Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Nein zur EU!!!!
Türkiye’yi derinden sarsan olayların, “grünen kyün kılavuz istemediği” szünü ettiğimiz yasaların tartışıldığı günlerde tahmin edilebiliyordu. Milliyetçi açıdan yapılan uyarılar dikkate bile alınmadı. AB cezbesine kapılanların hodbince “AB karşıtlığıyla “ suçlamalarıyla karşılaştı tehlikeyi işaret edenler. Bildiğimiz hay huy içinde seslerini duyurmaları bile bir şekilde engellendi.
Durmuş Hocaoğlu Nisan 2002'de “Anadilde Eğitim Üzerine Odaklandırılmış Bir Büyük Projeye Dair” adlı makalesinde, AB’nin , anadilde eğitim dayatmasının bir büyük siyasi oluşum hareketinin başlangıç noktası olduğunu işaret etmiş ve sorumluları uyarmıştı. Sırasıyla gelecek merhaleleri de şyle belirlemişti.
“1-Kürtçe'nin eğitimde Türkçe'nin yanında eğitim dili olmasıdır
2-Kürtçe'nin mahkemelerde Türkçe'nin yanında kullanılmasıdır.
3-Türkiye'nin Türk ve Kürt olmak üzere iki ayrı halktan oluştuğunun fiili tescili sağlanacaktır. ( Bu safhada Kürtçü siyaset 'Biz üniter devlete karşı değiliz' demeye devam edecektir.)
4-Drdüncü aşamada Türkiye'nin fiili ikili yapısının hukuki olarak da yeniden düzenlenmesi için Anayasa değişikliğine gidilerek, tescil edilmesi sağlanacaktır.
5-Beşinci aşamada drdüncü aşama ile bağlantılı olarak federal devlet yapısına geçilmek üzere üniter devletin mahalli idareler reformu adı altında meşrulaştırılacaktır.
6-Altıncı aşamada federasyon ve konfederasyon oluşturulması sürecinin nü açılacaktır. (Özal’ın dillendirdiği federasyondan, ,Apo’nun “konfederasyon” sylemi arasındaki gelişmelerin kronolojisini hatırlamakta fayda var.)
7- Bu aşama “bağımsız Kürdistan”’ın fiilen oluşturulmasıdır.”
Türk Milleti’nin bu süreçte alacağı tedbirler, ortaya koyacağı tepki ve politikalar bu büyük oyunu bozacaktır. Bozmalıdır. Artık, Kürtçü blücüler amaçlarını gizlemek gibi bir tercih bile kullanmıyorlar. Bu durum, devlet ve hükümeti bir nemli karar noktasına getirmiştir. Blünmeye varabilecek sonuçlara rağmen, AB yoluna devam, veya bütün oyunları bozacak bir silkinişle, buraya kadar! deme yürekliliğini gsterebilmek. Bağımsızlık ve milli bütünlüğün korunabilmesi 1071’ de Alpaslan’ın Anadolu’yu yurt etme aşkı ve kararlılığını hissetmemize bağlıdır....
hakimiyet-i-milliye
artik yeter!!!!!! avrupanin cani cehenneme!
metnin tamamini okamak icin
http://www.hakimiyetimilliye.org/modules.php?name=News&file=article&sid=6598
Esen kalin
detan bende cok bpzuluyorum byle seylere , ya cok istiyorlarsa gitsinler istediukleri yerde kürdistani kursunlar ama Türkiye degil.Turkiyenin tek bayragi , tek marsi ve resmi dili vardir oda Türkce Kürtce degildir .
Artik ben de AB'ye karsiyim!
arkadaslar, avrupa sorununu bir politik olarak grüp - olaya "Herausforderung" diye yanasmakta yarar vardir. Bildiginiz gibi avrupanin politikasini dürüstlük veya hassasiyeti yoktur. Ki bize düsen bu oyunun kurallarini benemsemek, ve ona gre davranmaktir. Örnegin, defensivten cikmak ve benzer "yüksetilmis" isteklerde bulunmak gerekir. Cünkü hiristiyanlarin bekledikleri ve rüya ettikleri seyler bizim kendiligimizden pes etmemizdir. Ama unutmayin ki bugün bosonacak olursak, hamile geride birakilmis hanim gibi zararimizla ortada kaliriz.
@Refa
Ich verstehe Deine Argumentation, aber bitte nicht um jeden Preis! Ich denke, es ist die Unterkante Oberlippe erreicht.
