekts der Europäischen Raumfahrtbehörde Esa helfen, drohende Gefahren zu erkennen und Risiko-Landkarten zu präzisieren.
http://www.spiegel.de/img/0,1020,701374,00.jpg (http://www.spiegel.de/wissenschaft/weltraum/0,1518,grossbild-701373-437204,00.html)
http://www.spiegel.de/static/sys/v8/icons/ic_lupe.gif (http://www.spiegel.de/wissenschaft/weltraum/0,1518,grossbild-701373-437204,00.html)
NPA/Terrafirma/TRE
Istanbul sinkt ab:
in den gelb und grün dargestellten Stadtgebieten um ein, zwei Millimeter
pro ahr, an den roten Stellen um jährlich fünf Millimeter und mehr
Im Rahmen des Projekts Terrafirma beobachten Forscher seit 1991, wie sehr sich der Boden in Europa hebt und senkt - anfangs auf den Zentimeter genau, mittlerweile noch präziser. So soll sich einschätzen lassen, wie gefährlich die Deformationen in Städten mit seismisch aktivem Untergrund sind. Istanbul, die größte Stadt der Türkei, sinkt jährlich um ein bis zwei Millimeter, auf der europäischen Seite der Stadt sind es gebietsweise sogar fünf Millimeter und mehr. Das zeigt eine aktuelle Terrafirma-Landkarte, die anhand von Daten zahlreicher Satellitenbilder der vergangenen 15 Jahre erstellt wurde.
Die Bilder wurden von den ERS-Satelliten der Esa aufgenommen. Mit der sogenannten Persistent Scatterer Interferometry (PSI) wurden in den letzten fünf Jahren neue Verfahren entwickelt, um Radarbilder zu verarbeiten. PSI kann nach Angaben der Esa die Bodenbewegungen in großen Gebieten erkennen.
"Neue PSI-Beobachtungen haben eine Absenkungslandkarte von Istanbul ergeben, die aus erster Hand beweist, dass die Bodenzustände im gesamten Stadtgebiet sehr unterschiedlich sind", heißt es in einer Mitteilung der Esa.
Die Türkei befindet sich auf der relativ kleinen Anatolischen Platte, die von drei Hauptplatten regelrecht gequetscht wird: Von Süden her drücken die Afrikanische und die Arabische Platte, von Norden her die Eurasische Platte.
Nur 15 Kilometer südlich von Istanbul befindet sich die 1000 Kilometer lange Nordanatolische Verwerfung. Die tektonischen Bewegungen haben laut Esa im vergangenen Jahrhundert allein acht Erdbeben mit einer Stärke von sieben oder größer verursacht. 1999 bebte der Boden zuletzt heftig - in Izmit, 80 Kilometer südöstlich von Istanbul, mit einer Magnitude von 7,6.
"Bodenbewegungen in Form von Erdbeben und Erdrutschen stellen weltweit eine Gefahr dar. Und die steigt wegen der Verstädterung und der Landnutzung", warnt die Esa. Neuen Statistiken zufolge lebt mittlerweile die Hälfte der Weltbevölkerung in Großstädten. "Wenn der Trend zur Verstädterung so weitergeht, müssen in den größten Städten noch mehr Häuser gebaut werden, um die Neuankömmlinge zu beherbergen."
Das Esa-Projekt Terrafirma soll die am wenigsten riskanten Untergründe ausfindig machen.
fba
http://www.spiegel.de/wissenschaft/weltraum/0,1518,437204,00.html
Acaba ucuza kapatmak icin mi haritada gösterilen bölgeleri ??????Haclilarin yeni numaralari mi acaba????:türkiye:
hayret, anlamadigim sey bunun neresi anormal? yeryüzü devamli hareket icindedir öyle 1-5mm hic bir anlami yoktur.
hayret, anlamadigim sey bunun neresi anormal? yeryüzü devamli hareket icindedir öyle 1-5mm hic bir anlami yoktur.
Nie, völlig normal. Was soll schon sein ? Die Erde dreht sich und alles bewegt sich. :rolleyes: Das ist wohl wahr. Deshalb sprechen wir wahrscheinlich auch von "erdbebengefährdeten Gebieten" und "erdbebennichtgefährdeten Gebieten".