Wirtschaft in Richtung Osten/Südosten, Investition in Bildung und Technik und ider ehrliche Versuch, Akademiker und Spezialisten aus dem Ausland wieder zurückzuholen. DAS wird uns retten.
detan bende cok bpzuluyorum byle seylere , ya cok istiyorlarsa gitsinler istediukleri yerde kürdistani kursunlar ama Türkiye degil.Turkiyenin tek bayragi , tek marsi ve resmi dili vardir oda Türkce Kürtce degildir .
sana katiliyorum, ama bu sylediklerini türkiyede dile getirirsen hemen, gerici, fasist veya out olarak adlandiriyorsun. medya/hükümet halki yle bir piskolojiye zorlamiski, millet gikini cikaramiyor...en vahimi bazi "aydin" gecinen, iclerini fesat bürümüs, PKKsempatisani, yazarlar bize AB hayati nemi varmis gibi empoze etmeleridir.
@Refa
Ich verstehe Deine Argumentation, aber bitte nicht um jeden Preis! Ich denke, es ist die Unterkante Oberlippe erreicht.
Wirtschaft in Richtung Osten/Südosten, Investition in Bildung und Technik und ider ehrliche Versuch, Akademiker und Spezialisten aus dem Ausland wieder zurückzuholen. DAS wird uns retten.
Wir fällt da gerade etwas ein bzw. ich zitiere einen türkischen Historiker:
Früher (Ende 19., Anfang 20. Jahrhundert) hieß es in Europa, man solle den Armenier mehr Rechte geben und Reformen einleiten. Im Land selber hieß es, man mchte eine armenische Autonomie und von den armenischen Organisationen hrte man Gebietsforderungen und das Verlangen eines eigenen Staates.
Heute heißt es von der EU, dass man bzgl. der Kurden Reformen durchsetzen und ihnen "nur" mehr Rechte gewähren soll. Fragt man die kurdischen Organisationen in der Türkei, wollen sie eine Autonomie und fragt man die PKK, Barzani und Talabani, werden sie (unter vorgehaltener Hand) ein Groß-Kurdistan verlangen!
Geschichte wiederholt sich, ständig!
@Refa
ekonomi ynünden sana katiliyorum....ama yinede AB enin kstebekliyi ortaya cikiyor. 1980 den beri sanayilesmemize (agirsanayi) mani oluyor, resmen bize "sen avrupanin manavi veya kasabi" olacaksin diyor.
buna misal olarak bizi AB bagimlisi yapan ve yararindan fazla zarari olan "Gümrükbilrigini" gsterebilirim!
Artik ben de AB'ye karsiyim!
willkommen im club!
Wir fällt da gerade etwas ein bzw. ich zitiere einen türkischen Historiker:
Früher (Ende 19., Anfang 20. Jahrhundert) hieß es in Europa, man solle den Armenier mehr Rechte geben und Reformen einleiten. Im Land selber hieß es, man mchte eine armenische Autonomie und von den armenischen Organisationen hrte man Gebietsforderungen und das Verlangen eines eigenen Staates.
Heute heißt es von der EU, dass man bzgl. der Kurden Reformen durchsetzen und ihnen "nur" mehr Rechte gewähren soll. Fragt man die kurdischen Organisationen in der Türkei, wollen sie eine Autonomie und fragt man die PKK, Barzani und Talabani, werden sie (unter vorgehaltener Hand) ein Groß-Kurdistan verlangen!
Geschichte wiederholt sich, ständig!Was ich mich schon immer fragte in wie fern würde uns eine Abspaltung "Kurdistans" schaden? So gut wie alle Industrieanlagen sind im Westen und der Südosten ist nur landwirtschaftlich und wegen seiner Wasserquellen interessant
Wären wir dann total arm? %-6
ekonomi ynünden sana katiliyorum....ama yinede AB enin kstebekliyi ortaya cikiyor. 1980 den beri sanayilesmemize (agirsanayi) mani oluyor, resmen bize "sen avrupanin manavi veya kasabi" olacaksin diyor.
buna misal olarak bizi AB bagimlisi yapan ve yararindan fazla zarari olan "Gümrükbilrigini" gsterebilirim!
Sorry, aber das ist eine billige Ausrede der Türken. Wenn Du eine Fabrik aufmachen willst, tust Du das einfach, das geht die EU einen Scheissdreck an.
So sehr ich auch Religise hasse, so sehr Respekt habe ich dennoch vor Ülker. Sie machen es genau richtig. Sie kaufen sich Spezialisten aus dem Ausland ein (von Milka z.B.) und LERNEN! Cola Turka ist z.B. geschmacklich ziemlich großartig und Cola-Turka light schmeckt als ERSTE Cola so gut wie Coce-light. In der Türkei trinke ich nichts anderes, hier ist mir das leider (noch) zu teuer. Ich hoffe, sie senken die Preise oder produzieren hier.