Naja, zu den Dubai-Towers nochemal:
Nicht nur aus ästhetischen Gründen, sondern auch aus Sicherheitsgründen sollten diese häßlichen Towers nicht in Istanbul aufgestellt werden. Sonst heißen sie wohlmöglich irgendwann noch die
"Yere batan Tower´ler".;)
Das neue Venedig. :lach: Dann kommen demnächst wohl noch mehr Touristen.
Das neue Venedig. :lach: Dann kommen demnächst wohl noch mehr Touristen.
Hoffentlich nicht, oder ?:lach: Sonst ist Venedig ganz arm drann.
Aber schon eine Überlegung mehr in Brücken zu investieren, als doooooofe Dubai-Towers hinstellen wollen. Wie furchtbar .... !
zubeyde, bakirköye demi dubai tower dikiceklermis?:lach:
zubeyde, bakirköye demi dubai tower dikiceklermis?:lach:
Ha tamam iste. Bakirköye dikeceklermis. Sabahtan beri aklima gelmemisti. Iyi "akil" ettin. ;)
Ha tamam iste. Bakirköye dikeceklermis. Sabahtan beri aklima gelmemisti. Iyi "akil" ettin. ;)
herhalde anlamadin ama egal.
seneye bakmissin o kirmizi yerler olmus mavi.;)
herhalde anlamadin ama egal.
seneye bakmissin o kirmizi yerler olmus mavi.;)
Hallo sunx1569,
kusura bakma, bugün "anlamama" günüm.
Sen daha acik yaz bugün. Harfi harfine. ok. :lach:
Hallo sunx1569,
kusura bakma, bugün "anlamama" günüm.
Sen daha acik yaz bugün. Harfi harfine. ok. :lach:
das würde wie du bereits sagst, heute nichts bringen.:lach:
das würde wie du bereits sagst, heute nichts bringen.:lach:
Ja, verschieben wir es auf morgen.
Wäre es möglich,bzw. wann ist anzunehmen das Istanbul versinkt? Ein bekannter erzählte mir bereits von einer Vorhersage Nostradamus in der dies angeblich drinne stand. (überschwemmung)
Katastrophenübung
Istanbul probt das Super-Beben
Wenn es am heutigen Dienstag in den Schulen des Istanbuler Stadtteils Bayrampasa klingelt, werden zehntausend Schülerinnen und Schüler nicht in die Pause stürmen, sondern unter ihre Bänke kriechen und regungslos ausharren - maximal acht Minuten. Spätestens dann, so der Plan, treffen die Retter ein:
Erdbebenübung.
http://www.fr-aktuell.de/no.gif
Istanbul -
Drei Tage lang rund um die Uhr, von Dienstag bis Donnerstag, probt die Zwölf-Millionen-Metropole am Bosporus das Jahrhundertbeben. An der bisher größten Katastrophenübung in fünf Istanbuler Stadtteilen werden rund drei Millionen Menschen beteiligt sein. 21 Hilfsorganisationen üben für einen Einsatz, mehr als 250 private Vereinigungen, staatliche und kommunale Behörden leisten ihren Beitrag.
Das Szenario: Ein Erdbeben der Stärke 7,2 auf der Richterskala hat die Stadtbezirke Bayrampasa, Bagcilar, Eminönü, Kartal und Maltepe verwüstet. Tausende Gebäude sind eingestürzt, zehntausende Menschen unter Trümmern eingeschlossen, Züge entgleist, Brände ausgebrochen, vor Eminönü ist eine Fähre gesunken.
Die Gefahr ist real - wie real, zeigte der August 1999, als zwei heftige Erdbeben die Nordwesttürkei erschütterten. Dabei wird es nicht bleiben. Die Seismologen rechnen damit, dass in den kommenden 30 Jahren ein Beben der Stärke 7 oder darüber Istanbul heimsucht. "Vielleicht jetzt gleich, vielleicht nächste Woche, oder erst in 20 Jahren", sagt der renommierte Erdbebenforscher Celal Sengör. "Sicher ist nur: Es wird kommen."
Die Folgen werden vermutlich verheerend sein, vor allem wegen des schlechten Zustands vieler Gebäude in Istanbul. "In der Stadt gibt es etwa eine Million Bauten", rechnet Mustafa Erdik vor, Bauingenieur am Kandilli-Observatorium, der Erdbebenwarte der Bosporus-Universität. "Davon werden bei einem starken Beben rund 5000 völlig und 45 000 teilweise einstürzen." Wie viele Menschenleben ein solches Beben fordern würde, weiß niemand. Erdik rechnet mit 40 000 bis 50 000 Todesopfern, je nachdem, zu welcher Tageszeit es bebt. Wissenschaftler der japanischen Hilfsorganisation JICA veranschlagen, dass ein Erdbeben der Stärke 7,4 in Istanbul 87 000 Menschen töten und 135 000 verletzen wird. US-Studien rechnen sogar mit bis zu 100 000 Toten.
An der dreitägigen Übung werden auch Rettungsteams aus Ankara, Bursa, Izmir und weiteren türkischen Provinzen teilnehmen. "Die von auswärts kommenden Retter sollen Gelegenheit haben, sich mit den Örtlichkeiten vertraut zu machen, in denen sie im Ernstfall arbeiten werden", erklärt Istanbuls Gouverneur Muammer Güler. Bei dem dreitägigen Katastrophentraining geht es vor allem darum, das Zusammenspiel der verschiedenen Hilfsorganisationen, die Koordination und Kommunikation der Rettungsteams und die Evakuierung von Schulen zu proben. Beteiligt sind neben Zivilschutzorganisationen und freiwilligen Helfern auch die türkischen Streitkräfte mit Soldaten der 1. Armee. Der Istanbuler Bürgermeister Kadir Topbas hat keinen Zweifel: "Istanbul ist auf das Beben vorbereitet."
Das sehen viele Experten ganz anders. Cemal Gökce, der Chef der Istanbuler Bauingenieurskammer, kritisiert, der Staat habe aus der Katastrophe von 1999 nicht alle nötigen Konsequenzen gezogen. Vor allem bei der Prüfung der Bausubstanz und der Sicherung oder dem Abriss gefährdeter Gebäude stehe man noch ganz am Anfang. Auch Haluk Cucuoglu, Professor für Seismologie an der Technischen Universität Mittelost Istanbul, bezeichnet die Vorsorge für den Ernstfall als unzureichend. "Die Uhr für Istanbul läuft ab", warnt der Wissenschaftler: "Außer der Aufstellung von ein paar Lebensmittel-Containern in einigen Parks, die längst geplündert sind, hat es keine praktische Vorsorge gegeben." In den sieben Jahren seit dem Beben von 1999, sagt Cucuoglu, habe sich "die Gefahr für Istanbul nicht verringert, sondern vergrößert".
Gerd Höhler
Erdbeben
Fast 20 000 Menschen starben 1999 bei zwei Beben in der Türkei, tausend von ihnen in Istanbul, obwohl das Epizentrum seinerzeit mehr als 100 Kilometer von der Stadt entfernt war. Erheblich näher an der Metropole könnte sich ein künftiges Erdbeben ereignen, warnen die Experten - und sie erwarten weit größere Schäden. öhl
http://www.fr-aktuell.de/in_und_ausland/panorama/panorama/?em_cnt=1005145
İstanbul depremi yaklaşıyor
17 Ağustos 2007 Cuma 00:38
İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür'den İstanbul'a kötü haber!
İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, 1999'daki Marmara Depremi'nin İstanbul'u hedef durumuna getirdiğini söyledi.
Marmara Depremi'nin 8. yıldönümü dolayısıyla Gölcük ilçesi Kavaklı kıyısında düzenlenen ''Deprem'' konulu panelde konuşan Naci Görür, Marmara Denizi'nde 7 gemiyle yapılan deprem araştırmalarına değindi.
Marmara Denizi'nin deprem konusunda etkin yerlerden biri olduğunu ifade eden Görür, yapılan tüm araştırmaların sonunda Marmara'da deprem olmayacağını kimsenin söyleyemeyeceğini vurguladı.
Görür, şöyle konuştu: ''Marmara Depremi İstanbul'u hedef haline getirdi. Bu deprem olmasaydı İstanbul riske girmeyecekti. Bu deprem, Marmara'nın altındaki kabuğu enerjiyle yükledi. Adalar'da, Pendik ve Tuzla'da aktif faylar belirledik. Bu sonuçları buranın belediye yönetimiyle paylaştık.''