Wir stimmen überein, dass der Zollunionsvertrag keinen Vorteil, sondern NUR Nachteile für uns hat.
Aber in Sachen Industrie sind wir leider (was eigene Entwicklungen angeht) stinkfaul. Wir kopieren, wir stehlen, wir lassen uns aus dem Ausland beraten.
Die Akademiker müssen wieder zurück, es gibt keine andere Mglichkeit. Die türkischen Akademiker taugen leider nichts!
Was ich mich schon immer fragte in wie fern würde uns eine Abspaltung "Kurdistans" schaden? So gut wie alle Industrieanlagen sind im Westen und der Südosten ist nur landwirtschaftlich und wegen seiner Wasserquellen interessant
Wären wir dann total arm?
Von mir aus knnten sie es sogar haben! Das würde uns WIRTSCHAFTLICH nur nutzen. Leider aber sind die Wasserquellen ein ernsthaftes Problem. Und in das GAP ist schon zuviel Geld geflossen.
Das mit dem "Da gibts Öl" ist natürlich quatsch. Öl gibts in Wüsten (Texas und arabische Wüsten) und im Meer. Im Gebirge gibts ERZE (wenn überhaupt) und kein Öl.
Wäre das wasser nicht da, hätte ich längst für eine Abspaltung gestimmt. Und die Religisen kriegen Konya und Umgebung und knnen ja mal versuchen, eine Volkswirtschaft durch Beten und das Knüpfen von gebetsteppichen aufrechtzuerhalten. :vio:
Von mir aus knnten sie es sogar haben! Das würde uns WIRTSCHAFTLICH nur nutzen. Leider aber sind die Wasserquellen ein ernsthaftes Problem. Und in das GAP ist schon zuviel Geld geflossen.
Das mit dem "Da gibts Öl" ist natürlich quatsch. Öl gibts in Wüsten (Texas und arabische Wüsten) und im Meer. Im Gebirge gibts ERZE (wenn überhaupt) und kein Öl.
Wäre das wasser nicht da, hätte ich längst für eine Abspaltung gestimmt. Und die Religisen kriegen Konya und Umgebung und knnen ja mal versuchen, eine Volkswirtschaft durch Beten und das Knüpfen von gebetsteppichen aufrechtzuerhalten. :vio:
Sind den die Wasserquellen so wertvoll? Wasser gibt es auch im Westen, natürlich weniger, aber sollte dennoch ausreichen
Ob der Export von Wasser überhaupt sinnvoll und gewinnberingend sein kann, da hab ich meine Zweifel :think:
Das Geld für GAP, also die IWF-Schulden knnte ja auch das nächste Kurdistan übernehmen
Meinerseits soll der Staat (falls es dazu kommt) aber nicht bis ins Mittelmeer reichen und keine ur-türk. Siedlung übernehmen %-6
Ich denke ein weiteres Pufferland nach Süden kann unserer Wirtschaft nur schaden. Wenn wir Handel mit Irak oder noch südlicher gelegenen Staaten betreiben wollten - ganz zu schweigen, von einem kurdischen Staat wären wir von den Kurden "abhängig". Müssten z.B. Transitgebühren und Beschränkungen hinnehmen, für Gebiete die heute in unserem Herrschaftsgebiet sind.
so ein quartsch......
das wasser wird in den nächsten 50 jahren wichtiger sein als l!
und ausserdem in diese region ist nicht nur geld geflossen sondern auch blut!!! das unserer vorfahren und das von 30 tausend menschen(!)
nennt mich sentimental aber diese "ver kurtul" und "bana dokunmayan yilan bin yasasin" einstellung ist typisch für türken!
ausserdem leben dort auch türken vergesst das mal da oben nicht....
Ich bin der Meinung, wir sollten endlich Verantwortung für unsere Brüder und Schwester übernehmen.
Wir sollten Nachzug in Ostanatolien ermglichen.
Ich denke an Nachzügler der Türken, z.B. aus China, die unter unser aller Augen in erbärmlichen Zuständen leben müssen. Also warum nicht die 40 Millionen in die Osttürkei umsiedeln, wir haben nunmehr große freie Fläche dort, so nach der Imigration des Groß der armenischen Bevlkerung in den USA, England, Frankreich, Iran, Syrien, usw.