Görür, ''İstanbul depreme hazır mı ?'' sorusu üzerine de şunları söyledi: ''Hayır hazır değil. Birşeyler yapıldı ama çok az. Yapılanların hızı da kaplumbağa hızında. Yöneticiler ciddi olarak birşey yapma niyetinde değil. Seçimlerde hangi siyasetçi geldi de 'Sizin can güvenliğiniz yok, şunu yaparız bunu yaparız' dedi.''
changeTarget(document.getEleme ntById("news_content"))
Kaynak: http://www.internethaber.com/images/news_source/3.jpg
Ankara da az önce Deprem olmus, bir kac saniye sürmüs...
Resmi Kaynak henüz yok, ama ilerde Basin haber verir.
Dünya`nin civisi mi cikti ne, Peru da 7,9 siddetinde Deprem oldu.
http://www.cnnturk.com/video/index.asp?vid=1023.
Deprem hep fakir Ülkeleri vuruyor... :(
Istanbul Depremi icin de sanki Medya bilincli bir sekilde vurgu yapiyor...
İstanbul depremi yaklaşıyor
17 Ağustos 2007 Cuma 00:38
İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür'den İstanbul'a kötü haber!
İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, 1999'daki Marmara Depremi'nin İstanbul'u hedef durumuna getirdiğini söyledi.
Marmara Depremi'nin 8. yıldönümü dolayısıyla Gölcük ilçesi Kavaklı kıyısında düzenlenen ''Deprem'' konulu panelde konuşan Naci Görür, Marmara Denizi'nde 7 gemiyle yapılan deprem araştırmalarına değindi.
Marmara Denizi'nin deprem konusunda etkin yerlerden biri olduğunu ifade eden Görür, yapılan tüm araştırmaların sonunda Marmara'da deprem olmayacağını kimsenin söyleyemeyeceğini vurguladı.
Görür, şöyle konuştu: ''Marmara Depremi İstanbul'u hedef haline getirdi. Bu deprem olmasaydı İstanbul riske girmeyecekti. Bu deprem, Marmara'nın altındaki kabuğu enerjiyle yükledi. Adalar'da, Pendik ve Tuzla'da aktif faylar belirledik. Bu sonuçları buranın belediye yönetimiyle paylaştık.''
Görür, ''İstanbul depreme hazır mı ?'' sorusu üzerine de şunları söyledi: ''Hayır hazır değil. Birşeyler yapıldı ama çok az. Yapılanların hızı da kaplumbağa hızında. Yöneticiler ciddi olarak birşey yapma niyetinde değil. Seçimlerde hangi siyasetçi geldi de 'Sizin can güvenliğiniz yok, şunu yaparız bunu yaparız' dedi.''
changeTarget(document.getEleme ntById("news_content"))
Kaynak: http://www.internethaber.com/images/news_source/3.jpg
Ankara da az önce Deprem olmus, bir kac saniye sürmüs...
Resmi Kaynak henüz yok, ama ilerde Basin haber verir.
Dünya`nin civisi mi cikti ne, Peru da 7,9 siddetinde Deprem oldu.
http://www.cnnturk.com/video/index.asp?vid=1023.
Deprem hep fakir Ülkeleri vuruyor... :(
Istanbul Depremi icin de sanki Medya bilincli bir sekilde vurgu yapiyor...
Deprem Japonya ve Kalifornya da da oluyor..merak etme..ama herifler malzemeden calmiyor....
yerlianadolulu
17.08.07, 02:34
Was wie kann das sein, Meine Schwester hatte mich noch ca um 21 gefragt ob die Hitze Erdbeben auslösen kann.
Ich hab gemeint, dass es nicht mit der Hitze zutun haben kann.
Sie wollte schon länger rüber fliegen aber wegem dem Wassermangel ist sie geblieben.
So ein komischer Zufall.
deryatulga
30.04.08, 00:39
Marmara'nın altı fokur fokur
30 Nisan 2008 Çarşamba 00:04
İstanbul'u tehdit eden fayı gözleriyle gören Prof. Dr. Naci Görür, büyük bir depremin Türkiye'yi nasıl etkileyeceğini anlattı.