Besser Türken dort hin, als Affen mit Groß-Verräterland oder Groß-Barzani-Yavsakland Träumereien.
so ein quartsch......
und ausserdem in diese region ist nicht nur geld geflossen sondern auch blut!!! das unserer vorfahren und das von 30 tausend menschen(!)
nennt mich sentimental aber diese "ver kurtul" und "bana dokunmayan yilan bin yasasin" einstellung ist typisch für türken!
ausserdem leben dort auch türken vergesst das mal da oben nicht....Die Türken Siedlungen bleiben in der Türkei, das heisst Ur-Tükische Städte bleiben türk....das Land soll so klein wie mglich sein und eine Verbindung zum Irak sollte auch noch vorhanden sein
Ich bin der Meinung, wir sollten endlich Verantwortung für unsere Brüder und Schwester übernehmen.
Ich denke an Nachzügler der Türken, z.B. aus China, die unter unser aller Augen in erbärmlichen Zuständen leben müssen. Also warum nicht die 40 Millionen in die Osttürkei umsiedeln, wir haben nunmehr große freie Fläche dort, so nach der Imigration des Groß der armenischen Bevlkerung in den USA, England, Frankreich, Iran, Syrien, usw.
Besser Türken dort hin, als Affen mit Groß-Verräterland oder Groß-Barzani-Yavsakland Träumereien.Ich bin auch für eine Millionenfache Immigration von Türken...vielleicht lst sich das Kurden-Problem mit der überwältigenden Mehrheit von Türken
Ist auch eine interessante Alternative %-6
Besser Türken dort hin, als Affen mit Groß-Verräterland oder Groß-Barzani-Yavsakland Träumereien.Ich bin auch für eine Millionenfache Immigration von Türken...vielleicht lst sich das Kurden-Problem mit der überwältigenden Mehrheit von Türken
Ist auch eine interessante Alternative %-6
sehr schwer realisierbar.....aber ne gute idee!
so ein quartsch......
Und genau das ist das Argument, auf das es ankommt. Damit erübrigt sich (leider) eine weitere für-wieder Argumentation.
Abgesehen davon, dass es ganz bestimmt KEINE 50 Jahre dauern wird, sondern SEHR viel weniger.
so ein quartsch......
Und genau das ist das Argument, auf das es ankommt. Damit erübrigt sich (leider) eine weitere für-wieder Argumentation.
Abgesehen davon, dass es ganz bestimmt KEINE 50 Jahre dauern wird, sondern SEHR viel weniger.
Bis dahin müssen wir unter der PKK&kurdischem Nationalismus weiter leiden %-6
Ich glaube trotzdem die Vorteile würden überwiegen!
Schaut euch Slowakei und Tschechien an, beide Staaten knnen auch ohne einander auskommen ;)
ja und? ein land zu teilen ist keine lsung! dann knnt ja jeder kommen!!!!!!
bakin arkadaslar , Avrupa Birligi demek hersey demek degildir .Cumhuriyet kuruldugundan beri nasil yasadik Avrupa Birliginde mi ?Hayir o halde bundan sonrda yasariz , Avrupa Birlgi zaten ckmeye yüz tutmus bir topluluk bence.YENI alinan üyeler zaten bu burlugu yiyiip biterecekler.
Ikincisi bazi jutsal degelerimizden vazgecmemiz mumkun degildir , bunalr dil bayrak ve toprak butunlugumuzdur.
merhaba kanki,
ben sonucta yüzdeyüzlük ayni senin fikrindeyim. Ancak bizim byle bir acik vermemiz, yanlisliktir. Gelsinler yüzümüze yok sizi sokmuyoruz desinler diyorum, bügüne kadar biz yasadik yasamasina ancak, Avrupa da kemirdi ve kemiriyor. Simdi kalkip oldu bittiye gitmek biraz mantiksizlik olur bence. Diyorum ki türkiyen cikarlarini izleyerekten, hic bir, hic bir kutsal degerlerimizi elden vermeden, üc yukari bes asagi bunlarla dadanmak kardir.
merhaba kanki,
ben sonucta yüzdeyüzlük ayni senin fikrindeyim. Ancak bizim byle bir acik vermemiz, yanlisliktir. Gelsinler yüzümüze yok sizi sokmuyoruz desinler diyorum, bügüne kadar biz yasadik yasamasina ancak, Avrupa da kemirdi ve kemiriyor. Simdi kalkip oldu bittiye gitmek biraz mantiksizlik olur bence. Diyorum ki türkiyen cikarlarini izleyerekten, hic bir, hic bir kutsal degerlerimizi elden vermeden, üc yukari bes asagi bunlarla dadanmak kardir.
refa dostum , Avrupa birligi ipleri biz kopartacagiz ileride greceksin cunku halk artik buna dayanamayacak avrupanin da birliginde diyip resti cekecek....
kanki, tamamda ben halen realist bir alternativ duymadim. Bu dünya devletrinin ayni büyük sirketler gibi bir ekonomik birlesime girme dolayisiyla "globalplayer" olabilme gündeminde yapayanliz kalacak türkiyedeki kardeslerimizin sorunlari bügünkünden da büyük kalmasin diye cekiniyorum.
su andaki tek yol Avrupa birligi gibi gzüküyor ama baska yollar da refa
Tek yol AB degil, fakat halkimiz yillarca izlenen siyaset yüzünden bunu byle agliliyor.
Gercekci olmamiz lazim. Biz AB'ye girmek istesekde, istemesekde, giremiyecegiz! Türkiye'nin AB'ye girmesi imkansizdir. Onun icin en gec 15 yil, yani müzakerelerin sonunda 41 yildir süren AB kabusu bitecektir!
Tek yol AB degil, fakat halkimiz yillarca izlenen siyaset yüzünden bunu byle agliliyor.
Gercekci olmamiz lazim. Biz AB'ye girmek istesekde, istemesekde, giremiyecegiz! Türkiye'nin AB'ye girmesi imkansizdir. Onun icin en gec 15 yil, yani müzakerelerin sonunda 41 yildir süren AB kabusu bitecektir!
merak etrme , gktürk 15 yil icinde avrupa birligi diye bir topluluk da kalmayacak zaten o yüzden kafayi yormaya degmez
kanki, tamamda ben halen realist bir alternativ duymadim. Bu dünya devletrinin ayni büyük sirketler gibi bir ekonomik birlesime girme dolayisiyla "globalplayer" olabilme gündeminde yapayanliz kalacak türkiyedeki kardeslerimizin sorunlari bügünkünden da büyük kalmasin diye cekiniyorum.
Refa,
medyanin bize empoze etti de bu...AB olmaza battariz, fakirlesitiz ve sayre. ama su an avrupanin bize "gümrükbirligi" altinda vurdu ekonnomie kelpcesi ile ücüncü dünya ülkeleriyle baglarimiz kopmustur! sayet avrupa ile ikili iliskilere devam edersek ve komsu ülkerle ve ücüncü dünya ülkeriyle, baglarimizi genisletirsek türkiye daha iyi bir durumda olacaktir...bu konuda bütün ekonomistler hemfikir!
Refa,
medyanin bize empoze etti de bu...AB olmaza battariz, fakirlesitiz ve sayre. ama su an avrupanin bize "gümrükbirligi" altinda vurdu ekonnomie kelpcesi ile ücüncü dünya ülkeleriyle baglarimiz kopmustur! sayet avrupa ile ikili iliskilere devam edersek ve komsu ülkerle ve ücüncü dünya ülkeriyle, baglarimizi genisletirsek türkiye daha iyi bir durumda olacaktir...bu konuda bütün ekonomistler hemfikir!
benim baska yollar ile tanimlamak istedigim senin dedigin dostum
Merhaba Detan,
Gümrükbirligi KAZIGI benim icin en büyük sebeplerden birisidir; simdi bukadar zarar grdükten sonra geri dnmek bence su an yanlis olmazmi?
Anlamadigim, bahsettigen kelepce olayi? Neden ücüncü dünya ülkeleriyle baglarimiz kopmustur, bunu EU mu byle istiyor? Öyleyse mesala fransa, almanya nicin taa cinde ucan trenler falan satiyo, gidip azerbaycandan gaz aliyo? Türkiyeye bunlarin yasaklandigini zannetmiyorum.
Merhaba Detan,
Gümrükbirligi KAZIGI benim icin en büyük sebeplerden birisidir; simdi bukadar zarar grdükten sonra geri dnmek bence su an yanlis olmazmi?
Anlamadigim, bahsettigen kelepce olayi? Neden ücüncü dünya ülkeleriyle baglarimiz kopmustur, bunu EU mu byle istiyor? Öyleyse mesala fransa, almanya nicin taa cinde ucan trenler falan satiyo, gidip azerbaycandan gaz aliyo? Türkiyeye bunlarin yasaklandigini zannetmiyorum.
biz uzaktan bakiyoruz da p yüzden oluyor bunlar
@Refa
slm,
tam olarak sana gümrükbirlignin ne derecede bizi engelledini sliyemem ama zarali oldugu mevcut...
http://www.jeopolitik.org/ulusa_cagri.asp
sadece ekonomi blümümü mercek altina al ne demek istedigimi anlarsin..
:-)
dispolitikada bence okunmaya deger!