İTÜ Maden Fakültesi Jeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, geçen yıl "Nautile" adlı özel bir denizaltıyla Marmara Denizi'nin derinliklerinde bulunan faya yaptıkları dalışın öyküsünü kitap haline getirdi.
Görür, 1999 Gölcük depreminden sonra tüm mesaisini adadığı Kuzey Anadolu Fayı'nın Marmara'daki kolunu gözleriyle görmek için 31 Mayıs 2007 tarihinde özel bir denizaltıyla 1239 metre derine daldı.
FAY ÇOK ÜRKÜTÜCÜ
İstanbul'u tehdit eden fayı gözleriyle gördüğünü dile getiren Prof. Dr. Naci Görür, "Çok bariz bir çatlak, belirgin bir kırık. Tıpkı 1999 depremlerindeki o fay hattı gibi. Fay ürkütücü. Bazı noktalarından gaz ve su çıkışı var. Hatta bu yönüyle Marmara'nın altı fokur fokur. Bu özellikleri ile tıpkı 1999 Gölcük depreminden önce Körfez'deki fayın belirtilerini sergiliyor. Günün birinde Marmara'nın altındaki fay da uyanacak. 2029'a kadar herhangibir anda Marmara'yı deprem bekliyor. 1999 depremleri Marmara'nın altındaki fayı tetikledi. Marmara'nın altındaki kabuk çok stres altında. Bu kabuk bu stres ile daha fazla dayanamaz. Bekleyeceğimiz depremin boyutu 7 ile 7.6 arasında olabilir " dedi.
Görür, kitabında üç kişilik denizaltıyla daldığı Marmara derinliklerinde gördüklerini şöyle anlatıyor:
KOCAMAN BİR ÇÖPLÜK GİBİ...
"Marmara sanki kocaman bir çöplük gibiydi.
... Fayla burun burunaydım. Artık onu gözlerimle görüyordum, aramızdaki mesafe ancak 1-2 m. kadardı. Heyecanlanmamak elde değil. Fay çok belirgindi. Büyük bir çatlak olarak görünüyordu. Marmara'nın karanlığında kıvrılan bir yılan gibiydi. Fay boyunca bazı yerlerde sürtünmelerin olduğunu gördük. Fayın canlı oluşunun belirtisi su ve gaz çıkışlarıydı. Bu su ve gaz çıkışları depremin olduğu derinliklerden geliyordu.
Gördüğümüz eğimli malzeme, olası bir depremde deniz altı göçük ve heyelanları meydana getirebilirlerdi. Bu da Marmara'da tsunamiye neden olabilirdi...Yapılan araştırmalar bugüne kadar Marmara'da çok sayıda tsunaminin gerçekleşmiş olduğunu ortaya koymuştu." (Milliyet)
deryatulga
30.04.08, 05:16
AİHM Kutlular'ı haklı buldu
30/04/2008 (31 kişi okudu)
ANKA - STRASBURG - 'Deprem ilahi bir ikazdır' diyen Yeni Asya gazetesi sahibi Mehmet Kutlular'a hapis cezası veren Türkiye, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde (AİHM) tazminat ödemeye mahkûm oldu. Mehmet Kutlular, 17 Ağustos Depremi'nden sonra gazetesinin düzenlediği bir mevlütte konuşmuş ve "Deprem ilahi bir ikazdır" demişti. Bunun üzerine 'Halkı kin ve düşmanlığa tahrik'ten yargılanmış, iki yıl hapis cezasına çarptırılmıştı. Kutlular, cezaevinde yatmıştı. AİHM, Kutlular'ın ifade özgürlüğünün ihlal edildiği ve ayrımcılığa maruz kaldığı yolundaki şikâyeti üzerine açılan davayı sonuçlandırdı. Kutlular'ın, depreme ilişkin konuşmasında, toplumda batıl inanç ve hoşgörüsüzlüğü yayabileceğini ancak şiddetin kullanılmasını, ya da kamuoyunda nefret duyguları uyandırmayı teşvik etmediğini belirten mahkeme, bunun dikkate alınması gereken esas faktör olduğunu kaydetti. Bu nedenle Kutlular'a verilen cezayı 'orantısız' bulan mahkeme, oybirliğiyle ifade özgürlüğü hakkının ihlal edildiğine karar vererek Kutlular'a manevi tazminat olarak 5 bin avro ödenmesine hükmetti.